Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Przekierowywanie tel. stacjonarnego na kilka tel. komórkowych

art_ii 02 Sty 2014 23:44 6087 12
  • Przekierowywanie tel. stacjonarnego na kilka tel. komórkowych

    #1
    Poziom 13  

    Witam.
    Proszę o pokierowanie/sugestie w następującym temacie:

    Jest mała firma w której jest telefon stacjonarny (z UPC ).
    Gdy nie ma nikogo w biurze (mogłoby się to odbyć po kilku sygnałach dzwonienia np.3-5) dzwoniący otrzymał by informację:
    niestety nie możemy w tej chwili rozmawiać, by skontaktować się z osobą:
    A wciśnij 1 - tu nastąpiło by przekierowanie na telefon komórkowy 1szej osoby,
    B wciśnij 2 - tu nastąpiło by przekierowanie na telefon komórkowy 2ej osoby,
    C wciśnij 3 - tu nastąpiło by przekierowanie na telefon komórkowy 3ej osoby,
    by wysłać faks wciśnij 4 (będzie dołaczony jakiś PANASONIC - modelu jeszcze nie znam),
    by nagrać wiadomość wciśnij 5
    .

    Zostałem poproszony o powyższe grzecznościowo i będę wdzięczny za pomoc i podpowiedzi jak należy problem rozwiązać.

    Dziękuję

    0 12
  • #2
    Poziom 36  

    Proponował bym automatyczną sekretarkę z faksem.
    Zamiast przekierowania po wciśnięciu cyfry, (aby automatyczna sekretarka podawała numery telefonów, abonenci musieli by wykonywać sami i być narażeni na koszty z droższymi połączeniami na telefony komórkowe ale innej opcji nie widzę), a wynika to z tego że najprawdopodobniej przekierowania będą wymagały drugiego numeru telefonu i sprzętu zainstalowanego w biurze co rozumiem, nie wchodzi w grę. Automatyczna sekretarka z faksem może poinformować pod jakie numery telefonować w opcjach A, B i C i umożliwi odebranie faksu.
    Istnieje możliwość zrobienia przekierowania dla jednego numeru jak ktoś się nie zgłasza. Ale to też nie jest bezpłatne, opłata za połączenie z numeru kierowanego na przekierowywany. Istnieje jeszcze jedna opcja przekierowanie na inny numer w przypadku zajętości numeru w biurze.
    Te opcje są możliwe w dawnym TP S.A, obecnie Orange, na zamówienie w TP S.A i za każdym razem jak chce się usługę uruchomić np: przy wychodzeniu z biura lub zamówić na stałe. Jak jest w UPC nie wiem ale powinno być podobnie.
    Sekretarka z faksem musi mieć odpowiedni czas nagrania zapowiedzi żeby wszystko się zmieściło, co należy przekazać telefonującym.
    A takie usługi są możliwe w sieci 800 i 700 ale są drogie i nie opłacalne dla pojedynczego użytkownika, ale proponuję skontaktować się z infolinią dla biznesu.
    Nie będę wymieniał marki ani numeru telefonu poszukaj sam.
    Powodzenia

    Zapoznaj się z tym tematem:
    Kody centralowe central TP SA dla linii analogowych i kody blokad połączeń

    0
  • #3
    Poziom 13  

    Wydaje mi się, że opcjonalnym rozwiązaniem problemu mogłoby być ustawienie przekierowania które włączy się np. po 3 dzwonkach - gdy nikt nie odbierze rozmowy na tel. stacjonarnym - przekierowanie miałoby jednocześnie wskazywać na 2-3 telefony komórkowe.
    Telefon komórkowy który pierwszy odebrałby rozmowę będzie ją prowadził (istotnym jest, by na wyświetlaczu telefonu komórkowego był podany telefon osoby dzwoniącej a nie telefonu stacjonarnego w biurze)

    Pytanie czy jest to możliwe?

    0
  • #4
    Poziom 36  

    W TP ustawienie jest takie możliwe (regulowane) tylko w przypadku posiadania liveboxa który za to będzie odpowiadał. Na łączu analogowym jest to 6 lub 7 dzwonków, coś koło tego. I tylko na jeden telefon komórkowy. Natomiast na telefonie komórkowym można przekazać połączenie dalej w przypadku jego zajętości. I tak dalej. Ale należy pamiętać że kto zamówił usługę przekierowania to za takie połączenie płaci.

    0
  • #5
    Użytkownik usunął konto  
  • #6
    Poziom 13  

    O tym, iż będę musiał zapłacić za przekierowanie tj. za impulsy z tel. stacjonarnego na którąś z komórek to zdaje sobie sprawę.

    Istotna jest kwestia jak zrobić takie przekierowanie lub jakiego urządzenia do tego użyć by to zadziałało.

    0
  • #7
    Poziom 33  

    Najlepiej Centralkę abonencką z bramkami GSM.

    0
  • #8
    Poziom 36  

    Tak to wygląda w TP. I nic plus numeru z TP i telefonu z wybieraniem DTMF nie potrzeba. Przydało by się jeszcze by telefon posiadał stałe pamięci do zarządzania tymi usługami lub ustawienie ich na stałe. Możliwe że trzeba zamówić takie usługi u operatora, dopiero wtedy będą dostępne. W poniższych załącznikach opisy jak to powinno działać.

    A ponadto pisałem gdzie i czego masz szukać nie chce powtarzać plików, które są na elektrodzie.

    Powodzenia.

    0
  • #9
    Użytkownik usunął konto  
  • #10
    Poziom 13  

    O tym, że można zrobić przekierowanie natychmiastowe, po kilku dzwonkach lub gdy mój numer stacjonarny jest zajęty to wiem (w załączniku "ściąga" którą znalazłem w internecie).

    Kluczem do sukcesu jest informacja:
    - czy przekierowanie można zrobić na więcej niż 1 numer telefonu (jednocześnie)
    - lub w jaki sposób (w przypadku nie odbierania na stacjonarnym) można dzwoniącemu dać możliwość przekierowania poprzez menu (1-połacz z osobą A, 2-połącz z osobą B, 3-połacz z osobą C, 4-fax, 5-nagranie wiadomości)
    - inny ciekawy pomysł który pomoże rozwiązać powyższy problem

    (Fakt, że za przekierowanie będzie trzeba zapłacić impulsy wg taryfy mojego operatora akceptuję)

    0
  • #11
    Specjalista od telefonów

    Takie przekierowania czyli połączenie z abonentem zewnętrznym może robić tylko żywa telefonistka.
    To co oczekujesz może robić centrala dopuszczająca sterowanie z zewnątrz przez dzwoniącego. Nawet gdyby coś takiego istniało- fikuśna wersja "call center" to byłoby dość kosztowne. Nie znam - co nie znaczy że nie istnieje... w końcu zawodowcem nie jestem.
    Na teraz- można przekierować na jeden numer. Najlepiej w wersji "gdy nie odbiera".Czyli ---sukcesu nie będzie.
    A dla faksu potrzebny jest inny numer, i po kłopocie.

    0
  • #12
    Poziom 33  

    Taką usługę może realizować tylko wirtualna centrala u jakiegoś operatora voip masz przenosisz numer do niego tworzysz kilka numerów wewnętrznych i po skierowaniu dzwonienia na grupę albo na dany wew. robisz przekierowanie tam gdzie chcesz inaczej to centrala i tyle linii miejskich albo gsm ile ma być realizowanych przeniesień albo z tego numeru co masz robisz przekierowanie do voipa a tam już leci omija się przeniesienie do voipa . Taką usługę ma np . Platan z zapowiedziami infoliniami itp.

    0
  • #13
    Poziom 13  

    Problem rozwiązano poprzez zwykłe przekierowania.

    1