Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

satronic/ saymonn - palnik się nie włącza, brak usterki na satronicu

performancecars 29 Dec 2013 23:26 1857 12
  • #1
    performancecars
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Użytkuję kocioł CO z zainstalowanym palnikiem na olej przepracowany firmy Saymon. Z uwagi na niskiej jakości paliwo (z zawartością wody) i niezbyt precyzyjne wyregulowanie palnika dosyć często palnik nie uruchomi się w zaprogramowanym czasie i pojawia się usterka na Satronicu. Restart powoduje uruchomienie się palnika. Niestety dzisiaj palnik sie nie uruchamia, nie pojawia się też rzadna usterka. Nie bardzo wiem od czego zacząć sprawdzanie. Sprawdziłem fotoczujnik, jest ok. Wydaje mi się, że problem następuje wcześniej: nie ma grzania wstępnego paliwa, nie uruchamia się wentylator i zawór odcinający powietrze. Wszystko wskazuje na to, że padł Satronic. Jak go sprawdzić? A może jakiś czujnik? Tylko jaki...? Z góry dzięki za wskazówki!
  • #2
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Może padła grzałka.
    Wentylator startuje dopiero jak automat dostanie sygnał, że temperatura jest OK.
  • #3
    marekon
    Level 19  
    Sprawdź czy jest zasilanie 230 V na Satronicu.Zasilanie pojawia się po zakończonym podgrzewie oleju.Jeśli go nie ma sprawdź podgrzewacz,a jeśli jest to dopiero możesz podejrzewać automat palnikowy.
  • #4
    performancecars
    Level 10  
    Też brałem to pod uwagę, ale nawet jak ustawię temp grzałki na minimum (brak grzania, ustawienie na olej opałowy) to palnik nadal nie próbuje zastartować. Nic się nie dzieje...
  • #5
    marekon
    Level 19  
    Jesli masz podejrzenie grzałki to pomiń termostat grzałki zobacz czy wystartuje.
  • #6
    irus.m
    Heating systems specialist
    A prąd do niego dochodzi? Włączony do sieci , bezpieczniki całe? Może wyłączony jakimś regulatorem pokojowym?.
    Może regulatory c.o. i c.w.u. są skręcone?.
    pozdrawiam
  • #7
    performancecars
    Level 10  
    Bezpieczniki całe. Ale na satronicu nic sie nie swieci. Powinno się coś świecić? Czy Satronic jest zasilany 230v? Czy 24v? Ma ktoś schemat podłączeń? Mam Satronica 834.3. Czy na zasilaniu Satronica może być jakiś czujnik który rozłącza zasilanie?
  • #8
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Zabezpieczenie STB lub WMS
    STB - ograniczenie max temperatury w kotle
    WMS - zabezpieczenie przed zbyt niskim poziomie wody w kotle

    Podejrzewam, że masz kocioł < 100kw więc WMS nie ma.
    STB natomiast znajduje się pod taką nakrętką na panelu kotła lub w małym otworze.
    Kasuje się to poprzez wciśnięcie cienkim śrubokrętem.
    Jak dasz foto to wskażemy, w którym miejscu.
  • #9
    performancecars
    Level 10  
    Czyli rozumiem, ze jezeli nie bedę miał 220v na pinach 8 i 9 na Satronicu to jakiś czujnik rozłączył dopływ prądu i wina nie leży po stronie Satronica.
    Kocioł mam 170 kW, przypuszczam, ze ma czujnik niskiego poziomu wody. Pytanie tylko gdzie...
  • #10
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Tak. Jeżeli brak napięcia to zadziało coś po drodze.
    Nie wiem, które piny podajesz. We wtyczce 7 pin. to 1 i 3.
    Ale u Ciebie może jest inne rozwiązanie.

    WMS montowany jest na rurze za kotłem.
    To taki kawałek odstającej rury z kablem i dźwigienka do wciskania.
    Z boku powinien mieć przycisk do kasowania awarii.

    STB - w zależności od producenta kotła. Montowany w różnych miejscach. Zawsze kasuje się poprzez wciśnięcie jakimś cienkim śrubokrętem, długopisem, drucikiem czy czymkolwiek przypominającym takie rzeczy.

    Najlepiej zrób zdjęcie panelu i drugie szersze z rurami wychodzącymi z kotła.
    Coś pomożemy:D
  • #11
    performancecars
    Level 10  
    Wiec sprawdziłem i napięcie do Satronica dochodzi (jest na pinach 1 i 3 kostki). Rozumiem, ze czujniki braku wody i czujnik max temp wody mogę wykluczyć w moich poszukiwaniach? Co w takiej sytuacji? Satronic padł?

    Dodano po 51 [minuty]:

    Mała poprawka: napięcie mam na pinie 1 kostki palnika, ale na pinie 9 satronika juz napięcia nie ma. Nie ma przejścia. Co ciekawe to w kostce palnika jest mostek z pinu 1 na pin 4 oznaczony jaki T1. Rozumiem, ze napiecie idzie przez jakis czujnik na piecu?
  • #12
    serwisant73
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak. I teraz blokuje je któreś z zabezpieczeń w łańcuchu. Te opisane wyżej sprawdziłeś?
  • #13
    performancecars
    Level 10  
    Wiec sprawa rozwiązana: padł wyłącznik krańcowy pływaka oleju w zbiorniczku. Ten który odpowiada za wyłączenie palnika gdyby poziom oleju przekroczył krytyczny. Narazie go zmostkowałem i odłączyłem pompe na wszelki wypadek. Olej dolewam z wiaderka:) . Szukam teraz takiego wyłącznika. Mają u producenta palnika, ale cena z kosmosu- 500 zł.
    Tak czy inaczej dzięki wszystkim za pomoc!