Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Master II/ Opel Movano - Obrotomierz działa poniżej -5st. C

02 Jan 2014 02:31 3234 8
  • Level 8  
    Witam

    Od kilku lat mam problem z obrotomierzem. Działa tylko w temperaturze poniżej -5st. C. Po rozruchu pracuje dobrze, a po jakimś czasie zaczyna działać przez ok. 5-10 s w sposób przerywany, a następnie przestaje pracować. W zależności od temperatury zewnętrznej można przejechać następujący dystans z działającym obrotomierzem:
    -5st. C = 0.5 km
    -10st. C = 1.5 km
    -20st. C = 7 km
    Dzieje się tak zawsze - ujemne temperatury oznaczają działanie (chwilowe) obrotomierza.

    Dane auta:
    Rok produkcji 2003, stara wersja, silnik 2.5 DTI 115 KM
  • TespolTespol
  • User under supervision
    Diagnostyka i test wykonawczy zrób...
    Być może ma gdzież zimny lut.
  • TespolTespol
  • Level 43  
    opamp wrote:
    Diagnostyka i test wykonawczy zrób...

    Masz na myśli jakiś diagnoskop?
  • User under supervision
    Sprawdź sygnał oscyloskopem.
  • Level 34  
    Jeśli to rocznik 2003 to silnik 2,5 DCI ( nie było DTI) albo 2.8 TD. W 2.5 DCI info o prędkości obrotowej ze sterownika wtrysku, a w 2.8 TD z alternatora. Diagnozować nie ma co ( licznik nie diagnozowalny). Można zrobić auto diagnostykę licznika ale i tak to nie wiele pomoże. Bez oscyloskopu raczej nie sprawdzi. Ja w ciemno stawiam na licznik :D
  • Level 8  
    genek1000 wrote:
    Jeśli to rocznik 2003 to silnik 2,5 DCI ( nie było DTI) albo 2.8 TD. W 2.5 DCI info o prędkości obrotowej ze sterownika wtrysku, a w 2.8 TD z alternatora. Diagnozować nie ma co ( licznik nie diagnozowalny). Można zrobić auto diagnostykę licznika ale i tak to nie wiele pomoże. Bez oscyloskopu raczej nie sprawdzi. Ja w ciemno stawiam na licznik :D


    W Movano jest 2.5 DTI :)
    Oscyloskop mam do 1MHz. Generator też.
    Gdzie się podłączyć i co mierzyć?
  • Level 43  
    opamp wrote:
    Tak kolego.

    To sobie już podiagnozowałeś :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    Można sprawdzić te budziki w bardzo prosty sposób, zamienić ze sobą sygnał prędkości z sygnałem obrotów, oba wskaźniki działają na identycznej zasadzie(w obu przypadkach czytają sygnał prostokątny).
  • Level 34  
    Złącze 30 PIN owe licznika - pin 23 sygnał VSS
    Złącze 15 PIN owe licznika - pin 4 sygnał obrotomierza dla wersji z sterownika
    Złącze 15 PIN owe licznika - pin 8 sygnał obrotomierza dla wersji z alternatora
    Tak przynajmniej podają schematy dla Mastera. Myślę że w movano powinno być to samo . Jeśli ten 2.5 DTI jest na CR to to jest to samo co renowskie 2.5 DCI :D