Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R420 HPI - Ustawienie Zaworów i Pompowtrysków

sikorpl 04 Jan 2014 22:56 29877 5
  • #1
    sikorpl
    Level 10  
    Witam czy może mi ktoś podpowiedzieć jak rozgryźć ta tabelkę z ustawieniami zaworów i pompowtrysków u mnie na kole zamachowym jak kręcę jest TDC DOWN , 288/648 , 240/600 , 26/576 , TDC UP , 144/504 , 120/480 , 72/432 w tabelce jest tylko TDC DOWN , 120/480 , 240/600 , TDC DOWN , 120/480 , 240/600 co prawda ustawiłem zawory i pompowtryski ale metoda mijania się zaworów sprawdzałem na którym są luzy i po tym dochodziłem z tabelki który pompowtrysk ustawić ale chciałbym to jakoś załapać w prostszy sposób może ktoś łopatologicznie mi podpowie jak to załapać ewentualnie jak czytać te znaki z mojego kola zamachowego i podkładać je pod te z tabelki z góry dzięki.
  • #2
    kwok
    Level 39  
    To proste jest. Masz 6 cylindrów czyli zapłon następuje co 120°, stąd jest:
    1 - TDC UP=0°
    5 - 120°
    3 - 240°
    6 - 360°=TDC UP=0°
    2 - 480°=120°
    4 - 600°=240° i to powinno odpowiadać "mijance".

    Te pozostałe wartości w stylu 288/648 służą pewnie do kontroli zapłonu albo ustawiania pompek albo jeszcze do czegoś innego. Nie wiem jak ustawiałeś pompki ale w Iveco Cursor zawory stawia się np na 1 a luz pompki na chyba 5, dalej zawory 5 a pompka 3 itd. Nie pamiętam czy akurat taka kolejność ale na 100% pompkę się ustawia na innym cylindrze niż zawory.
  • #3
    sikorpl
    Level 10  
    No właśnie u mnie na kole jest
    1: TDC DOWN
    2: 288/648
    3: 240/600
    4: 26/576
    5: TDC UP
    6: 144/504
    7: 120/480
    8: 72/432
    jak to dopasować do poszczególnych cylindrów czy ustawienie TDC DOWN TO mijanie się zaworów na 1 cylindrze ?? czyli 1 pozycja z tabelki ??
  • Helpful post
    #4
    saron22
    Trucks specialist
    Ta procedura jest banalnie prosta:

    Intersują cię tylko 3 znaki na kole:
    1 TDC DOWN
    2 120/480
    3 240/600

    Ustawiasz koło zamachowe na TDC DOWN (zawsze patrzysz w dolnym okienku nigdy w górnym!!!) i sprawdzasz w którym miejscu wg tabelki jesteś. Musisz ustalic w którym miejscu jesteś ponieważ by poprawnie ustawić zawory musisz obrócić kołem zamachowym dwa razy. Więc jeśli ustawiles koło na TDC DOWN to patrzysz sobie zgodnie z tabelką na którym cylindrze masz wymiane a na którym zawory do regulacji. Zawory do regulacji to te które mają niewielkie luzy. Wiec sprawdzasz sobie zawory na cylindrze 1 i na 6 i w zależnosci od tego które zawory regulujesz to albo jestes w pkt 1 tabelki albo w punkcie 4. Jak juz wyregulujesz zawory na odpowiednim cylidrze to obracasz kolo na znak 120/480 i regulujesz zgodnie z kolejnym punktem tabelki. I tak w kólko az obrócisz walem dwa razy i wyregulujesz wszystkie zawory i pompowtrski. Prościej nie umiem tego wytłumaczyc. Jak masz jakies pytania to zadzwoń do mnie to ci przez telefon wytłumacze jak masz to zrobić.
  • #5
    normales
    Level 12  
    Szanowni koledzy, przy okazji zapytam co ile kilometrów powinno się przeregulować zawory w R420 HPI?