Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda civic coupe 94 - Niestabilne ciśnienie listwy wtryskowej

haz321 04 Jan 2014 23:07 2553 13
  • #1
    haz321
    Level 11  
    Dzień dobry,
    Posiadam instalacje gazową BRC sequent 24. Silnik to d15b7
    (poj.1,5l). Instalacja działała przez 2,5 roku bez zarzutu. Przez ostatnie pół roku silnik zaczął nierówno równo chodzić z powodu przerwania uszczelki pod kolektorem ssącym. Po wymianie uszczelki na nową obroty wróciły do normy, a gaz działał poprawnie (przy wymianie uszczelki została rozłączona część instalacji pod maską). Następnie po przejechaniu ponad 100 km poczułem lekkie szarpanie i znaczną utratę mocy przy prędkościach powyżej 70 km/h. Zaobserwowałem również miganie ostatniej diody w wskaźniku poziomu gazu. Z dnia na dzień samochód bardziej szarpał i przy przyśpieszaniu było słychać tak jakby odcięcie paliwa i samochód nie chciał przyspieszać. Po przejrzeniu instalacji okazało się ze kabel idący od zbiornika miał zwarcie. Idą tam 3 żyły- cewka elektrozaworu na wielozaworze, wskaźnik poziomu gazu i wspólna masa. Po poprawnym zaizolowaniu przewodów wskaźnik zaczął działać poprawnie, lecz szarpania nie ustały. Po wizycie u gazowników stwierdzono, że przyczyną prawdopodobnie jest reduktor. Komputer wskazywał duży spadek ciśnienia w listwie wtryskowej przy gwałtownym otwieraniu przepustnicy. Zamówiłem zestaw naprawczy do reduktora i po wymianie nadal to samo.

    Zastanawiam się czy po tym zwarciu nie uszkodziła się cewka od elektrozaworu lub część sterująca nim w komputerze gazu i nie puszcza tyle gazu co potrzeba. Reduktor raczej ma prostą budowę i nie przychodzi mi do głowy co w nim mogłoby się popsuć oprócz membrany. Moim pytaniem jest czy ta cewka mogła się tak uszkodzić że nie otwiera do końca zaworu, a może przyczyna leży w zmianie ciśnienia w kolektorze z powodu doszczelnienia?
  • #2
    Mich43l
    Level 20  
    gazownik sprawdził / wymienił filtr gazu ?

    czy na benzynie spadki mocy są identyczne jak na gazie ?
  • #4
    haz321
    Level 11  
    filtry wymieniałem obydwa,
    na benzynie żadnych spadków mocy, żadnych szarpań

    o zagnieconej rurce też myślałem, ale w trasie takie coś raczej mało możliwe do wykonania
  • #5
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Akurat wydajność rurek łatwo spradzić , odpinasz wąż gazowy z listwy i włączasz LPG.

    Ja mam manometr z trójnikiem i zaworek wodny i wszystko widać.

    3/4 gaziarzy nawet nie ma manometru do pomiaru ciśnienia fazy lotnej- jakaś zmowa czy co?
  • #6
    haz321
    Level 11  
    Dzisiaj byłem na kanale, aby sprawdzić czy rurka nie jest gdzieś zagięta lub przygnieciona. Nie ma żadnego śladu załamania, ani nawet obtarcia.

    W listwie znajduje się czujnik temperatury gazu oraz czujnik ciśnienia, nie widzę powodu montowania manometru, ponieważ po podłączeniu komputera widać, że ciśnienie się nie utrzymuje. Jedynie co to musiałbym jakoś sprawdzić ciśnienie w przewodzie między reduktorem a zbiornikiem i sprawdzić czy oba elektrozawory działają poprawnie.
  • #7
    haz321
    Level 11  
    A więc, na dzień dzisiejszy wygląda to tak:
    -kupiłem interfejs do mojej instalacji
    -połączyłem manometr pomiędzy reduktor, a listwę
    -wyczyszczone wtryskiwacze
    -na przeglądzie technicznym AFR na biegu jałowym wyszło poniżej 12 ;/

    Wnioskuję, że te szarpnięcia są spowodowane zbyt ubogą mieszanką. Nie robiłem jeszcze autoadaptacji. Może to by rozwiązało sprawę.

    Film z manometrem:
    https://www.dropbox.com/s/9ij5601yo3df2sl/2014-02-25%2014.59.16.mp4

    oraz 2 screeny z programu BRC:
    Honda civic coupe 94 - Niestabilne ciśnienie listwy wtryskowej Honda civic coupe 94 - Niestabilne ciśnienie listwy wtryskowej

    Zainteresowała mnie różnica w odczycie P1. Czemu jest takie wysokie jak powinno być na poziomie 1 bara tak jak wskazuje manometr?
  • Helpful post
    #8
    vwlukasz
    Level 10  
    poszukaj przekażnika w instalacji BRC najprawdopodobniej on ma słaby styk i tak sie własnie auto zachowuje ze brakuje mocy
  • #9
    vwlukasz
    Level 10  
    poszukaj przekażnika w instalacji BRC najprawdopodobniej on ma słaby styk i tak sie własnie auto zachowuje ze brakuje mocy
  • #10
    haz321
    Level 11  
    Przeczyściłem przekaźnik. Były lekko nadpalone styki, lecz to nic nie dało nadal słabo jedzie i szarpie.

    Możliwe jest, że się sonda lambda wypaliła i ecu nie wykazuje błędu? Bo zauważyłem, że jak bardziej nagrzeje silnik podczas jazdy to obroty spadają nawet do 500 i falują. Na gazie i benzynie tak samo. Lambda chyba nie może skorygować map benzyny aż tak żeby na benzynie szarpało, za to możliwe że źle poprawia mapy gazu. Co o tym sądzicie?
  • #12
    haz321
    Level 11  
    Problem rozwiązany :D Podziękowania dla "vwlukasz". Zaśniedziały kable w małej obudowie na bezpieczniki od gazu, w miejscu połączenia z zaciskami na bezpiecznik. Słaby styk = gaz źle działał. A wolne obroty muszę wyregulować i przeczyścić FITV. Pozdrawiam
  • #14
    haz321
    Level 11  
    manometr kupiłem w castoramie za 22zł jakoś, a trójnik dobrałem z rur hydraulicznych i do tego reduktor na manometr i 2x króciec na wąż.