Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat stilo 1,9jtd '02 - Dusi się i przerywa na 2 i 3 biegu (wolne obroty)

Piotr821010 01 Sty 2014 18:48 2238 4
  • #1 01 Sty 2014 18:48
    Piotr821010
    Poziom 2  

    Dzień dobry!
    Jestem nowy na forum i z góry przepraszam jeśli problem, który dotyczy mego auta już się pojawił. Posiadam stilo 1,9jtd 115KM z 2002 roku. Ostatnio pojawił się problem podczas jazdy na niskich obrotach tj. 2 i 3 bieg bez znaczenia czy zimny czy silnik rozgrzany. Dusi się tak samo i przerywa (odczucie tak jakby brakowało mu paliwa). Mechanik wymienił mi EGR na nowy i nic się nie zmieniło z wyjątkiem dymienia po mocnym przegazowaniu - już nie kopci , poczytałem forum i postanowiłem odłączyć przepływkę tak jak koledzy radzili. Samochód zaczął jechać lepiej i przestał szarpać i dusić się. Niestety po zamontowaniu nowej przepływki i podpięciu jej objawy ponownie wróciły. Przy wyższych obrotach nie przerywa.Komputer nie sygnalizuje żadnej usterki silnika i to mnie najbardziej zastanawia. Czy bez przepływki powinien wskazywać jakiś błąd na desce?
    Będę wdzięczny za pomoc.
    Pozdrawiam!

    0 4
  • #2 01 Sty 2014 19:07
    zibo50
    Poziom 17  

    Też ma takie autko. Bez przepływomierza nie będziesz miał błędu na desce, ten błąd będzie tylko w sterowniku jako błąd chwilowy. A co do tego duszenia to nie mam pojęcia co może być. Miałem tak kiedyś gdy przepływomierz miałem uszkodzony wymiana pomogła, ale wtedy silnik mocy nie miał.

    0
  • #3 01 Sty 2014 19:22
    jurek84
    Poziom 21  

    Założyłeś wadliwy lub niewłaściwy przepływomierz lub masz uszkodzony przewód od przepływomierza. Podepnij pod komputer i wrzuć logi.

    0
  • #4 01 Sty 2014 19:53
    Piotr821010
    Poziom 2  

    Dziękuję za zainteresowanie tematem. Z tego co wiem przepływomierz był idealny do tego auta, mechanik zapisał jego symbol i ściągnął taki sam. Dodatkowo komputer nie pokazuje gdzie jest błąd, pokazał tylko EGR i nic więcej. Zawór ten wymieniłem ale dalej bez efektu.

    0
  • #5 21 Paź 2014 12:42
    oskist
    Poziom 8  

    Witam serdecznie, nie bede zakładał nowego tematu ten jest dość aktualny. Otóż jeździłem z kontrolka check engine. Autem jeździło sie swietnie oprócz tego ze czasami wariować i palił 2 razy wiecej niz powinien.
    Pojechałem do mechanika, sprawdził komputerem i wyskoczył błąd odpowiadający za zawór egr. Tak wiec wymieniliśmy zawór i nagle masakra: po wymianie zaworu check engine zniknął ale auto zaczęło szarpać, dusić sie przy wchodzeniu na 2000tys obrotów. Pojawia sie efekt pulsowania. Pojechałem z tym do mechanika. Wymieniliśmy przeplywomierz powietrza ba nowy boscha! Szrapanie delikatnie sie zmniejszyło ale dalej jest mocno odczuwalne, autem jeździ sie tragicznie ! Ja wiem ze tych tematów jest wiele ale mało rozwiązań czy ktos w koncu znalazł złoty środek?! Pozdrawiam i z góry dzieki za pomoc .

    0