Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Midlum 2000r. MIDR602 W4 Nie grzeje, paruje z odmy.

krystiancyco 30 Dec 2013 20:33 5379 10
  • #1
    krystiancyco
    Level 9  
    Witam! Mam problem z renówką midlum z 2000r. silnik MIDR602 jeszcze stary na pompie sekcyjnej taki jak w midlinerze. Mianowicie chodzi o to:
    W układzie chłodzenia zaczęła się robić rdza od jakiegoś czasu. Płyn zrobił się brązowy oraz zrobił się taki nalot jak kamień czy coś takiego. układ był płukany ale bez demontażu chłodnicy(to ja chyba załatwiło).
    Po jakimś czasie Renówka zaczęła się grzać i wywalać płyn chłodniczy. Z odmy wydostawało się dużo pary, na deklu zaworów i korku gruba warstwa nalotu z oleju i płynu, taki nagar tłusty jak towot.
    Chłodnice wyjąłem okazała się zamulona więc kupiłem drugą. Przy okazji rozebrałem chłodnicę oleju sprawdziłem i jest ok. Sprężarka została sprawdzona bo jest cieczą chłodzona i jest ok.
    Wtryski zrobione.
    Teraz głowica: zdjęta, planowana, nowe gniazda zawory i prowadnice. Wszystko złożone na oryginalnych uszczelkach.
    Dokręcane zgodnie z instrukcjami renault. Układ wypłukany kilka razy wodą destylowana z dodatkiem liqui moly, potem woda destylowana z octem, i znów ten środek z wodą destylowaną. Zamiast chłodnicy wsadziłem rurę metalową dodam że auto na biegu jałowym się nie grzało. Wszystko zmontowane do kupy, płyn wlany prestone żółty i układ niby ok.

    A Teraz PROBLEM:Taki jak wcześniej. Nie grzeje ogrzewanie na biegu jałowym, dopiero po dodaniu gazu zaczyna wiać ciepłym. W zbiorniczku po dłuższej pracy robi się ciśnienie.Termostat wymieniony a auto nagrzewa się tylko do 65st C. Nie sprawdzałem jeszcze przy ładunku i pełnym obciążeniu.
    Może ktoś mi pomóc? bądź jakieś podpowiedzi? będę wdzięczny.
    Pozdrawiam! Krystian
  • #2
    kwantor
    Level 38  
    Chłodniczkę nagrzewicy jeszcze zapomniałeś wymienić.. Może pompę też trzeba obejrzeć.
  • #3
    saron22
    Trucks specialist
    Przygladales sie tulejom cylindra?? Oringi??
  • #4
    kwantor
    Level 38  
    Z odmy przy rozgrzewaniu silnika potrafi obficie parować, mało kto to sprawdza siedząc już w kabinie :D , a tuleje.. to by ubywało płynu.
    Trzeba się przejechać, no i rozszerzalność płynu jest znaczna, bardziej zauważalna przy niskich temperaturach.
  • #5
    norrbi
    Level 18  
    A czy to zaczelo się po wymianie plynu Chodzacego (pomysl)?Koncentart lales?

    Dodano po 5 [minuty]:

    A może obsady?Czy były wymieniane?
  • #6
    krystiancyco
    Level 9  
    Witam serdecznie! tulejom się nie przyglądałem. To już moja 3 renówka z tym silnikiem i cały czas ta sama sytuacja tyle że w dwóch pozostałych normalnie grzeje ogrzewanie nie wywala płynu i nie doszło do zatkania chłodnicy tyle że ten okropny nalot w całym układzie i brązowy płyn chłodniczy. Koncentrat lałem i niestety rozrabiałem go ze zwykłą wodą do wszystkich trzech renówek. Mam też jedną 270DCi z 2004 roku i tam płyn jest żółty i żadne problemy się nie dzieją z nią.W między czasie kiedyś płukałem układy płynem KLEN FLO takim w żółtych opakowaniach. Dziś zrobię zdjęcia jak wygląda zbiorniczek i jaki nalot w nim jest. Kolego NOrRBI jakie obsady? co to jest bo ja nie w temacie. TU LINK JAK UKŁAD PŁUKAŁEM W TEJ CO REMONT BYŁ ROBIONY: http://www.youtube.com/watch?v=2d2DDSpM0_A

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam jeszcze ze popełniłem taki błąd: nie udawało mi się zlać wody z bloku do końca, nie wiedziałem że w chłodnicy oleju poniżej bloku jest korek dopiero teraz to zauważyłem jak remont robiliśmy a tam jakieś 8 do 10l płynu zostaje. Czy to mógł być problem?
  • #7
    krystiancyco
    Level 9  
    Teraz sprawdzałem dokładnie co się dzieje.Poniżej zdjęcia 1 renówki układ jest w takim stanie. Jeszcze nie płukany. Boje się ruszać bo znów zatka mi chłodnice. W tej renówce co jest syf nie robi się ciśnienie i grzeje normalnie na biegu jałowym, nie trzeba jej trzymać minimum 1400 obr aby grzała. W tej wyczyszczonej i po remoncie po jakichś 15 minutach psiuka po otwarciu korka płynu. Jeszcze spostrzeżenie w tej po remoncie co nie grzeje: gdy dmuchawa jest WYŁĄCZONA przez dłuższy czas i jak ją włącze to przez 5 do 13 sekund powieje ciepłym a potem już zimne powietrze leci.
    Renault Midlum 2000r. MIDR602 W4 Nie grzeje, paruje z odmy. Renault Midlum 2000r. MIDR602 W4 Nie grzeje, paruje z odmy. Renault Midlum 2000r. MIDR602 W4 Nie grzeje, paruje z odmy.
  • #8
    kwantor
    Level 38  
    Jak psiuka, to albo idzie powietrze z kompresora do układu i się przypowietrza przy okazji- nie grzeje ogrzewanie, albo nie jest odpowietrzona z jakichś powodów i miejscowo się gdzieś ciecz gotuje i wyrzuca parę.
  • #9
    krystiancyco
    Level 9  
    Witam serdecznie! Odgrzewam temat...jak w grudniu zeszłego roku pisałem o tym ze po remoncie głowicy nie grzała i w dodatku wciągała płyn chłodniczy w ilości 5l na 1000km i tak przejeździliśmy do tego weekendu. W sobotę wymieniłem silnik. Udało mi sie kupić od midlinera ale teoretycznie to samo aby kolektory inne. No nic auto chodzi pięknie:) tyle że teraz po wymianie silnika nie mogę rozwiązać piszczyka w desce rozdzielczej. nie mogę midlumki uruchomić z kluczyka bo caly czas piszczy i swieci sie STOP. Po odpaleniu na krótko piszczeć przestaje i wtedy jest ok ale wraz nie pali z kluczyka. Czujnik w skrzyni sprawdzony. Czujniki oleju wskaźnika poziomy i kontrolki założone ze starego silnika. Wiązka nie była nigdzie tknięta. Może mi ktoś podrzucić jak obejść lub wyłączyć to zabezpieczenie co piszczy i blokuje mi zapłon? proszę o pomoc. Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    krystiancyco
    Level 9  
    Przetarta wiązka elektryczna między kabiną a ramą uszkodzenie widoczne gołym okiem. Naprawiliśmy. 2 sprawa dotycząca ogrzewania wymieniłem nagrzewnicę i już grzeje aż miło bo tamta była zatkana tym syfem co się wytrącił z płynu. Dzięki za pomoc Panowie Pozdrawiam!