Opel Meriva 2003 r. Silnik Z16SE
Objawy:
Falujące obroty
Szarpanie przy ruszaniu
Brak mocy
Błędy:
Łączna ilość kodów błędów: 2
P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin
(0C) - Nie występuje
P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
(00) - Obecny
Podejrzewałem wcześniej EGR.Bo tylko ten błąd się pojawiał.Teraz doszedł jeszcze P0303.EGR podczas dodawania gazu pozostaje nieaktywny.Podczas testowania elementów wykonawczych niby pokazuje otwarcie 100%.Kiedy go zdemontowałem to jest cały czas otwarty.Czy tak ma być?
Poniżej zamieszczam odczyty na pracującym na biegu jałowym silniku z błędami i bez.Może coś poradzicie.
Z błędami P0400 i P0303:
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.7 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.65 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.35 V
Obliczona pozycja przepustnicy,9 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,793 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.34 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),35 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,1.73 V
Temperatura cieczy chłodzącej,100 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.25 V
Temperatura powietrza wlotowego,50 °C
Sensor zbiornika paliwa,5.91 V
Sensor zbiornika paliwa,12 Mala predkosc
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.0 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Po skasowaniu błędów:
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.7 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.65 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.37 V
Obliczona pozycja przepustnicy,8 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,770 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.25 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),33 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,1.91 V
Temperatura cieczy chłodzącej,95 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.16 V
Temperatura powietrza wlotowego,52 °C
Sensor zbiornika paliwa,5.91 V
Sensor zbiornika paliwa,12 Mala predkosc
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.0 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),2.24 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Objawy:
Falujące obroty
Szarpanie przy ruszaniu
Brak mocy
Błędy:
Łączna ilość kodów błędów: 2
P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin
(0C) - Nie występuje
P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3
(00) - Obecny
Podejrzewałem wcześniej EGR.Bo tylko ten błąd się pojawiał.Teraz doszedł jeszcze P0303.EGR podczas dodawania gazu pozostaje nieaktywny.Podczas testowania elementów wykonawczych niby pokazuje otwarcie 100%.Kiedy go zdemontowałem to jest cały czas otwarty.Czy tak ma być?
Poniżej zamieszczam odczyty na pracującym na biegu jałowym silniku z błędami i bez.Może coś poradzicie.
Z błędami P0400 i P0303:
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.7 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.65 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.35 V
Obliczona pozycja przepustnicy,9 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,793 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.34 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),35 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,1.73 V
Temperatura cieczy chłodzącej,100 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.25 V
Temperatura powietrza wlotowego,50 °C
Sensor zbiornika paliwa,5.91 V
Sensor zbiornika paliwa,12 Mala predkosc
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.0 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Po skasowaniu błędów:
Dane z bloków pomiarowych:
Napięcie akumulatora,13.7 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.65 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.37 V
Obliczona pozycja przepustnicy,8 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,770 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),1.25 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),33 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,1.91 V
Temperatura cieczy chłodzącej,95 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.16 V
Temperatura powietrza wlotowego,52 °C
Sensor zbiornika paliwa,5.91 V
Sensor zbiornika paliwa,12 Mala predkosc
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nie zaprogr.
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.0 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nie zaprogr.
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),2.24 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %