Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MONDEO MK1 2.0 16V - Zalewa, nieprzepala, kopci, wysokie obroty, faluje, szarpie

chmielu2991 30 Dec 2013 14:07 3330 6
  • #1
    chmielu2991
    Level 10  
    Witam serdecznie

    Od lipca br nie moge dojść o co chodzi w moim mundku :/
    Otóż w lipcu padła uszczelka pod głowicą, pojechałem do warsztatu gdzie mi to zrobili i .....od tamtej pory nie może nikt dojść o co chodzi (byłem u 3 elektryków / elektroników i sie poddawali a podobno "jest to prosty silnik jak drut" - tak mi jeden z nich powiedział a potem sie poddał)....nawet gdy brał wode do cylindra wszystko było ok...równo pracował itp......
    Dodam że EGR jest zaślepiony (i był wcześniej juz zaślepiony); kable + świece platynowe mają przejechane 3 tyś, wiązka i podciśnienia sprawdzone, sonda podmieniona i tez bez zmian.....pozostały czujniki.



    To teraz o problemie :)

    Auto na zimnym pali "ze strzału" ale ma wolne obroty 2 tys, po lekkim dodaniu gazu na 3 tys zaczyna drżeć tak jakby problem z zapłonem, wkręca sie do końca ładnie ale trzyma wolne na poziomie 2 tys, po nagrzaniu zaczyna falować miedzy 1500-2000 obr i zaczyna kopcić (nie przepala i śmierdzi jak z dużego fiata ;) ) po przygazowaniu przez chwile jest ok ale zaraz znowu zaczyna go zalewać i powtarza sie sytuacja. Potrafi nawet zgasnąć a wtedy juz niechce odpalić. Dodam że podczas jazdy gdy jedzie sie ze stałą prędkością i trzyma gaz w jednym położeniu to zaczyna szarpać az niezdrowo dla sprzęgła :/ zawsze wtedy wciskam sprzęgło przygazuje i jadę dalej.
    Panowie i Panie czy ktoś wie jak mozna pacjentowi pomoc ? Silnik ma 146tys km TYLKO i to realny przebieg bo był z anglika zmieniany rok temu przezemnie.

    Lub czy może ktoś zna speca od forda w Warszawie ktory może mi pomoc i zeby nie było to droższe od auta :) bo sądzę ze to jakaś pierdoła jest.

    Zna ktos może rezystancje tego czujnika temperatury od gory w termostacie ? bo to on chyba daje do komputera sygnał, i czy zna ktoś do sondy lambda oporność ?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    Merkaba
    Level 9  
    Na początek kompresja na garach. LPG jest?
  • #3
    chmielu2991
    Level 10  
    Kompresja jest....lpg jest....ale obecnie odłączone i przywrócony jest stan do oryginału...tzn. sama benzyna
  • #6
    Merkaba
    Level 9  
    Jak kolega wyżej napisał, posprawdzaj wszystkie przewody podciśnieniowe dodatkowo zauważysz pęknięty, zmurszały albo rozmięknięty przez olej wymień go (koszt nie wielki) a będziesz miał pewność, że jest dobrze.
  • #7
    chmielu2991
    Level 10  
    Witam koledzy i na wstępie przepraszam za odgrzanie kotleta :)

    Liczę na pomoc któregoś z kolegów który posiada Mondeo Mk1 1.8 zetec z egr-em i chciałby mi pomóc i spotkać się osobiście lub spojrzeć u siebie w aucie (zdejmując rurę dolotową razem z przepływomierzem i wtedy widać ten kabelek) gdzie idzie kabelek który jest przykręcony śrubą "8" (na klucz 13) do ściany grodziowej pod serwem zaraz nad maglownicą, (są dwie takie same śruby jedna nad drugą) wiem że jest to "masa" prawdopodobnie do komputera ale nie moge znaleźć gdzie on sie urwał a sądzę ze on jest winny tego że od pół roku nie mogę uruchomić auta,już wielu specjalistów go próbowało uruchomić bezskutecznie, tzn odpala ale szarpie i problemy z zapłonem są, nierówna praca itp. właśnie tak jakby gdzieś masy nie było (uprzedzając wszystkich dodam ze wszystko podmieniałem z takiego samego auta i było to samo, - sonda,krokowy, kable i świece nowe) niestety kolega sprzedał auto i nie mam u kogo sprawdzić tego, chyba że ktoś by miał możliwość się spotkać w Warszawie na chwile to sam sobie spojrzę :)