Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 480 -mocne kopcenie na biało po odpaleniu

29 Gru 2013 21:19 3819 11
  • Poziom 9  
    Witam.... od momentu jak tylko kupiłem mojego dafa xf 480 kopcił na biało i był jakoś słaby jak na ten motor, na pusto łeb urywało a na pełno volvo f12 E0 98r. mnie brało pod góry, w DBK powiedzieli że jak pójdzie w trasę to mu przejdzie (przebieg to 830000km)...
    niestety nie przeszło... czasem kopci mniej czasem więcej do momentu ruszenia i przeciągnięcia go na obrotach, potem kopcenie ustaje. Czasem jak długo stoi na wolnych obrotach to też zakopci po przegazowaniu. 2 tyg temu zaczął więcej palić więc mechanik postanowił sprawdzić wtryski...okazało się ze 2 stoją, ale po przepompowaniu ruszyły i były ok jednak stwierdził ze są za twarde zaworki i trzeba je wymienić wtryski (puszczały przy około 350 atm.) Kupiłem nowe w DBK i zostały zamontowane...ustawił jeszcze zawory o ile pamiętam to 46 na 46 coś takiego bo były ustawione na 50/50... po wymianie spalanie troszkę spadło ale kopcenie nie przeszło... dodam że raz na jakiś czas dolewam 2 l oleju średnio na 0koło 6tkm....ciśnienie doładowania było na wyświetlaczu ok 1.45 bara, mechanik podkręcił cięgno i ciśnienie wzrosło do 1,6. ale mocy nie przybyło :(

    Dodam tylko ze płynu z układu nie ubywa mimo pokazywania na wyświetlaczu niskiego stanu oraz inf. o uszkodzonym czujniku a wszystkie filtry były wymienione 8000km temu...jeszcze zauważyłem że po wymianie wtrysków inaczej pracuje na wolnych obrotach tak jakby falował...
    pozdrawiam

    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
  • Poziom 12  
    Więc odpowiedz sobie sam na moją wypowiedź:
    Jeśli po wymianie wtrysków auto jakby inaczej chodzi na wolnych obrotach to może pompy UPEC wytwarzają za małe ciśnienie
  • Poziom 9  
    a jak to sprawdzi... ile powinno być...czy jest jakiś sposób żeby to sprawdzić we własnym zakresie na warsztacie?
    dzisiaj zaobserwowałem jeszcze że zaraz po odpaleniu na ciepło jak dodałem gazu to nie chciał wejść na max obroty tylko tak do 1900 rpm dopiero po zdjęciu nogi z gazu i po ponowny wciśnięciu weszły na max czyli na połowie niebieskiego pola....
  • Poziom 12  
    Zapal go i odkręcaj przewody od wtrysków... Gdy po odkręceniu przewodu będziesz widział znaczną zmianę pracy silnika to znaczy że dana pompa jest ok, a gdy nie ma reakcji to pompa jest złom... Proste jak konstrukcja młotka... Powodzenia
  • Poziom 9  
    jutro to sprawdzę... a czy czujnik w kolektorze ssącym da się jakoś sprawdzić ...moze oporność... czy jest jakiś inny sposób
  • Poziom 9  
    serwis24h napisał:
    Zapal go i odkręcaj przewody od wtrysków... Gdy po odkręceniu przewodu będziesz widział znaczną zmianę pracy silnika to znaczy że dana pompa jest ok, a gdy nie ma reakcji to pompa jest złom... Proste jak konstrukcja młotka... Powodzenia


    kolego zrobiłem tak jak mówiłeś i okazało się ze licząc od tyłu to 2 i 3 jest do dupy bo brak reakcji.... na resztę silnik reaguje... jutro jadę do Torunia po 2 pompki podmienię na próbę i zobaczę co będzie... czy to ma znaczenie jaka pompka gdzie przychodzi czy też może jest kilka rodzaji przypominam ze moja rakieta to xf 95 2006 r. 480 KM
  • Poziom 9  
    Witam.... dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem pompy i jedna z tych dwóch co nie chodziły zaczęła pracować po poluźnieniu nakrętek i pozostawieniu przez chwilę na pracującym silniku, druga zaś została wymieniona ale wydaje mi się że nie chodzi tak jak powinna ponieważ po rozluźnieniu nakrętki jest reakcja ale nie tak mocna jak przy reszcie.... pytanie czy to ma znaczenie że oryginalne pompki mają emblematy boscha i takie jakby kody kreskowe a ta zamieniona jest z dafa ale "no name" prawdopodobnie euro2 ...

    Co do kopcenia to jeszcze troszkę kopci ale niewiele.... może istnieje jeszcze jakiś sposób zdiagnozowania czy wszystko działa jak powinno ?

    Dziękuję pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    W dafie XF 95 euro 2 nie było pompek Upec.
  • Poziom 10  
    Sprawdz intercooler zapchany ,brak drożności , pozostałość oleju po wymianie uszkodzonego turbocharger.
  • Poziom 12  
    Racja jest taka, że euro 2 było na pompie rotacyjnej ale też z tego co wiem to upec-ów były tzw. 2 generacje (starego i nowego typu). Wracając do tematu spr. czy szklanki pomp sie nie zacierają oraz czy wałek napędzający pompy upec nie jest wytarty na krzywkach... Poza tym jest to bardzo dziwne co piszesz, że po popuszczeniu przewodów i chwilowej pracy bez wysokiego ciśnienia pompy zaczynają wracać do prawidłowej pracy...
  • Poziom 9  
    witam... drodzy forumowicze dzisiaj po pierwszej długiej tracie od wymiany i autko nie kobci już na biało tylko na czarno tak do 1100 rpm zanim turbo wskoczy na odpowiednie ciśnienie... poza tym zapomniałem wspomnieć że ten upec co go zdemontowałem ma trzy oringi i jeden z nich (środkory) był lekko zacięty....niewiem czy to ma znaczenie ale o tym wspomnę. Pozatym jeżeli chodzi o cooler to zdejmowałem złączki elastyczne i od strony turbo była smuga olejowa dość gruba o konsystencji smoły zaś od strony kolektora ssącego było czysto. chciałem jeszcze wspomnieć że turbina dość wolno się wkręca... przynajmniej tak zaobserwowałem na czujniku.... do 1100 nie złapie pełnego ciśnienia dopiero od 1200 rpm zaczyna dobrze pompować...

    pozdrawiam

    ps może ten upec co go założyłem jest starszy typem i nie daje takiego ciśnienia i dawki...