Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 AL4 - regulacja wybieraka po wymianie elektrozaworów AL4/DP0

03 Sty 2014 01:23 6612 1
  • Poziom 7  
    Witam.
    Ponieważ moja skrzynia bez powodu "na zimnym" wchodziła w tryb awaryjny, a po ponownym uruchomieniu problem ustępował zabrałem się za wymianę elektrozaworów ciśnieniowego i lock up.

    Spuściłem olej ze skrzyni, zdjąłem miskę olejową, odkręciłem blok hydrauliczny i odchyliwszy go wymieniłem oba felerne elektrozawory, skręciłem wszystko z powrotem założywszy nową uszczelkę miski i zalałem świeżutkim olejem poprzez śrubę na klucz kwadrat umiejscowioną na górze obudowy skrzyni.

    Zadowolony z wykonanej pracy odpaliłem auto w celu rozgrzania oleju i chcąc przystąpić do regulacji poziomu oleju chciałem przewajchować dźwignią przez wszystkie przełożenia...

    ... i tak oto ku mojemu zdziwieniu pozycja P jest wszystko w porządku, pozycja R również, ale gdy zrzucam lewarek niżej t.j N i D to nic się nie dzieje, a kropka przy pozycji R na zegarach zaczyna mrugać.

    Czy powinienem wykonać jakąś regulację wybieraka o której nic nie wiem? :oops:
    Proszę o jakąkolwiek pomoc...
    Mariusz
  • Poziom 7  
    Sprawa wyjaśniona.
    Chodziło o regulację "wewnętrznego wybieraka" czy grzebienia.
    Zdjąłem miskę. Poprawnie założyłem, wycentrowałem i naprężyłem blaszkę zakładaną na grzebień wybieraka, skręciłem i jak ręką odjął.
    Dopiero po tym można regulować widoczny na zdjęciu w moim pierwszym poście pozycjoner.

    Teraz tylko podłączenie pod komputer w celu skasowania licznika zużycia oleju oraz wyzerowania ustawień programu samodostosowawczego i można będzie ocenić efekty wykonanej pracy.

    Bardzo dziękuję użytkownikowi piotrek_ir4, bo bez jego pomocy i cennych porad nie udałoby mi się zakończyć tej operacji sukcesem. Poprowadził mnie przez całą wymianę elektrozaworów w bloku hydraulicznym skrzyni AL4 "za rączkę" i dzięki niemu wszystko dobrze się skończyło.

    Teraz skrzynia pracuje jak nówka. Żadnych szarpnięć, płynna zmiana biegów. A co najważniejsze nie wyrzuca błędów i nie przechodzi w tryb awaryjny.

    Pozdrawiam.
    Mariusz