Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 1.3 CDTI 2005r - Zarzuca tył w zakręcie

29 Gru 2013 09:48 2283 9
  • Poziom 13  
    Witam Wszystkich, mam Corse C 1.3 CDTI 2005r, przy skręcie na zakrętach z większą prędkością zarzuca tyłem opony, niedawno zmieniłem na zimówki. Z przodu mam inny komplet z tyłu inny, ale takie same na jednej osi. Samochód niby ma ESP. Jest jakiś przycisk włączający esp?
  • Poziom 25  
    Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie (inne opony z przodu i z tyłu).
    Druga sprawa. Te zimówki, to nowe, czy ponad pięcioletnie z Niemiec "w super stanie"?

    Trzecia sprawa, może wystarczy jeździć trochę wolniej, a nie na samej granicy bezpieczeństwa, a nawet ją przekraczając, ślepo wierząc w cudowną moc ESP, chroniącą przed wypadkiem.
  • Poziom 29  
    Tyle gadają żeby opony zmieniać, żeby lepsze na tył zakładać ale nikt jakoś nie wspomina o niebezpieczeństwach poruszania się na różnych oponach, na różnych osiach. Auto może być bardzo nieprzewidywalne np. na suchym mocno nadsterowne a na mokrym podsterowne, zmiana stanu nawierzchni na zakręcie to już w ogóle masakra bo nigdy nie wiesz jak się samochód zachowa.,
  • Poziom 39  
    A może po prostu amortyzatory skończyły swój żywot na tylnej osi? Badanie techniczne dawno temu było/będzie?
  • Poziom 1  
    Wydaje mi się, że to nie wina opon, a "bujania" się tyłu auta. Po pierwsze sprawdź amortyzatory.
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich samochód kupiłem w tym roku po zakupie był u mechanika gdzie robił rozrząd płyny hamulce i wahacze. przegląd mam do lipca 2014 roku
    Na oponach letnich nic takiego nie było 4 opony były takie same. Na tyle mam opony pirelli prawie nie używane. Zaznaczę że to mój szwagier jechał bo ja prawka nie mam może troszke za szybko wszedł w zakręt. Samochód to opel corsa 1.3 cdti wersja cosmo z końca 2005roku czy te auto ma ESP?
  • Moderator Samochody
    W Grande Punto odkąd mam różne opony na osiach też mam taki problem, trochę lodu, lekki luk i tył tańczy... mają być 4 takie same opony i tyle w temacie. Aha - mam 4 nowe amortyzatory (KYB).
  • Poziom 35  
    Kolego o takim zachowaniu się auta, podczas pokonywania zakrętu wiesz od szwagra, ale skąd pewność, że prowadził je w sposób bezpieczny ( sam piszesz, że "wszedł" w zakręt za szybko). Czy badałeś na urządzeniach działanie zawieszenia tylnego, szczególnie amortyzatorów. Jako właściciel auta chyba orientujesz się jakie ma wyposażenie (ESP i inne).
    Jeśli chodzi o opony, to nie zgadzam się, że muszą być takie same na obu osiach. Puki co, w myśl obowiązujących przepisów mają być identyczne, ale na każdej osi.
    Wyjątkiem od tej zasady był i chyba nadal jest tylko "maluch" (zbyt bliski rozstaw osi chyba ok. 120 cm) oraz auta ciężarowe, przyczepy i naczepy, które mają obok siebie 2 lub 3 osie.
    Przyznaję jednak, że w okresie wcześniejszym jeździło się różnie, ale błędem było np. zakładanie opon diagonalnych (zwykłe) na tył a radialnych na przednią oś, gdyż odnosiło się wrażenie, że auto "pływa" po jezdni.
  • Moderator Samochody
    Staszek49 napisał:
    Jeśli chodzi o opony, to nie zgadzam się, że muszą być takie same na obu osiach. Puki co, w myśl obowiązujących przepisów mają być identyczne, ale na każdej osi.
    Możesz się nie zgadzać ale ja mam takie same doświadczenia z co najmniej 2 różnych małych samochodów. To że prawo coś dopuszcza, to jeszcze nie znaczy że jest to dobry pomysł, prawo dopuszcza też jazdę pod wpływem alkoholu (0,2‰)...

    Co Ci po ESP jak z tyłu są bębny... nawet sam ABS tego "nie ogarnia". Poza tym ESP w Corsie C... rzadki widok.
  • Poziom 29  
    W UK można mieć na każdym kole inną oponę i też jeżdżą co nie znaczy, że to dobre.