Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.0 - Odłączenie 3 przewodowej sondy lambda

29 Gru 2013 16:03 2940 4
  • Poziom 14  
    Witam,

    Posiadam samochód VW Polo II 1993r. z silnikiem 1.0 z wtryskiem jednopunktowym marki Bosch. Samochód posiada instalację gazową I generacji. Mój problem polega tym, że samochód po odpaleniu na benzynie po przejechaniu kilku kilometrów gaśnie i nie daje się uruchomić. Zresetowanie komputera poprzez odłączenie napięcia od komputera rozwiązuje problem, ale tylko na krótki okres (max 5 minut pracy silnika). Dopiero po odłączeniu wtyczki z sondy lambda samochód zaczął pracować poprawnie na benzynie. Dodam, że samochód jeździł i jeździ na gazie poprawnie. Z podanych powyżej objawów wynika, uszkodzenie sondy lambda (sonda jest 3-przewodowa). W związku z tym, że benzyny używam tylko do rozruchu zimnego silnika (do czasu osiągnięcia przez silnik temperatury 25-30 stopni) nie opłaca mi się wydawać około stu złotych na nową sondę lambda, czy też kupować używaną o niepewnej jakości.
    Reasumując chciałbym uzyskać odpowiedź: jak lepiej rozwiązać sprawę odłączenia sondy lambda: czy jeździć z otwartym obwodem, czy też połączyć wyjście sondy z masą, czy może istnieją jakieś inne mało kosztowne rozwiązania?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Odłącz i możesz jeździć...
  • Poziom 14  
    Jeszcze mam jedno pytanie. Niektórzy polecają odłączanie sondy poprzez zwarcie przewodu sygnałowego do masy, inni natomiast polecają rozwarcie obwodu. Czym jest to podyktowane?
  • Poziom 21  
    Tak czy tak przyjmie wartość zastępcza / wejdzie w tryb pracy awaryjnej/ na gazie to nic a na benzynie wzrośnie spalanie a u ciebie gaśnie. Tak prawdę mówiąc gaz I generacji w układzie wtrysku to tak trochę butami zrobione ale może się czepiam.
    Można by zastosować emulator sondy lambda.
  • Poziom 14  
    Już wszystko wiem, zamykam temat