Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TLC5940 - W Czym zaprogramować układ TLC5940 - 16 KANAŁOWY GENERATOR PWM

Rafał1984zrm 30 Gru 2013 01:24 1251 3
  • #1 30 Gru 2013 01:24
    Rafał1984zrm
    Poziom 8  

Witam
    Jestem naprawdę początkujący, jeśli chodzi o mikrokontrolery. Chciałbym dowiedzieć się jaki potrzebuję w miarę niedrogi programator do układu TLC5940. Chciałem zrobić sterownik schodów na tym układzie. Znalzałem na internecie schemat i wsad, jednak nie wiem jak przesłać ten wsad do mikrokontrolera. Prosze pomóźcie.

Pozdrawiam

0 3
  • #2 30 Gru 2013 02:33
    Marek_Skalski
    Moderator Projektowanie

Układ TLC5940 to tylko driver do ledów. Do tego układu wysyłasz informacje dotyczące każdego kanału, a on włącza ledy. Może być przydatny ze względu na prąd płynący przez ledy oraz odciąża uC w wykonywaniu pewnych czynności.
    Skoro znalazłeś schemat i wsad, to podaj link albo sam odczytaj typ mikrokontrolera sterującego driverem. Bez tego nikt Ci nie powie jak wsad wrzucić do układu sterującego, ponieważ na 100% nie można tego zrobić z układem TLC5940.
    Z drugiej strony, takich układów znajdziesz wiele; niektóre mają tylko mikrokontroler, inne mają dodatkowe drivery (SCT20xx), a jeszcze inne mają rejestry szeregowe LS595+tranzystory.

0
  • #3 31 Gru 2013 01:02
    Rafał1984zrm
    Poziom 8  

Hej:)

Na samym początku, dziękuje za odpowiedz i zainteresowanie tematem. Zaczynam czytać troszkę o mikrokontlorerach i na początek chciałem zrobić spadające sople choinkowe:) Chodzi mi konkretnie o to jak wysłać napisany kod w programie do układu scalonego. Ponizej podaję link do projektu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2453753.html
    P.S.
    Widzę, że mieszkasz w Eindhoven:) Ja mieszkam 7 kilometrów od Oss:))

Pozdrawiam

0
  • #4 01 Sty 2014 18:56
    Marek_Skalski
    Moderator Projektowanie