Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nissan almera 1.5dci 2003 - bład 4 wtryskiwacza

31 Gru 2013 15:03 5181 11
  • Poziom 7  
    Witam...
    Posiadam Nissana Almerę II N16 1.5 DCi i mam problem z 4 wtryskiem...
    Zapala się lampka check engine i pokazuje błąd 4 wtryskiwacza...
    4 wtryskiwacz został zamieniony z 2 i dalej wyskakuje ten sam błąd...
    sprawdzane były przewody, wiązka , wtyczka ,kompresja , a po skasowaniu błędu lampka zapala się po kilku dniach...
    przy włączonym check engine ciężko odpala się samochód i leci przez chwilę biały dym...
    oczywiście brak mocy...
    zastanawiam się nad wymianą komputera...
    jakieś wskazówki jaki może być problem...
    z góry dziękuję...
  • Poziom 42  
    jacenty_78 napisał:
    4 wtryskiwacz

    Czyli który...
  • Poziom 7  
    kurde nie pamietam z której strony , ale na komputerze wysyakuje ten sam błąd
  • Poziom 24  
    Sprawdź ciśnienie sprężania. Podczas podmiany były wymieniane podkładki pod wtrysk?
  • Poziom 7  
    tak to tez było sprawdzane...również kompresja...
  • Poziom 43  
    jacenty_78 napisał:
    kurde nie pamietam z której strony

    Jak zamieniłeś ten od strony skrzyni to wtrysk nr.4 nadal siedzi na swoim miejscu :D
  • Poziom 22  
    A czy czasem nie trzeba zakodować ponownie wtrysków?
  • Poziom 10  
    Błąd wtryskiwacza (niezależnie od jego numeru) pojawia się w następujących przypadkach:
    1. Uszkodzony wtryskiwacz
    2. Uszkodzone połączenia z ECU
    3. Uszkodzone ECU
    4. Brak możliwości kompensacji dawki wyrównoważenia cylindrów w żądanym zakresie.

    Jeżeli zamieniono wtryskiwacze na poz. 2 i 4, a objaw jest ten sam - wskazywać to może na uszkodzenia w pkt. 2, 3, 4, oraz na możliwe zmiany w kompresji 4 cyl. (zakleszczające się pierścienie, prowadnice zaworów, sprężyna zaworu itp).

    Uszkodzone połączenia z ECU należy sprawdzać po odłączeniu jednostki sterującej oraz przy wykorzystaniu silnego źródła prądowego. Np. kontrolka z żarówką 20W.
    Miernik uniwersalny nie jest w tym przypadku wiarygodny.

    Dość częstym przypadkiem bywają połączenia w przewodu z konektorem we wtyczce zarówno po stronie wtyczki wtryskiwacza jak i we wtyku komputera.
    Znacznie rzadziej zdarzają się zimne luty w gnieździe ECU.
  • Poziom 7  
    wtryski zostały ponownie zakodowane...dzięki za podpowiedzi...
  • Poziom 7  
    wymieniłem ECU jak narazie jest dobrze...
  • Poziom 1  
    Witam
    Mialem dokadnie taki sam problem... non stop 4 wtryskiwacz. Zanim dotarlem do tego tematu zdazylem wymienic juz pompe, kilkakrotnie dawalem do badania wtryskiwacze i wiee innych rzeczy.W kazdym badz razie wydalem sporo pieniedzy.
    Po przeczytaniu tego tematu sprezonym poiwetrzem przedmuchalem gniazda i wtyczki komputera, potem preparat penetrujacy ............... i problem zniknol.
  • Poziom 2  
    Witam,
    prosze o info gdzie znajduje sie sterownik silnika(ECU) w tym modelu (almera N16 1.5 dci K9K). Mam dokladnie te same objawy.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz