Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki kupić samochód segmentu e lub f ?

dreamless 01 Jan 2014 23:19 4392 9
  • #1
    dreamless
    Level 9  
    Witam,
    Szukam samochodu segmentu e lub f na trasy, nie robie dużo kilometrów ( około 30 kkm ) jednak każda trasa jest długa ( PL - DK ), zależnie czy jade z kimś to 850-1200 km trasa.
    Aktualnie jeżdżę Astrą H 2.0T 240 KM, jednak komfort jazdy jest dość słaby, dlatego szukam auta bardziej do moich wymagań.

    - Segment j/w,
    - Spalanie do 20l/100km PB w trasie ( miasto mnie nie interesuje )
    - Wygląd nie ma większego znaczenia, ma być komfortowo
    - Preferowany napęd na 4 koła lub na przód, nie wykluczam napędu na tył
    - Priorytetem jest bezawaryjność ( nie mam możliwości naprawy auta w DK - ceny kosmicznie wysokie )
    - Auto do 20 tyś zł, kolejne 10 tyś na "dopieszczenie" po zakupie, czyli 30k na całość + opłaty
    - Moc minimum 200 KM

    Moje typy :
    MB W220 S430
    Lexus LS 400/430 4.0 v8/ 4.3
    Audi a8 D2/D3 4.2 / 3.7


    Jadąc w/w autami czułem prawdziwy komfort, dlatego te 3 typuję ale jestem otwarty na każdą propozycję, nie mam dużego doświadczenia w autach dlatego proszę o poradę, auto ma być na kilka lat, relatywnie bezawaryjne oraz zachować spalanie j/w przy prędkości na trasie oscylującej w granicach 160 km/h
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Auto segmentu e lub f...
    Spalanie nieistotne, ważne wyposażenie i komfort...
    Napęd na cztery koła...
    I aż 20 tysięcy masz na to... Fiu, fiu...
    PS. Jak znajdziesz coś ciekawego, czyli nie muzeum, trup, rozbitek i inny wynalazek za te pieniądze, to daj znać. Sam kupię.
  • #3
    dreamless
    Level 9  
    Kolego nie zamieszczam tematu aby usłyszeć Twoje subiektywne uczucia co do moich wymagań ... silniki w tym segmencie wytrzymują ogromne przebiegi, karoseria jest twarda, gdzie pisałem coś o wyposażeniu ? Ma być komfortowo ...
    Auta te mimo swojego wieku są produkowane z lepszej jakości elementów i wytrzymują dużo dłużej, mam okazję oglądać takie a8 u znajomego i naprawdę nic się z tym nie dzieje ...

    Jeśli masz pisać posty nie związane z tematem to daruj sobie proszę bo to nic konstruktywnego nie wniesie ... Budżet mogę podnieść o 10 czy 15 tyś jednak w tym przedziale dalej nie widzę nic sensownego ( komfort ) ... Co mi da wypakowanie 50 tyś na samochód który będzie tak samo awaryjny jak młodszy brat, a w komforcie nic nie wniesie ...
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    1. Zdaje się, że wyposaŻenie = komfort. W tym wyposażenie w systemy kontroli jazdy i kabiny.
    2. Z tym budżetem kupisz auto stare, wyjeżdżone, więc mimo że jest wykonane lepiej, bo tu masz rację, to nie liczyłbym na jego małą awaryjność. A w zakładanym przedziale zakupu - 20 tysięcy, to nie kupisz nic z małym przebiegiem. nie zużytego. Bo z tego faktu wynikać będzie niska cena...
    Akurat proponowany przez ciebie mercedes W220 jest uznawany za jeden z najsłabszych modeli producenta.
  • #5
    dreamless
    Level 9  
    I tu dziękuje za cenną informację i MB odrzucam, auto będzie kupowane na firmę i w szwecji z racji serwisu ( tam trochę inaczej podchodzi się do serwisu aut ) oraz pewności przeszłości auta.
    Jeżdziłem autami nowszymi i naprawdę nie widzę różnicy w komforcie, a na tym mi zależy bo to auto do pracy i z powrotem, auto będzie pod niebiem cały rok, zależy mi na czasie dojazdu dlatego szukam silników większych.
    Może źle to napisałem, chodzi o to że mam pewnie i komfortowo przejechać trasę, ewentualne naprawy tylko w PL, koszty utrzymania grają tu drugorzędną rolę.

    Odnośnie komfortu, nie zależy mi na kontrolach trakcji, parktronikach, itp. Stary dobry ABS wystarczy, ma być relatywnie cicho oraz auto ma "płynąć", jeździłem A6 c6, oplem vectra C f/l, fordem mondeo i było dość głośno po przekroczeniu 140 km/h, ja jadę powiedzmy 5-6h non stop przy 160 km/h i dłuższa jazda w 'huku" mnie męczy strasznie.
  • #7
    krzysiekg7
    Level 16  
    Może Renault vel satis 3.5 v6 ?
  • #8
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Vel satis z japońskim silnikiem i skrzynia jest ok, ale jest , ale jest 1 problem- serwis renault nie zaplanował w ogóle wymiany oleju w skrzyni biegów i auta z przebiegiem 150-200kkm maja rozsypujące sie skrzynie .
    Mój typ aut bardzo wygodnych i do 20tys ( trudne do spełnienia) bo mało znanych u nas choć dobrych lub b.dobrych. Kolejność przypadkowa:
    Honda legend/acura 3,5/3,2 V6
    Mazda xedos9 silnik 2,5 V6
    Wymieniany vel satis, 3,5V6 ( ale patrz uwaga wyżej- dotyczą wszystkich automatów)
    peugeot 607 silnik 3,0 V6
    chrysler 300M, concorde
    chrysler LHS/ New Yorker, 3,5V6
    alfa 166 3,0 V6
    cadillac seville STS 4,6 V8

    Specjalnie nie wymieniem żadnej niemieckiej marki z powodów już napisanych wyżej przez kolegów. za 20 tys będzie to zjeżdżony złom z powodu ogromnego ciśnienia na te marki w zgermanizowanej motoryzacyjnie Polsce. Z wymienionych powyżej aut szanse na trafienie normalnego auta są kilka razy większe, co nie znaczy, że nie będzie min szrotów itd.
  • #9
    Anonymous
    Level 1  
  • #10
    dreamless
    Level 9  
    Dlatego autko będzie kupowane w Szwecji, tam nie ma takiego szału na niemieckie marki ( z tamtych lat :P ).

    Powiem szczerze, że jechałem dziś M300, dość ciekawie, nie jest to komfort A8 ale naprawdę przyzwoicie przy 160-170

    Aktualnie szukam a8, m300, ls'a, co do ceny, jeśli znajdę godny uwagi egzemplarz to oczywiście dołożę jednak tylko do pewnego, w dzisiejszych czasach czasem ciężko kupic nie "kota w worku" ... na szczeście w szwecji ograniczyli to do minimum.

    Na xedosa mam umówioną jazdę w środę, zobaczę czy dojdzie do listy poszukiwanych ...

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem,
    Wydaje mi się, że to już wszystkie propozycje więc temat można zamknąć
    Pozdrawiam