Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R 380 kody usterek

benekbmw 31 Dec 2013 00:07 7977 1
  • #1
    benekbmw
    Level 2  
    Witam.
    Scania r380 2005r.
    Prosze o rozszyfrowanie kodów usterek:
    APS 727 1720000,
    COO 72 1739322,
    BMS 30997 1735633.

    Dzięki!
  • Helpful post
    #2
    Artur2910
    Level 17  
    bardzo proszę
    APS 727 1720000,
    Tytuł
    Niewiarygodna wartość
    Usterka
    Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji.
    Przyczyna
    Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania.
    Przyczyny mogą być następujące:
    • Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia bardzo wysokiego zużycia powietrza i/lub niskiego poziomu zasilania powietrzem. Przykład: podzespoły pobierające duże ilości powietrza używane były przez długi czas lub silnik pracował na niskich obrotach.
    • Nieszczelność w zaworze spustowym, złączu wielopunktowym przewodów lub zaworze zwrotnym w APS.
    • Nieszczelność głowicy cylindra sprężarki, złącza przyczepy lub nadwozia.
    • Wyciek z kanału sygnałowego sprężarki do otworu 4.
    • Z jakiegoś powodu zawieszenie pneumatyczne nie działa prawidłowo i zużywa więcej powietrza niż to wymagane.
    • Membrana siłownika hamulca pojazdu lub przyczepy jest pęknięta.
    Uwagi
    Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Poziom ciśnienia regeneracji jest niższy niż normalny.
    Czynności zaradcze
    • Wykonaj test szczelności układu sprężonego powietrza pojazdu.
    • Podłącz powietrze z serwisu i sprawdź czy nie ma wycieków na zaworze spustowym tłumika lub na linii zasilania.
    • Możliwymi przyczynami nieszczelności tłumika są usterki w zaworze zwrotnym lub zaworze spustowym obwodu regeneracyjnego. Jeśli nieszczelność występuje pod zaworem zabezpieczającym obwody, należy sprawdzić zawór zwrotny. W przeciwnym wypadku należy sprawdzić zawór spustowy.
    • Sprawdź czy sprężarka pracuje normalnie.
    • Odłącz przewód sygnałowy 4 od APS. Sprawdź, czy sprężarka nie wytwarza ciśnienia powietrza.
    • Dowiedz się czy sposób eksploatacji nie był związany z możliwością wystąpienia bardzo wysokiego zużycia powietrza lub niskiego poziomu zasilania powietrzem.
    • Jeśli zawieszenie pneumatyczne nie zachowuje się normalnie, wykonaj programowanie systemu - części zamienne.
    • Sprawdź szczelność nadwozia we wszystkich pozycjach roboczych.
    COO 72 1739322
    Tytuł
    Włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego
    Usterka
    Włącznik ciśnieniowy/czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego zarejestrował wartość poza dopuszczalnym zakresem.
    Przyczyna
    Zwarcie lub przerwa w obwodzie przełącznika ciśnieniowego/czujnika ciśnienia czynnika chłodzącego. Może również występować usterka samego przełącznika ciśnieniowego lub czujnika ciśnienia.
    Uwagi
    W przypadku występowania tej usterki nie można włączyć sprężarki układu klimatyzacji.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź włącznik ciśnieniowy lub czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, uwzględniając przewody i złącza

    BMS 30997 1735699
    Tytuł
    Czujnik zużycia, obwód koła 2 (prawy przód)
    Usterka
    Napięcie sygnału było niższe od dopuszczalnej minimalnej wartości 0,5 V.
    Przyczyna
    • Uszkodzona wiązka przewodów między czujnikiem zużycia a modułem sterującym.
    • Usterka czujnika zużycia.
    • Usterka modułu sterującego.
    Uwagi
    W zestawie wskaźników zapala się lampka ostrzegawcza zużycia okładzin.
    Funkcja ostrzegania o zużyciu jest wyłączona.
    Czynności zaradcze
    • Sprawdź złącza i wiązkę przewodów pomiędzy czujnikiem zużycia a modułem sterującym pod kątem napięcia sygnału.
    • Sprawdź czujnik zużycia.
    • Jeżeli wiązka przewodów i czujnik zużycia nie są uszkodzone, usterka występuje w module sterującym.