Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chiński skuter 4t - Brak iskry

rafl998 30 Gru 2013 19:41 13857 16
  • #1 30 Gru 2013 19:41
    rafl998
    Poziom 8  

    Witam, mój problem polega na tym, że po powrocie z jazdy nazajutrz przychodzę do garażu, próbuje odpalić, a tu skuter nie ma iskry. Wcześniej dużo grzebałem przy nim (wymieniałem cylinder i głowicę, czyściłem cały 'syf' w środku, dużo kabli było odłączanych), następnie wszystko skręciłem. Skuter palił i jeździł jak należy. Wymieniłem świecę, moduł i cewkę i dalej brak iskry. Poza tym całą elektryka działa prawidłowo czyli kierunkowskazy rozrusznik itp..
    Silnik to 139qmb.

    0 16
  • Pomocny post
    #2 30 Gru 2013 19:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    "Skuter mi palił, a teraz nie pali - co się zepsuło?" to niestety sprawa dla wróżki, a nie do dyskusji na forum. Co zmierzyłeś, co sprawdziłeś prócz wymieniania w ciemno? Ciągłość cewek zasilającej i wyzwalającej CDI? Napięcie cewki zasilającej CDI? Sygnał z cewki wyzwalającej? Blokowanie modułu? Stan mas? Cokolwiek?

    3
  • Pomocny post
    #3 30 Gru 2013 19:55
    rafik54321
    Poziom 21  

    Pytanie czy dobrze połączałeś ale jeśli palił to raczej tak, poza tym wymieniłeś wszystko poza iskrownikiem, więc gdzieś tam trzeba by szukać, czy jakaś cewka się nie przerwała/przepaliła, czy nie poluzował się jakiś kabel.

    1
  • #4 30 Gru 2013 19:56
    rafl998
    Poziom 8  

    Wyczyściłem z małej rdzy podłączenie masy znajdujące się na ramie nad pokrywą głowicy.
    Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ?
    A jeżeli chodzi o podłączenie cewki to wszystko sprawdziłem i jest dokręcone na max.
    Jak sprawdzić czy cewka się przepaliła ?
    Napięcia postaram się podać gdy dorwę woltomierz

    2
  • Pomocny post
    #5 30 Gru 2013 20:59
    Franciszek Łazowski
    Poziom 13  

    Witam. W tych Chinolach są bardzo słabej jakości kable w instalacji elektrycznej. Żółtki dają tak mało drucików w kabelkach, że często bez powodu taki kabelek w środku się przerywa, a izolacja jest w idealnym stanie. Wiem bo temat przerabiałem osobiście. Radzę więc sprawdzić przewodność wszystkich kabelków mających cokolwiek wspólnego z instalacją zapłonową, a najlepiej profilaktycznie wymienić kabelki na nowe i pewne. W tych skuterach jest też sporo "usprawnień" typu wyłącznie zapłonu gdy skuter stoi podparty na podnóżkach. Radzę sprawdzić wszystkie wyłączniki tych "usprawnień", czy przypadkiem któryś z nich nie odcina zapłonu (nie jest uszkodzony, zacięty) mimo iż skuter stoi na kołach i jest gotowy do jazdy.

    0
  • Pomocny post
    #6 30 Gru 2013 21:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    rafl998 napisał:
    Blokowanie modułu jak mam sprawdzić ?

    Przewód czarno biały - odpiąć od modułu na czas prób całkiem. To gaszenie ze stacyjki, stopki bocznej, etc...
    Przewody instalacji zapłonowej tak, ale bardziej bym się skupił na stanie cewek i tego, co z nich "dociera" do modułu.

    0
  • #7 31 Gru 2013 15:22
    rafl998
    Poziom 8  

    Po odłączeniu tego kabla dalej nie ma iskry, teraz próbuje dostać się do iskrownika ale wychodzi na to że bez ściągacza się nie obejdzie.

    0
  • Pomocny post
    #8 31 Gru 2013 15:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    rafl998 napisał:
    teraz próbuje dostać się do iskrownika

    Ale po co? Po co w tej chwili? Nie masz wyprowadzonych przewodów zakończonych złączem? Przecież wystarczy w tej chwili tam przemierzyć. A dopiero jak będzie nie tak, to dobierać się do koła magnesowego.

    0
  • #9 02 Sty 2014 20:01
    rafl998
    Poziom 8  

    A czy da się to sprawdzić inną metodą ? Bez woltomierza ? Bo takiego nie posiadam.

    1
  • #10 02 Sty 2014 20:26
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ale to kpina jakaś? Zabierasz się za naprawy elektryki, a nie masz PODSTAWOWEGO i KONIECZNEGO narzędzia?!? Przecież podstawowy miernik, to koszty niższe, niż zakup nowego regulatora napięcia. Więc jeszcze raz - żarty sobie robisz?

    0
  • #11 05 Sty 2014 12:53
    rafl998
    Poziom 8  

    Nie nie robię sobie żartów, dałem skuter do mechanika. Sprawdził te wszystkie napięcia i wywnioskował że to iskrownik. Więc już zamawiam nowy.
    Mam jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli źle podłącze cewkę to może mi się spalić moduł ?

    0
  • Pomocny post
    #12 05 Sty 2014 14:30
    ul1111
    Poziom 22  

    Zanim wymienisz stojan sprawdź kable idące do niego, lubi się izolacja przetrzeć. Oczywiście musisz mieć ściągacz do magneta.

    0
  • #13 05 Sty 2014 14:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli stojan okaże się uszkodzony, to go od ciebie symbolicznie odkupię :D

    0
  • #14 10 Sty 2014 22:06
    rafl998
    Poziom 8  

    Iskrownik wymieniony i jest iskra !
    Ale po starym nie widać że jest uszkodzony, nic nie wygląda na przypalone ani przecięte.
    Chiński skuter 4t - Brak iskry

    Ale mam jeszcze pytanie a mianowicie czy mogę podłączyć obojętnie cewkę zapłonową ?

    0
  • #16 11 Sty 2014 17:09
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja od początku mówiłem, że tam trzeba przemierzyć kilka rzeczy. Podejrzewam też, że usterkę w tym iskrowniku jestem w stanie usunąć, bo mają one charakterystyczne uszkodzenia.
    Nie, cewki nie możesz podpiąć dowolnej, tylko taką do układów CDI. Tutaj możesz wybrać spośród wielu produktów.
    Ps. W celach naukowych przyjmę :D

    1
  • #17 12 Sty 2014 13:29
    rafl998
    Poziom 8  

    Dziękuje wszystkim za pomoc. Prawdopodobna usterka to to że impulsator stracił przejście.
    Kupiłem nowy iskrownik i po kłopocie :)

    2
  Szukaj w 5mln produktów