bardzo proszę
APS 727 1720000,
Tytuł
Niewiarygodna wartość
Usterka
Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji.
Przyczyna
Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania.
Przyczyny mogą być następujące:
• Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia bardzo wysokiego zużycia powietrza i/lub niskiego poziomu zasilania powietrzem. Przykład: podzespoły pobierające duże ilości powietrza używane były przez długi czas lub silnik pracował na niskich obrotach.
• Nieszczelność w zaworze spustowym, złączu wielopunktowym przewodów lub zaworze zwrotnym w APS.
• Nieszczelność głowicy cylindra sprężarki, złącza przyczepy lub nadwozia.
• Wyciek z kanału sygnałowego sprężarki do otworu 4.
• Z jakiegoś powodu zawieszenie pneumatyczne nie działa prawidłowo i zużywa więcej powietrza niż to wymagane.
• Membrana siłownika hamulca pojazdu lub przyczepy jest pęknięta.
Uwagi
Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Poziom ciśnienia regeneracji jest niższy niż normalny.
Czynności zaradcze
• Wykonaj test szczelności układu sprężonego powietrza pojazdu.
• Podłącz powietrze z serwisu i sprawdź czy nie ma wycieków na zaworze spustowym tłumika lub na linii zasilania.
• Możliwymi przyczynami nieszczelności tłumika są usterki w zaworze zwrotnym lub zaworze spustowym obwodu regeneracyjnego. Jeśli nieszczelność występuje pod zaworem zabezpieczającym obwody, należy sprawdzić zawór zwrotny. W przeciwnym wypadku należy sprawdzić zawór spustowy.
• Sprawdź czy sprężarka pracuje normalnie.
• Odłącz przewód sygnałowy 4 od APS. Sprawdź, czy sprężarka nie wytwarza ciśnienia powietrza.
• Dowiedz się czy sposób eksploatacji nie był związany z możliwością wystąpienia bardzo wysokiego zużycia powietrza lub niskiego poziomu zasilania powietrzem.
• Jeśli zawieszenie pneumatyczne nie zachowuje się normalnie, wykonaj programowanie systemu - części zamienne.
• Sprawdź szczelność nadwozia we wszystkich pozycjach roboczych.
COO 72 1739322
Tytuł
Włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego
Usterka
Włącznik ciśnieniowy/czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego zarejestrował wartość poza dopuszczalnym zakresem.
Przyczyna
Zwarcie lub przerwa w obwodzie przełącznika ciśnieniowego/czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego. Może również występować usterka samego przełącznika ciśnieniowego lub czujnika ciśnienia.
Uwagi
W przypadku występowania tej usterki nie można włączyć sprężarki układu klimatyzacji.
Czynności zaradcze
Sprawdź włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, uwzględniając przewody i złącza
BMS 30997 1735699
Tytuł
Czujnik zużycia, obwód koła 2 (prawy przód)
Usterka
Napięcie sygnału było niższe od dopuszczalnej minimalnej wartości 0,5 V.
Przyczyna
• Uszkodzona wiązka przewodów między czujnikiem zużycia a modułem sterującym.
• Usterka czujnika zużycia.
• Usterka modułu sterującego.
Uwagi
W zestawie wskaźników zapala się lampka ostrzegawcza zużycia okładzin.
Funkcja ostrzegania o zużyciu jest wyłączona.
Czynności zaradcze
• Sprawdź złącza i wiązkę przewodów pomiędzy czujnikiem zużycia a modułem sterującym pod kątem napięcia sygnału.
• Sprawdź czujnik zużycia.
• Jeżeli wiązka przewodów i czujnik zużycia nie są uszkodzone, usterka występuje w module sterującym.