Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 110km - Drganie silnika na wolnych obrotach na biegu Automat

04 Sty 2014 23:19 5886 5
  • Poziom 2  
    Witam, mam problem z moim Passatem B5 99r 110km AFN Automat, może ktoś pomoże, mianowicie całe auto drży na wolnych obrotach podczas włączenia biegu D,1,2,3 lub wsteczny, za to na luzie i parking jest ok., drżenie ustaje oraz ustaje jak już się ruszy i biegi normalnie się przełączają, gdy się zatrzymam, znowu zaczyna telepać całym autem i gdy dam na luz ustaje. Stało się to nagle, tz. pękł mi wahacz podczas jazdy i prawie się koło urwało i zostałem odholowany. Po naprawie wahacza właśnie zaczęło się to drganie, mechanik stwierdził, że mogły się naderwać poduszki pod silnikiem. I właśnie dziś je wymieniłem prawą i lewą przednią, lecz na 'oko' tym starym nic nie dolegało, nie były naderwane, nie było wycieku oleju i na tych nowych nic nie pomogło, drganie nie ustąpiło! Co może być przyczyną takiego zachowania i jak to drganie wyeliminować?
    Panowie pomóżcie.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Witam - z opisu wynika że auto drga po wrzuceniu biegu i trzymaniu pedału hamulca. Typowy objaw wytartych tarczek ciernych skrzyni. Napisz czy nie masz uczucia uślizgu przy dodawaniu przyspieszenia - obroty rosną a auto opornie przyspiesza. Kiedy i czy była wykonana wymiana oleju i filtra ? czy sprawdzałeś poziom oleju w ASB w odpowiednich warunkach pomiarowych / temp oleju w ASB/
    Napisz coś więcej o przebiegu , i innych naprawach.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Witam dokładnie tak drga po wrzuceniu biegu i trzymaniu hamulca.Auto normalnie przyspiesze lecz zauwrzyłem jeszcze że jak jadę pod górę to gdy dochodzi do zmiany biegów mam wrażenie tak jak by telepało autem czuć to na pedale przyspieszenia i tak ogólnie nie wiem jak to inaczej opisać mechanik ten co zmieniał te poduszki twierdzi że jak wymienie jeszcze poduszki pod skrzynią to pomoże w co wątpie bo te co wymienił były dobre i nie ma nawet troche poprawy. Auto mam dwa lata i oleju nie wymieniałem sprawdzałem tylko stan i było mało dolali mi 0.5 litra. był delikatny wyciek z tyłu skrzyni przy czujniku lecz zostało to zaklejone. Olej był sprawdzany przy odpowiedniej temperaturze t.j w lecie po przejechaniu 2.5 kilometra ( nie mierzyli temp przyrządem) powiedzieli że jak tyle przejechałem to jest ok.Co do przebiegu to na liczniku jest 280 tyś ale przypuszczam że ma 450 tyś. Co do napraw to tylko sprawy z zawieszeniem wym amortyzatorów wahacze klocki itp przy silniku robiony rozrząd oraz nie sprawna klimatyzacja t.j działa cały czas nie da się jej wyłączyć obecnie jest wypięty kabelek od kompresora żeby na darmo klima nie szła bo wiadomo zimno jest,był jeszcze wymieniany wentylator od klimy bo nie działała i po wymianie zaczeła diałać i tak jak pisałem teraz jest odłączona. Ale to chyba nie ma nic wspólnego z drżeniem silnika. Podkreślam drganie nastąpiło nagle po zdarzeniu które opisywałem.
  • Poziom 11  
    Witam- Mechanik dobrze Ci radzi, wymień poduszki pod skrzynią bo tylko te zostały
    jako element podejrzany - (poduchy pod silnikiem i skrzynią tylko żadne zamienniki !!)
    Po sytuacji którą opisałeś istnieje możliwość uszkodzenia poduch pod skrzynią.
    Jeżeli to nie pomoże,to trzeba będzie ocenić pracę skrzyni - dlaczego nie wymieniłeś oleju w ASB skoro masz taki przebieg - nie słuchaj bzdur że po wymianie oleju
    skrzynia się uszkodzi - jak jest sprawna to będzie sprawna i po wymianie oleju i filtra.
    Ja w swoim pasacie już robię 3 wymianę i jest ok.silnik 130km/AVF TIPTRONIC i skrzynia pracuje perfekcyjnie.Oceń również stan plecionki wydechu i zawieszenie
    tłumików. uporaj się z tymi ''diagnozami'' i napisz co ustaliłeś.Jak masz kogoś z VAG.
    lub sam posiadasz to wykonaj diagnostykę statyczną silnika i skrzyni może łatwiej będzie przybliżyć się do problemu.
    Pozdrawiam W.S.
  • Poziom 2  
    Ok to zaczne może od wymiany tych poduszek i sprawdzę ten układ wydechowy. Jak to nie pomoże po pojade do mechanika od skrzyni i zrobi diagnoze i zobaczymy. Co do zmiany oleju to naprawde sie boje tego robić bo tyle już się naczytałem że doszłem do wniosku że lepiej nie ruszać można ponoć 1000000 zrobić a gdzie indziej że wogóle się nie wymienia. Ci co wymienili żałują bo po 2-3 mc skrzynia na złom. U ciebie nic się nie dzieje bo przypuszczam że był systematycznie wymieniany to wtedy śmiało można ale u mnie pewnie nikt nie wymieniał od nowości a w takim przypadku jest to różnica.Dzieki za wskazówki dam znać co i jak narazie zbieram kase na części i naprawę i niebawem się wybiorę do mechanika. Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Problem z drganiem w końcu rozwiazany. Przyczyna to przegłub wewnetrzny. Gdy pękł mi wahacz musiał się wtedy naderwać ten przegłub i dlatego od wtedy zaczeło sie drganie.
    Pojechałem do sklepu aby zakupić ten przegłub lecz wystepuje razem z półośką i brak zamiennika sprzedawca chciał zamówić od VW i powiedzieli mu 2900 więc podziekowałem pojechałem na pobliski auto złom i udało mi się kupić całą pólośkę z przegłubem zewnętrzym za 120 zł po wymianie drganie stukanie ustało i teraz jest wszystko ok.