Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114/380 - Wymiana silnika

29 Gru 2013 22:25 3402 16
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich zainteresowanych. W wyżej wymienionym modelu padł silnik, zakupiłem drugi kompletny wraz z komputerem. Moje pytanie czy założyć komputer od silnika, który uległ awarii czy ten z którym kupiłem drugi silnik. Nadmienię, że ciągnik to 114/380 euro 3 z 2003 roku, model i typ silnika dokładnie taki sam potwierdzony z VIN-em w serwisie.
  • Poziom 38  
    Nie wiem, czy tam masz coordynator, jak masz, to wymień komputer na stary, jeśli nie, to wynika, że to wsio ryba, łącznie z peryferiami i całym okablowaniem.
  • Poziom 30  
    Witam jeśli to 03 to jest z układem COO na 99%.Podaj numer nadwozia to się sprawdzi na 100%
  • Poziom 10  
    Przepraszam za zwłokę ale święta nie sprzyjają pracy, podaję VIN do tej scanii
    XS2R4X20001286075
    Jesteśmy na etapie czyszczenia układów i za parę dni podejmiemy próbę startu.
    Bardzo proszę o rady o czym mam pamiętać i co sprawdzić przed próbą uruchomienia.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Witam jak się okazało to twoja maszyna nie posiada ani coordynatora ani immobilizera czyli możesz zamieniać sterowniki do woli co ważne to aby był to silnik ten nowy euro 3B taki jest u Ciebie chyba że jest euro2 i wpakujesz go z jego macierzystym sterownikiem.Gdy byś jednak zamienił sterowniki pomiędzy euro 3 i euro 2 to zacznie palić jak kamaz a mocy tyle co w starze 200 :D lecz jeśli są to takie same silniki to bez obaw zakładaj.Jak coś to podaj numer silnika tego nowego to się sprawdzi co to jest :D
  • Poziom 10  
    Bardzo dziękuję za podpowiedż za parę dni próba startu dam znać jak poszło.
  • Poziom 10  
    Wszystko na nic silnik nie zapala, kreci rozrusznik ale wtryski nie startuja . E D C swieci na stale.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Nie odpowietrzyłeś na pewno dobrze, wspomóż się plakiem, czy samostartem. No chyba, że impulsy do cewek pompowtryskiwaczy nie są wysyłane.
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    kwantor napisał:
    Nie odpowietrzyłeś na pewno dobrze, wspomóż się plakiem, czy samostartem. No chyba, że impulsy do cewek pompowtryskiwaczy nie są wysyłane.


    Kwantor w zapowietrzonym aucie nie zapala się kontrolka EDC.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    W HPI na 100% zaś w PDE mój stary kiedyś wymieł 6 wtryskiwaczy, bo każdy miał błąd.. a to wiązało się z brakiem ciśnienia pompki zasilającej.
    No to niech poda kod błyskowy EDC.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie, wszyscy mówią , że powinna zapalić nawet w serwisie scanii są zdziwieni i mówią, że trzeba zrobić adaptację wtrysków. Błąd 53 a potem na stałe zapala się kontrolka edc , znajomi radzą sprawdzić wiązkę dziś to zrobie i dam znać. póki co kręci i nie zapala nawet na samostarcie.
  • Poziom 30  
    Witam to co Ty za silnik założyłeś skoro wymagana jest adaptacja wtryskiwaczy z układem paliwowym XPI :D
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Marek Skorzycki napisał:
    że trzeba zrobić adaptację wtrysków
    No właśnie ciekawe.... a tak w ogóle to czy silnik który zakładałeś był sprawny ?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    szaman108 napisał:
    Witam to co Ty za silnik założyłeś skoro wymagana jest adaptacja wtryskiwaczy z układem paliwowym XPI :D


    To samo przyszło mi do głowy :D

    Coś cie w tym ASO w człona robią. W PDE nic nie trzeba adaptować. Instalacja silnika jest tak prosta, że można go odpalić na polu.
  • Poziom 10  
    Oczywiście, mieliście racje. Specjalne podziękowania dla serwisu scanii Nadarzyn.
    Brak ciśnienia paliwa, wymiana pompki zębatej załatwiła sprawę.
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i fachowe rady.