Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVR atmega8 - Serwo + DS18B20 sterowanie kotłem CO

maciek_1992 31 Gru 2013 00:38 1353 4
  • #1 31 Gru 2013 00:38
    maciek_1992
    Poziom 13  

Witam.
    Zacznę od tego, że jestem amatorem/początkującym więc moje programy gównie opierają się na tym co znajdę w internecie + jakaś znikoma wiedza :)
    Chciałem zrobić sterowanie serwem w zależności od temperatury.
    Założenia:
    -Mikrokontroler atmega8
    -Pomiar temperatury DS18B20
    -Sterowanie serwem "binarne" dwa wybrane przeze mnie położenia do sterowanie "klapką" popielnika odpowiadającą za ciąg.

Więc tak po walce z serwem powstał mi program:

Kod: basic4gl
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Jest on wystarczający do tego celu zmiana wartości zmiennej T przestawia wychylenie serwa ja używam 103 i 108.
    Termometr na DS widziałem już dawno i program miałem zapisany na komputerze jest to wersja termometru binarnego, kod:

Zdaję sobie sprawę, że może on być nie za bardzo poprawny ale działa wystarczająco dokładnie, żeby wiedzieć czy na zewnątrz jest ciepło czy nie:)

Oba programy jak na moje potrzeby są wystarczająco dobre ale gdy próbowałem je jakoś połączyć to przestaje mi działać pomiar temperatury ale serwo działa nadal, zamieszczam kod tego co napisałem:

Zdaje sobie sprawę, że w tych programach mogą być nawet poważne błędy więc postanowiłem napisać na forum, może znajdzie się ktoś kto będzie wiedział jak to zrobić.
    Pozdrawiam

0 4
  • #2 31 Gru 2013 02:21
    Ilmarinen
    Poziom 12  

Spróbuj wstawić z powrotem opóźnienie pomiędzy żądanie odczytania temperatury a odczytaniem jej z DS'a. Czas przetwarzanie to 750 ms i musi być zachowany.

0
  • #3 31 Gru 2013 11:38
    maciek_1992
    Poziom 13  

Po wstawieniu tego opóźnienia serwo co kilka sekund zmienia swoją pozycję z jednej ustawionej do 2 i po kilku sekundach wraca i tak cały czas.
    Edit.