Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat seicentro 900 - skrzynia biegów, brak biegów 1 i 3

03 Sty 2014 20:32 6249 8
  • Poziom 7  
    Witam. Mam problem z fiatem seicento dokładnie ze skrzynia biegów z1 i 3 wrzucam bieg a samochód stoi reszta biegów ok :cry:
  • Poziom 21  
    Sprawdź linki mechanizmu zmiany biegów, może któraś spadła lub pękła.
    A wbijając 1 lub 3 czujesz jakiś opór ?
  • Poziom 7  
    tak sprawdziłem, więc co to może być za przyczyna?
  • Poziom 21  
    Jeżeli mechanizm zmiany biegów jest OK na 100%, to niestety trzeba rozebrać skrzynię.
    Ale to nie wygląda na synchronizator.
    P.S.
    Na pewno dobrze sprawdziłeś wszystkie cięgła ?
  • Poziom 7  
    tak więc co to może być za przyzyna
  • Poziom 21  
    Jeżeli byłby to synchronizator lu wodzik to miałbyś problemy z 1 i 2 biegiem lub z 3 i 4.
    A Ty masz problem z 1 i 3 biegiem co wskazuje na problem właśnie z cięgłami.
    Spróbuj wbić 1 albo 3 bezpośrednio mechanizmem wybieraka na skrzyni biegów.

    Dodano po 19 [minuty]:

    fiat seicentro 900 - skrzynia biegów, brak biegów 1 i 3 fiat seicentro 900 - skrzynia biegów, brak biegów 1 i 3
  • Poziom 7  
    Wbiłem ręcznie i biegów nie ma, wyciągnąłem skrzynię, rozebrałem ale nic zepsutego nie widzę.
  • Poziom 21  
    Czy na wałku głównym nakrętka była mocno dokręcona, czy miała luz ?
  • Poziom 12  
    Witam,

    Mam również problem ze skrzynią biegów w Fiacie SC 900 mojej dziewczyny. Wymieniłem skrzynie biegów, (od kolegi twierdzi , że była dobra) z powodu szumiących łożysk.

    Po wymianie skrzyni biegów, oraz łożyska wyciskowego, (docisk nie wytarty, tarcza wyglądała ok) pojawił się problem a nawet 2.

    1.
    Biegi wchodzą w porządku nic nie zgrzyta, natomiast jadąc na 5 biegu i chcąc np się zatrzymać, żeby skręcić na skrzyżowaniu, nie można zredukować na żaden bieg. Sytuacja ta dotyczy tylko 5 biegu. Jadąc na 1,2,3,4 biegu można śmiało redukować i skrzynia się nie blokuje.

    2. Następny problem to dziwny 1-2 sekundowy szum podczas ostrej redukcji. Np jadąc na wyższych obrotach na 4 biegu, przy redukcji na bieg 3 słychać jak by ślizganie. taki niemetaliczny wibrujący szum, coś w stylu papierowej lub foliowej trąbki rozwijanej :)

    Nie wiem od czego zacząć pewnie skończy się na wymianie skrzyni, w sobotę mam zamiar się za to zabrać, może koledzy doradzą , podpowiedzą od czego zacząć co sprawdzić, jakieś sugestie ?