Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie awaryjne domu z samochodu

30 Gru 2013 22:00 1614 3
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich
    posiadam Inwerter Orvaldi 840W zasilany akumulatorem 12V. Inwerter jest podłączony w budynku mieszkalnym dzięki czemu podczas braku zasilania oświetlenie zasilane jest z akumulatora. Czas pracy oświetlenia jest uzależniony od wielkości akumulatora. Jednak nawet największy akumulator po pewnym czasie się rozładuje. W związku z tym wpadłem na pomysł aby potrzebną energię czerpać z samochodu. Obecnie posiadam Renault Modus. Czy ktoś orientuje się ile energii może dostarczyć alternator oraz jakie musi mieć obroty. W związku z tym iż silnik samochodu jest sterowany w pełni elektronicznie to zapewne udało by się sterować obrotami silnika nastawnym potencjometrem.
  • Admin grupy komputery
    rlamer napisał:
    Czy ktoś orientuje się ile energii może dostarczyć alternator oraz jakie musi mieć obroty.
    Odczytaj z alternatora.
    rlamer napisał:
    Renault Modus
    Występował z wieloma silnikami i każdy mógł mieć inny alternator.
    rlamer napisał:
    W związku z tym iż silnik samochodu jest sterowany w pełni elektronicznie to zapewne udało by się sterować obrotami silnika nastawnym potencjometrem.
    Daruj sobie jakieś dziwne, nieopłacalne rozwiązania i kup agregat prądotwórczy.
  • Poziom 33  
    Renault Modus 1,4 ma alternator 14V/120A czyli 1680 W mocy maksymalnej.
    Renault Modus 1,2 ma alternator 14V/90A czyli 1260W mocy maksymalnej.
    Dane te a także dla innych silników można znaleźć w internecie.
    Oczywiście dla ciągłej , długotrwałej pracy nie powinieneś pobierać pełnej mocy.
    W sytuacjach awaryjnych jak najbardziej mógłbyś z takiego źródła prądu korzystać, tymbardziej, że akumulator jest dodatkową rezerwą mocy w krótkich chwilach przeciążenia. Do stałego zasilania domu to jednak droga energia uwzględniając zużycie drogiego silnika, paliwa, oleju. W stojącym samochodzie także chłodzenie jest gorsze nisz podczas szybkiej jazdy. Nie wiem czy konstruktorzy testowali taki sposób eksploatacji różnych elementów samochodu (chłodnica, miska olejowa, alternator)
  • Poziom 21  
    Zauważ jakie straż ma halogeny, gdy jest pożar i brak oświetlenia strażaki rozkładają mocne halogeny i używają agregatu, agregat spali mało paliwa w porównaniu do samochodu a wytwarza dużo energi, w twoim przypadku to najlepsze rozwiązanie.