Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lublin II 4CT90 - Zmiana alternatora 55A na inny, jaki, z czego?

05 Sty 2014 15:51 9216 9
  • Spec od GSM
    Witam.
    Tematów o ładowaniu w Lublinach było wiele i sporo z nich przeczytałem, ale nikt nie pytał o to co ja, więc:

    Mam Lublina II w oryginalnej zabudowie pomocy drogowej (Szummar), silnik 4CT90 i do tego słaby alternator 55A. Hydraulika w w/w aucie jest napędzana przez elektryczną pompę. Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem więc akumulator 80Ah 720A, poprawiły się rzeczy takie jak odpalanie po dłuższym postoju itd. ale akumulator nie jest doładowywany, no nic dziwnego przy 55A i słabej charakterystyce pracy alternatora. Napięcie ładowania przyzwoite, na biegu jałowym bez obciążenia 14.2V, przy 2000rpm i pod obciążeniem (awaryjne, mijania, dmuchawa, koguty) jest ok 13.5V. Chciałbym go jednak wymienić, bo jest jeszcze wciągarka (RAMSEY) która pobiera sporo prądu i często występują braki, pomimo, że obroty są utrzymywane na poziomie ok 2200rpm.

    Zastanawia mnie z jakiego auta podpasuje alternator, żeby było w miarę P'n'P. Szczegolnie chodzi mi o mocowania. Na pewno jakiś z wyjściem W (bo akurat mam obrotomierz). Mam jakieś z Audi A4 B5 2.5TDI (120A), Ford Scorpio 2.5TD (90A) i jeszcze inne pewnie by się też znalazły. Nie ukrywam, że jakby były dostępne nowe oryginalne alternatory do Andorii większe niż te co widziałem (55A, 70A) to nie zastanawialbym się i kupiłbym.

    Czy ma ktoś jakąś sugestię?
  • Moderator Samochody
    Popraw połączenia elektryczne tego alternatora który masz i instalacji - i nie pisz więcej bzdur.
    GSMUnlock napisał:
    Standartowo akumulator 72Ah 640A to stanowczo za mało. Wrzuciłem więc akumulator 80Ah 720A, poprawiły się rzeczy takie jak odpalanie po dłuższym postoju itd. ale akumulator nie jest doładowywany, no nic dziwnego przy 55A i słabej charakterystyce pracy alternatora.
    Za to stwierdzenie, napisane przez osobę obeznaną z prądem elektrycznym wątek powinien lecieć w kosz.
    W lublinach oryginalnie były bodaj akumulatory 90Ah - dla starego diesla o sporej pojemności to minimum, tym bardziej przy dużej ilości odbiorników - żaden alternator nie "radzi" wciągarki elektrycznej. Z alternatorów PnP to chyba tylko Zelmot 70A z Poloneza. Każdy inny to przeróbka mocowania i kółka paska klinowego.
  • Spec od GSM
    Standardowe masy zrobione od nowa na 50mm2, masa z błotnika poprawiona, a opór kabli nie jest duży, jak równiez spadek między klemą a alternatoem = 0,04V. Poprawki fabryki już były wykonane. Stacyjka już jest na przewdzie 10mm2 zamiast "włosa". Elektrykę musiałem poprawić od razu po zakupie auta, nawet tylne lampy zmieniłem na LED z WAŚ. Światła mijania/drogowe i wycieraczki już nie są anemiczne.

    W oryginale były proszę Pana akumulator 70A 580Ah ZAP Piastów (tak rzecze książka z tego egzemplarza). Jak kupiłem był padnięty BOSCH S4 72AH 640A

    Jeśli chodzi o bzdury, to P'n'P nie "chyba" a "NA PEWNO" jest z Lublina II/III/III Mi 70A, nawet niedrogie (OE po regenreacji z gwarancja 24 m-ce poniżej 300zł) ale chcę coś 90-120A.

    Aha i 95A w Transicie daje radę z 100Ah 800A + wyciągarka.
  • Moderator Samochody
    Napisałem bzdury, bo panie kolego przykładowo Star 200 miał alternator 24V/40A i bez problemu ładował dwie baterie 165Ah, Więc wielkość alternatora nic nie ma do pojemności akumulatora. Masz duże zapotrzebowanie na prąd - skoro napięcie spada do 13,5V, to gdzieś znika -przeciążony alternator powinien dymić, a nie pozwalać na spadek.
    GSMUnlock napisał:
    Jeśli chodzi o bzdury, to P'n'P nie "chyba" a "NA PEWNO" jest z Lublina II/III/III Mi 70A, nawet niedrogie (OE po regenreacji z gwarancja 24 m-ce poniżej 300zł) ale chcę coś 90-120A.
    Napisałem "chyba tylko" - bo to ten sam alternator.
    Szukaj alternatorów z diesli - na pewno nie znajdziesz takiego, który da się zamontować bez przerabiania uchwytów. Co znowuż aż tak skomplikowane nie jest. 110A były w starych VW TDI.
  • Poziom 43  
    Skoro zamontowałem od laguny dci w polonezie to i do Lublina podejdzie.

    Jak masz nadprogramowe odbiorniki to zamontuj nadprogramowy alternator.
    Wystarczy kółko pasowe zmienić i nowy pasek założyć.
  • Poziom 9  
    Witam
    W instrukcji od lublina II mam napisane aku 110/120ah
    Bardzo dużo prądu pobierają świece żarowe które przez długi czas dogrzewaja silnik po odpaleniu w (starze świecy żarowej nie było)
    Jestem ciekawy czy udało się zamontować inny mocniejszy alternator ?
  • Poziom 10  
    Alternator sobie można założyć nawet i od Stara :ok: (pomijając,że to 24V) tylko trzeba dorobić mocowanie i koło pasowe. :D Pytanie jaki altek mocniejszy założyć jest nie na miejscu,bo żaden nietypowy nie podejdzie idealnie.Załóż jaki tylko chcesz,tylko dorobisz mocowania itd.Ja u siebie mam dany przewód od altka (30) prosto do akumulatora,do tego ładnie masy porobione od odłącznika do nadwozia i drugi od odłącznika prosto do rozrusznika (masa przez odłącznik). Rozrusznik mam nowy,akumulator tylko 82Ah i kręci jak wściekły,jest doładowany itd.A te automaty od grzania świec się często psują i niejednokrotnie nawalają tak,że nie odłączają w ogóle grzania świec po rozruchu silnika i ładowanie jet wtedy niewystarczające,bo większość prądu chlają świece.Znajomy tak miał.Przerobiłem mu na przycisk,jak w żuku i po kłopocie.Najlepiej wpiąć się gdzieś w obwód sterowania i dać przycisk,którym w razie awarii można by włączać/wyłączać grzanie świec.Sam sobie zainstaluję ten automat w żuku,ale z takim właśnie zabezpieczeniem.To badziewie kosztuje ponad 60pln i jeśli miało by zamiar często się psuć,to szybko z tego zrezygnuję.
    edit:Nie będę się powtarzał,więc:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13189300#13189300
  • Poziom 9  
    Dla zainteresowanych tematem słabego ładowania w lublinie, zastąpiłem oryginalny alternator 55A alternatorem od poloneza plusa 70A.Ładowanie z wałczonymi wszystkimi odbiornikami 14.20 na wolnych obrotach.Modyfikacja odwracalna w każdej chwili można wrócić do starego alternatora,koszty tez niewielkie altek od poloneza,nowy pasek 10X1000 i kawałek płaskownika na nowy napinacz.
  • Poziom 1  
    Dokładnie pasuje od Caro+ nawet mocowań nie trzeba przerabiać