Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira A - Błąd P0170 - uszkodzona sonda lambda ?

30 Gru 2013 16:36 65478 30
  • Poziom 22  
    Witam,

    Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów.

    Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału sondy wynika jakby silnik miał cały czas ubogą mieszankę.

    Odczytany błąd:

    P0170: Fuel Trim (Bank 1)

    oraz informacje o zamrożonych ramkach:
    ------------------
    Fuel Status = 0 byte
    Obciążenie silnika = 17,647 %
    Temperatura płynu chłodzącego = 80 °C
    Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 9,375 %
    długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 14,844 %
    Obroty silnika obr./min = 792 rpm
    Prędkość (OBD) = 0 km/h
    Kąt wyprzedzenia zapłonu = 8 °
    Temperatura powietrza na wlocie = 18 °C
    Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 2,85 g/s
    Położenie przepustnicy = 3,529 %
    Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 0 %
    Odleglość przejechana z zapalonym MIL/CEL = 1 km


    Odnośnie sondy lambda mam pytanko, bo podobno w tym silniku są dwie (za i przed katalizatorem). Czy ewentualnie można je zamienić miejscami w celu potwierdzenia uszkodzenia pierwszej sondy ? czy obie są takie same ?

    Pozdrawiam, bedę wdzięczy za wskazówki.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    witam

    Mam podobny błąd i po wymianie sondy na nową z Bosha cały czas jej wartości szaleją. Zauważyłem, że ten błąd mi wywala jak silnik wystartuje po 1 obrocie wału a nie jak normalnie po 3 lub 3,5. Ostatnio jak mocniej ruszyłem ze świateł, do 4 biegu do odcięcia to mi wyskoczył CE i błędy p0170 i p1130 (uboda długoterminowa adaptacyjna wartość mieszanki paliwa) i też się męczę z tym błędem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wartości mają sondy mają oscylować a nie stać w miejscu.
    Jest LPG w aucie?
    Przepływomierz sprawny?
  • Poziom 22  
    u mnie jest LPG i przepływomierz OK, robiłem poprawki po gazownikach bo jedna z wkrętek LPG była luźna i wygląda na to, że ciągnął lewe powietrze. Dam znac jak poskładam wszystko do kupy :)
  • Poziom 22  
    Poprawiłem wkrętki LPG w dolocie, wszystkie uszczelki nowe (kolektor, przepustnica). Nie wyczaiłem miejsca którym by zaciągał lewe powietrze. Przepływomierz wygląda OK wskazuje 3g/s na biegu jałowym. Z sondą lambda jest tak: odpalam zimny silnik i puki idzie na "ssaniu" to sonda ładnie pracuje w zakresie 0-1V jak już zejdzie z ssania i obroty zmaleją to wtedy sonda wskazuje blisko zera cały czas. Jak podgazuję do około 1500 obrotów to zaczyna znowu oscylować w zakres 0-1V a na biegu jałowym stoi na 0V. LPG odpięty od silnika a auto od zrobienia kolektora palone jedynie na benzynie i ponownie błąd P0170.
  • Poziom 22  
    Panowie, przejeździłem 200 km na benzynie i sonda lambda odżyła teraz nawet na biegu jałowym oscyluje elegancko !!! jak to możliwe ??
  • Poziom 21  
    Mam podobny problem. Czym czytałeś ramki i parametry z silnika?
  • Poziom 22  
    telefon z androidem + torque + interfejs bluetooth. Laptopem też odczytywałem.
  • Poziom 21  
    Bardziej mi chodzi o nazwę programu na laptopa, bo interfejsu na BT nie posiadam. Porównałbym to z Twoim wynikiem ramki.
  • Poziom 22  
    Na lapka jest masę aplikacji, zalezy tez jaki masz interfejs. Na google wszystko się dowiesz.
  • Poziom 29  
    darrrrek napisał:
    Oporność grzałki sondy około 10 Ohm.
    , czy taka warość zapali grzałkę ???? pomysl. Typowy problem w tych autach, p cośtoam co p0odałeś to podgrzewanie, Koniec
  • Poziom 22  
    10 Ohm dla grzałki w mojej sondzie to wartość książkowa :) Sonda ożyła i nadal ma 10 Ohm grzałka a na biegu jałowym idealne skacze wskazanie 0-0,8V :) czego nie było wcześniej.
  • Poziom 29  
    Grzałka to max 2 o0hm, skakania są perfekt, sprawdzdż połączenie, jak jest ok. to cat.
  • Poziom 22  
    Wcześniej było tak, ze sonda pracowała powyzej 2 tys obrotów, a na postoju cały czas ubogo a teraz nie ważne czy jadę czy stoję to oscyluje. Zaczęła działać jak zalałem pełny bak paliwa (zwykle było 1/4 lub połowa), nie wiem czy to akurat ma znaczenie. Nie sądzę, że połączenie było złe bo takto równo powyżej 2 tys by nie łapało kontaktu. Grunt że już działa.
  • Moderator Samochody
    panam napisał:
    Grzałka to max 2 o0hm

    Po co jej taka mocna grzałka jak sonda siedzi w kolektorze wydechowym? Pomyśl.
    Rezystancja 10Ω jest prawidłowa.

    W temacie była mowa tylko o pierwszej sondzie jak się nie mylę.
  • Poziom 22  
    panam napisał:
    Typowy błąd 2 jak nie podgrzewa.


    Sonda która nie ma podgrzewania działa nawet na biegu jałowym :) te z podrzewaniem zaczynają działać dużo szybciej niż te bez podgrzewacza i taka różnica.
  • Poziom 29  
    darrrrek napisał:
    te z podrzewaniem zaczynają działać dużo szybciej niż te bez podgrzewacza i taka różnica
    , ale w tym typie wywalla błąd.
  • Poziom 10  
    Witam. Pozwolę dodać swój problem. Niedawno kupiłem Zafirę 1.8 b 2002r. dodam że ok. rok stała w niemieckim komisie, spora korozja podwozia od stania.
    Na początku silnik dziwnie chodził. Przy zmianie biegów przyśpieszały na krótko obroty (tak jakbym za późno zdejmował nogę z gazu ). Potem zauważyłem olbrzymie zużycie paliwa rzędu 11l. Zapaliła się kontrolka 'silnik' , mechanik stwierdził uszkodzenie sondy lambda, tej w kolektorze wydechowym. Wymieniłem sam na w miarę dobrą ok.280zł. Zmiany w pracy silnika nie odczułem tyle że po ok 30 km zgasło podświetlenie wyświetlacza (radio , data temperatura). a teraz znowu zapalił się 'silnik' i auto słabnie jakby w oczach. Nie chce ładować kasy w coś nie potrzebnie. Może podpowiecie ??? Pozdrawiam.
  • Poziom 25  
    Tak na początek jeśli nie chcesz wyrzucać pieniędzy w błoto to właduj kasę w porządną diagnostykę.
    Kasa niewielka a korzyści i dla Ciebie i dla auta mogą się okazać wielkie.
    Poza tym typ silnika mile widziany.;-).
  • Poziom 10  
    Myślisz o innym mechaniku i komputerze? Co do silnika to wiem że przyzwoity, jak doprowadzę wszystkie problemy do ładu to lpg.
  • Poziom 25  
    Zanim doprowadzisz do ideału to podłącz pod komputer i odczytaj te błędy.Albo jedź gdzieś gdzie Ci to zrobią.
    Kontrolka "silnika" świeci bo sterownik pracuje w trybie awaryjnym i przechowuje napewno w pamięci kody usterek,które spowodowały taką jego pracę i zapalenie się tej kontrolki...
    Inaczej to tylko wróżby.
  • Poziom 6  
    Ja mam takie pytanie. Orginalna sonda z jakiej jest firmy? siemens? bo mechanik zamontował mi jakaś made in japan o numerze 16693. Mówił że włoży prawdziwy orginał a wiem że prawie wszystkie czujniki są ze siemensa.
  • Poziom 9  
    Są 2 rodzaje które były montowane jako orginały: NKT i Siemens. :)
  • Poziom 18  
    co do pytania założyciela tematu. sonda pracowała cały czas dobrze.
    skoro głowna korekta była ucięta z powodu lewego powietrza,

    pojeżdziłeś troche korekty się zmieniły na tyle że mieszanka zaczeła spełniać wymogi i sonda znowu mogła działać w swoim zakresie.

    najprosciej jak potrafie

    jezeli sonda działa w granicy powiedzmy 14-15kg powietrza na 1 litr paliwa.

    to jak bedzie 15,5 kg to sonda stanie w miejscu swojej granicy ze stałą wartoscią. pamietaj ze działa tylko w wąskim zakresie.

    na przyszłość dla wiarygodnosci błedu lub gdy sterownik niczego nie widzi a coś jest nie tak to na początek powinno się skasować korekty.
  • Poziom 2  
    Cześć. Podepnę się pod temat.

    Mam Zafirę A 1.8 z18xe na PB. Mam błąd "P0170 Korekta dawki paliwa Ubogi wydech" (OP-com) który pojawia się tylko na biegu jałowym. Jak jeżdże to wahania pierwszej sondy są w zakresie 0...804mV. Na jałowym 39mV. Ta sonda to BOSH LSH25 - sonda uniwersalna.
    1. Czy to możliwe by przez ten zamiennik był ten błąd?
    2. Czy można podmienić pierwszą i drugą sondę w tym aucie?
  • Poziom 9  
    musi być oryginalna sonda. Albo Siemens albo NTK.
    Też tak miałem i to było to.
  • Poziom 2  
    @grala1 nie mam LPG, tylko benzyna