Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda magna vf 750 '83 - nie odpala, wariują zegary przy próbie

31 Gru 2013 15:34 2793 12
  • Poziom 7  
    Witam, nie mogłem odnaleźć tego problemu na żadnym forum wiec zgłaszam się do was koledzy z moim problemem. Posiadam honde magne vf 750 z 1983 roku mam taki problem. nie mogę jej odpalić gdy przekręcam zapłon wciskam starter to obrotomierz zaczyna mi wariować i słychać pompę paliwa jak tez wariuje. gdy obrotomierz przestanie wariować nie słychać już pompy paliwa, oczywiście motocykl nie chce odpalić. gdy już odpali po długim kręceniu wszystko działa tak jak należny co możne być przyczyna takiej awarii?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Spróbuj odpalić z zewnętrznego większego akumulatora. Wygląda jakby było mało prądu. Jeśli nadal się będzie powtarzać, to zmierz napięcia w instalacji. Może gdzieś masz nędzne połączenie.
  • Poziom 24  
    Prawdopodobnie ucieka masa .
  • Poziom 7  
    Masa akumulatra??Dodam że poprzedni właściciel skarżył się na ładowanie w 13,4 i równie ciężko było mu odpalić motocykl.

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam jeszcze ze akumulator był naładowany dzień wcześniej i dalej nic?. To na pewno nie cewka moduł czy impulsator? Bo najbardziej martwi mnie to ze obrotomierz tak skacze.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Panowie Masa Cewki akumulator czy która masa??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    igorek83 napisał:
    Prawdopodobnie ucieka masa .

    Możliwe, choć niekoniecznie. Instalacje motocyklowe dość znacznie różnią się od samochodowych i mimo, że mniej rozbudowana, to jest zawsze kilka problematycznych punktów...
    Nie masa akumulatora, a masy w pojeździe - słaby kontakt silnik - rama, opory na połączeniach masowych, etc... to samo, jeśli chodzi o stronę zasilania. Możliwe spadki napięcia na zużytych połączeniach, przełącznikach, stacyjce...
    Trzeba przeprowadzić pomiary oporów w instalacji i spadków napięcia POD OBCIĄŻENIEM. Sam miernik nie będzie tutaj miarodajny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przy próbach odpalania słychać jakieś terkotanie? Coś trzepocze? rozrusznik próbuje zakręcić, czy w ogóle nie rusza? Opisz dokładnie.
  • Poziom 7  
    Ale własnie gdzie szukać że te obrotomierz tak wariuje : ( : ( obrotomierz podłaczany jest pod cewkę

    Dodano po 1 [minuty]:

    rozrusznik kreci prawidłowo slychac z pod kanapy takie trekotanie jak by pompe paliwa właczalo i wyłaczało

    Dodano po 1 [minuty]:

    a gdy pusze rozruch obrotomierz nadal wariuje i nadal slychac pompe paliwa. gdy obrotomierz przestaje skakac to i pompa cichnie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pompa jest membranowa, tak? to normalne, że będzie terkotać, bo tak pracuje. Na początek wykonuje kilka szybszych ruchów, co objawia się terkotaniem, a następnie przechodzi do powolnego pompowania. Chyba, że masz problem z paliwem i pracuje ona na sucho (sam miałem taki motocykl, gdzie właściciel domagał się wymiany cewek i szukał w elektryce, a miał problem z przepływem paliwa i silnik palił na trzy cylindry). Zalej trochę paliwa do gardzieli gaźników i odpalaj. Jak załapie, to masz odpowiedź.
    Co to znaczy "wariuje"? Jak się zachowuje? Jak kontrolki? Jaki poziom zasilania na obrotomierzu?
    Jeśli pompka wpływa na pracę obrotomierza, to możliwe zwarcie lub przerwa w obwodzie, w tym od strony masy.
  • Poziom 7  
    jak silnik odpali to chodzi juz normalnie na wszystkie gary. obrotomierz samoczynnie wkreca sie do konca skali czyli wykonuje ruch i w tym momecie pompa wydaje dzwiek. gdy obrotomierz wraca do swojego nominalnego połozenia czyli wskazuje 0 popma cichnie

    Dodano po 1 [minuty]:

    z kontrolkami nic sie nie dzieje działają prawidłowo tylko te wychyły obrotomierza.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Błażej napisał:
    Jeśli pompka wpływa na pracę obrotomierza, to możliwe zwarcie lub przerwa w obwodzie, w tym od strony masy.

    Spróbuj podłączyć na bypassach i obserwuj.
  • Poziom 7  
    czy mozna jakos mniej technicznie rozwinac "bypasach"

    Dodano po 43 [sekundy]:

    i z tego co sie orientuje to obrotomierz jest podłączony pod cewke. Może włacznik zapłonu?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pociągnij niezależne zasilania do jednego i drugiego. Obrotomierz musi być dołączony do cewki, bo pewnie stamtąd bierze sygnał. Możesz na próbę odpiąć i obserwować zachowanie. Jak znów zacznie wariować tylko na zasilaniu, to znaczy że się zepsuł. Jak odpali normalnie po odłączeniu, to też może wskazywać, że jest jakieś zwarcie. No jest trochę kombinacji do sprawdzenia i do przemyślenia...
  • Poziom 7  
    po odpaleniu obrotomierz dziala poprawinie nie wychyla sie skrajnie ani nie zawiesza

    Dodano po 2 [minuty]:

    i ostatnia mysl jeśli cewka robila by zwarcie i przez to obrotomierz wychyla sie skrajnie to silnik nie odpali ponieważ cewka robi za słaba iskre bądz nie robi jej wcale poniewaz ma gdzieś przebicie dobrze główkuje? pierwsze co przychodzi mi do głowy to odpiąć przewody załozyc jakas inna swieje przylózyć do ramy i zobaczyć co jest iskra lub zamienic cewki miejscami i sprawdzic co bedzie sie działo

    Dodano po 5 [minuty]:

    bądź przepiecie modułu zapłonowego ( zamiana miejscami)
  • Poziom 7  
    Temat można zamknąć usterka naprawiona ( Włącznik zapłonu )