Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Krups XP 7220 - Kod błędu 01

ice 04 Sty 2014 12:52 2766 1
  • #1 04 Sty 2014 12:52
    ice
    Poziom 12  

    Witam serdecznie.
    Problem z moim ekspresem polega na wyświetlaniu błędu jak w temacie. Poszukałem trochę po forach i wskazywałoby to na uszkodzenie dystrybutora jednakże wydaje mi się że problem może być konkretnie z silniczkiem na dystrybutorze lub jego zasilaniem. Zachowuje się to tak, że jak włączę do prądu ekspres, ustawię datę i godzinę, powsuwam wszystkie pojemniki zgodnie z informacjami na wyświetlaczu i na wyświetlaczu pojawi się napis "autotest" to po chwili jest informacja o konieczności kontaktu z infolinią z powodu błędu 01, przy czym do momentu wystąpienia błędu nic się w środku nie kręci. Odkręciłem silniczek z dystrybutora i mikrowyłączniki (oczywiście nie wypinałem z płyty). Załączyłem ekspres i na obu czujnikach w pozycji off nawet nie prosił o wsunięcie szufladki na fusy i nie wykonywał autotestu tylko od razu błąd 01. Po naciśnięciu jednego switcha i załączeniu sytuacja taka jak wcześniej czyli powsuwać co trzeba, potem autotest i dopiero błąd. W żadnym z przypadków silniczek nawet nie drgnął (silniczek bez obciążenia bo odkręcony od dystrybutora chyba że w przekładni coś blokuje ale jeszcze nie sprawdzałem). Wnioskuję, że płyta logicznie rozpoznaje położenie czujników ale wobec niepracującego silnika upływa czas na przełączenie się switchy podczas autotestu i wyświetla błąd. Nie wiem jeszcze czy wychodzi napięcie z płyty bo jak to w takich momentach bywa okazało się że zostawiłem ostatnio włączony miernik i bat. szlak trafił :D - sprawdzę po niedzieli.
    Mam też problem z wejściem w tryb serwisowy aby wymusić pracę silniczka. Serwisówka mówi o kombinacji przycisków prog + pokrętło + ok. czyli na załączonym ekspresie wciskam jednocześnie prog i ok na pokrętle oraz kręcę pokrętłem? Tak nie wchodzi w tryb serwisowy. Co źle robię?
    Poproszę o jakieś porady i sugestie. Czy częste jest uszkodzenie zasilania/sterowania silniczka lub samego silnika? Co pada najczęściej?

    1 1
  • #2 11 Sty 2014 23:13
    ice
    Poziom 12  

    Witam ponownie i dziękuję za wszystkie podpowiedzi :D
    Problem rozwiązany!
    Pomierzyłem i na płytce było napięcie ok 26V. Nie było natomiast tego napięcia na stykach przy silniczku. Okazało się że była jakaś przerwa na płycie sterującej między ścieżką prowadzącą do styku czerwonego kabla we wtyczce a pierwszym w kolejności lutem na płytce. Dokładniej jak przykładałem jedną z końcówek miernika na styk czerwonego kabla przy wtyczce (oczywiście drugą końcówkę miernika do kabla niebieskiego) to nie było napięcia ale już 1cm dalej po ścieżce na pierwszym lucie przy takim powierzchniowym elemencie z jedną "nóżką" w stronę wtyczki i dwoma "nóżkami" po przeciwnej stronie napięcie było. Na oko nie było widać żadnej przerwy czy pęknięcia, ale odskrobałem ścieżkę i "przeciągnąłem" ten lut na ścieżkę i po temacie
    Natomiast w kwestii wejścia w serwis to należy wyciągnąć szufladkę dolną, pojemnik na fusy, szufladkę czyszczącą nad pojemnikiem na fusy oraz zbiornik wody. Następnie wyjąć wtyczkę z gniazdka, wcisnąć jednocześnie prog i ok i trzymając włożyć wtyczkę do gniazdka. Pokaże się wówczas menu testów poszczególnych podzespołów. Pokrętłem zmieniamy podzespół i zatwierdzamy ok. Tak sądzę bo szczerze mówiąc nie przeprowadzałem żadnych testów bo nie miałem potrzeby. Niemniej jednak w menu testów wszedłem :D
    Pozdrawiam.

    2