Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw t4 - ciężko odpala po chwili gaśnie

abcdefg8876 04 Jan 2014 15:07 7263 16
  • #1
    abcdefg8876
    Level 9  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z moim VW t4 w 1998r. a mianowicie ma problem z odpaleniem ciężko go dobłagać żeby odpalił ma chumory nie zawsze chce rozmawiać, a gdy już odpali po chwili gaśnie dodam że wymieniałem filtr paliwa i przewód paliwowy od niego aż do baku i nic nie pomogło.
    czy jest to wina pompy wtryskowej czy może tego ssaka co jest w baku?
  • #3
    abcdefg8876
    Level 9  
    1.9 Td
    sprawdzałem rozrząd jest dobry(na początku wakacji go kupiłem ale mało był zrobione km ok 6 tyś) symbole się zgadzają. chyba że na pompie się przesuneło.
  • #4
    slawek87
    Level 19  
    Na jaki kolor dymi, ciśnienie sprawdzałeś?
  • #5
    abcdefg8876
    Level 9  
    nie sprawdzałem. jak dobrze pamiętam to na czarno chyba ale nie jestem pewny
  • #6
    Alfred_92
    Level 33  
    Jak jest paliwo i powietrze to ten silnik musi chodzić, tam nie ma raczej niczego innego co mogłoby się zepsuć. Tam przyspieszanie kąta wtrysku przebiega przy pomocy pociągnięcia cięgna czy jak w niektórych jest już automatyczny przyspieszacz kąta wtrysku? Filtr paliwa i powietrza drożne ?
  • #7
    abcdefg8876
    Level 9  
    filtry drożne. paliwowy wymieniałem ok 2 miesiące temu i później jak się zepsuł olej niedawno też był wymieniany.
    "przyspieszanie kąta wtrysku" czyli ? co to znaczy ?
  • #8
    Alfred_92
    Level 33  
    Czy ma kolega po lewej stronie kierownicy gdzieś na wysokości kolana jakąś dźwigienkę do zaciągania? Spróbuje kolega użyć tego przy rozruchu zimnego silnika. Chociaż przy takiej temperaturze powinien zaskakiwać bez tego. Dochodzi wgl. paliwo do wtryskiwaczy ? Jest napięcie na elektrozaworze pompy wtryskowej?
  • #9
    abcdefg8876
    Level 9  
  • #10
    Alfred_92
    Level 33  
    Elektrozawór to to miejsce do którego dochodzi pojedynczy przewód bodajże koloru czerwonego (musi być na nim napięcie po włączeniu zapłonu), szuka go kolega w okolicy z której z pompy wychodzą metalowe przewody paliwowe do wtryskiwaczy. Ponadto cofające się paliwo z filtra to nic innego jak nieszczelność układu paliwowego, dokręci kolega opaski na przewodach oraz sprawdzi czy nie łapie powietrza przez odwadniacz lub górną część filtra. A najlepiej poda kolega paliwo na krótko z jakiejś czystej bańki wprost do pompy wtryskowej.
  • #11
    abcdefg8876
    Level 9  
    robiłem tak na krótko z bańki dałem wężyk do filtra i nie zauważyłem jakiego rezultatu.
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak daje na czarno to masz rozrząd skopany, problemy z paliwem oznaczają biały lub niebieski dym.
  • #13
    abcdefg8876
    Level 9  
    ale też chodzi o to że ciężko jest żeby wogóle zapalił. kilka razy trzeba do nigo podejść żeby już odpalił.
    Możliwie że na pompie wtryskowej się przestawiło na pompie? bo zauważyłem że na tych 3 śrubach co się trzyma rolka od pompy to widać jak by się przesuneło... tak że już nie wiem sam jutro zaprowadzę do mechanika może on coś wymyśli...
    a jest taka możliwość że coś z elektroniką ?
  • #14
    Alfred_92
    Level 33  
    W tym aucie jedyna elektronika jest w radiu.
  • #16
    abcdefg8876
    Level 9  
    Immo, czyli co???
    Jak postoi dłuższy czas, to odpala bez problemu.

    Dodano po 5 [godziny] 26 [minuty]:

    zmieniam zeznania kopci na niebiesko
  • #17
    abcdefg8876
    Level 9  
    znaleziona przyczyna.
    immo trzeba było usunąć z pompy bo blokowało