Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 480 B18FT 1.7T - TPS - czujnik polozenia przepustnicy, przetarte styki ?

30 Gru 2013 00:33 1836 11
  • Poziom 9  
    Witam,

    PACJENT - 1.7T B18FT

    CEL : uruchomienie silnika

    PROBLEM : podczas mierzenia czy wszystko jest ok, na przepustnicy zaczeły się problemy. Podczas mierzenia oporności 10% uchylenia łapało, 20% łapało (wskazywało opór na multimetrze), natomiast powyżej 40% to wywalało już poza zakres, żadne kohm czy Mohm nie starczały, wywaliło poza zakres.

    CO ZROBIŁEM :
    spodziewałem się, że ścieżki przetarte będą. Rozebrałem i zgadza się. Ściezki przetarte prawdopodobnie, jeśli ktoś to widział, niech porówna.
    Fota poniżej przedstawia stan faktyczny:
    Volvo 480 B18FT 1.7T - TPS - czujnik polozenia przepustnicy, przetarte styki ?
    Pełna rozdzielczość : http://wyslijto.pl/plik/wyzh3uao3k

    CO ZROBIC ? HELP !
    Zna ktoś magiczny sposób żeby to naprawić?
    Z tego co mi wiadomo to warstwa węglowa.
    Czy można na delikatnie cyną nadlać będzie chodzić ?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 22  
    Keicam_Rider napisał:

    Czy można na delikatnie cyną nadlać będzie chodzić ?

    NIE. Cyna to świetny przewodnik (a nie "opornik") więc element nie będzie spełniać swojej roli.
    Najlepiej będzie kupić nowe.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Kupiłbym nowe ale ceny są grubo zawyżone (od 750 zl do 1400zl), więc szukam sposobu na regeneracje.

    A lakier grafitowy ten na poprawe ściezek w samochodowych szybach ?
  • Poziom 28  
    Kolego nic z tego nie zrobisz, jeżeli faktycznie brakuje ścieżek to ich niczym nie nadlejesz bo one mają swoją oporność...
  • Poziom 23  
    Jedyne co przychodzi mi do głowy to można te blaszki przegiąć bliżej osi tak by pracowały na niewytartej ścieżce.Jak zrobisz to w miarę delikatnie to powinno na krótki czas pomóc zanim znajdziesz coś w dobrej cenie.Albo spróbować całą płytkę dać minimalnie do góry.
  • Poziom 9  
    Ok, na taką odpowiedź liczyłem. Ta powłoka ma stałą oporność czy zmienną? (pytanie czysto teoretyczne )
  • Poziom 28  
    Powłoka ma stały opór, tylko czym dalej od siebie mierzysz to opór się zwiększa, po prostu zwykły potencjometr.

    Kolego a czy przypadkiem nie jest tak że ta oś obrotu ma luz i na skrajnym położeniu się te blaszki delikatnie odsuwają od ścieżek? Może wystarczy tylko je lekko dogiąć w dół - w kierunku ścieżek?
  • Poziom 9  
    Dziękuje za wyjaśnienie.

    Trafna podpowiedź, sprawdzę to.
  • Poziom 28  
    Tylko nie doginaj za mocno bo wtedy przetrze ścieżkę.
  • Poziom 9  
    Ok.

    A te ścieżki mają być suche czy mają być pokryte czymś ?
    Bo słyszałem taką wersje, że gdy się delikatnie posmaruje jakiś smarem (smarem przewodzacym) to wolniej ścieżki będą się ścierać. Czy to prawda?
  • Poziom 9  
    OK, jak sprawdzę, od razu dam znać. Pozdrawiam.