Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 1.3 jtd - nie odpala po naprawie głowicy, ustawienie rozrządu

05 Sty 2014 22:07 10140 86
  • Poziom 11  
    Witam mam problem z silnikiem 1.3 jtd ustawiłem rozrząd tj. zablokowałem wałki po bokach pokrywy zaworów wał zablokowałem na kole zamachowym koło czujnika położenia wału i nie chce mi odpalić dodam że w tym silniku pękł łańcuch rozrządu może ktoś miał taką samą przypadłość i morze pomóc
  • Poziom 32  
    A sprawdzał kolega jakie straty powstały po pęknięciu łańcucha?
  • Poziom 11  
    No głowice zrobiona 5 koników poszło poskładałem i nie odpala odczucie jakby ciśnienia nie było
  • Poziom 32  
    To zmierzyć ciśnienie, i jeszcze raz sprawdzić ustawienie rozrządu.
  • Poziom 11  
    Było to robione na trzecim i czwartym był niższe miał po 10 a na 1 i 2 normalnie 18 głowica zrobiona nie u jakiegoś gościa w stodole także jestem pewien jej i teraz nie wiem co mogłem zrobić nie tak rozrząd jeszcze raz ustawiłem
  • Poziom 32  
    Podpiąć pod jakiś sprzęt diagnostyczny i zobaczyć co ciekawego powie. A paliwo wgl. dostaje? Wspomniany czujnik położenia wału daje znaki życia?
  • Poziom 11  
    Pod kompa nie podłączałem jeszcze ale paliwo dostaje tylko mnie to zastanawia że nie ma dalej ciśnienia a wcześniej jak tylko założyłem rozrząd przed zdjęciem głowicy to było tak samo ale odpalił i miał wolne obroty a teraz nie ma odpali na chwile i gaśnie nawet gazu nie mogę dodać
  • Poziom 12  
    Zrób próbę olejową
    Różnica między poszczególnymi cylindrami nie powinna być większa niż 10%od najwyższego odczytu
    a spadek ciśnienia sprężania nie większy niż 15-20% od nominału
  • Poziom 11  
    ciśnienie oleju jest dobre bo sprawdzałem a czy możliwe jest przestawienie wałków bo ktoś mi mówił że nawet tego nie dojrzę a będą przestawione ale na blokady pasują
  • Poziom 12  
    coo?? nie możliwe jak tam wyglądają te blokady czy to nie są wcięcia w wałku rozządu tam jest dohc??
    Pruba olejowa no tak chyba nie wiesz co to jest ? a więc ma ona na celu wykluczyc uszkodzenie pierścieni
  • Poziom 11  
    Tak ma wcięcia w wałku na jednym i na drugim a jak zrobić tą próbę bo chyba faktycznie nie wiem jak

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie to jest punto 1.3 jtd 2010 rok
  • Poziom 12  
    masz pomiar ciśnienia sprężania każdego cylindra czyli 18 18 10 10 i robisz tak tam gdzie jest niższe tam wlewasz około 5 ml lub troche więcej oleju silnikowego odczekaj chwile i zrub pomiar jeszcze raz jesli ciśnienie wzrośnie jest to uszkodzenie pierścieni tłokowych jeśli nie to uszczelka lub głowica

    W twoim przypadku powiem tak jeśli ciśnienie 2 sąsiadujących cylindrów jest jednakowe jest to uszkodzona uszczelka między nimi
    jak dokręcałeś głowicę opisz to
  • Poziom 11  
    Dokręcałem zgodnie z opisem uszczelki dodana była instrukcja dokręcania a uszczelka byłą nowa i głowica po remoncie jeszcze mi się tak nie zdarzyło jak składałem na nowych częściach na starych i owszem stało mi się tak ale z tym pęknięciem wałków to bujda czy stało się tak komuś
  • Poziom 12  
    Jakie pęknięcie walków nigdy.
    wypakowałeś uszczelkę i ile leżała na powietrzu
  • Poziom 11  
    no od razu ją zakładałem zaraz jak tylko wszystko wyczyściłem i miałem gotowe do montażu to dopiero odpakowałem
  • Poziom 12  
    No to kolego 80% przedmuch z 3 do 4 ponieważ taką uszczelka po odpakowaniu musi leżeć co najmniej 30-45 min jeszcze kwestia czy dobrałeś odpowiednią grubość?
  • Poziom 32  
    MrQń napisał:
    No to kolego 80% przedmuch z 3 do 4 ponieważ taką uszczelka po odpakowaniu musi leżeć co najmniej 30-45 min jeszcze kwestia czy dobrałeś odpowiednią grubość?

    Zdradzi może kolega tajemnicę dlaczego, bo pierwszy raz się z taką opinią spotykam.
  • Poziom 12  
    ze trzeba odczekać 30-45 min po rozpakowaniu czy przedmuch między 3-4 cylindrem
  • Poziom 11  
    Grubość 3 z katalogu ponieważ warsztat który naprawiał tą głowice takom kazali ale też pierwszy raz z tym się spotykam że uszczelka musi poleżeć
  • Poziom 12  
    uszczelka jest hermetycznie zapakowana i musi poleżeć chwile po rozpakowaniu a jesli w 2 sąsiadujących cylindrach jest taka sama wartość ciśnienia uszczelka jest pomiędzy nimi przerwana lub nie szczelna i na wzajem przetłaczają sb ciśnienie
  • Poziom 11  
    może ktoś miał podobny przypadek i może zdradzić tajemnice bo na pewno jak miał taką przypadłość to przeklina do dnia dzisiejszego ten samochód
  • Poziom 12  
    mam pytanie jesteś mechanikiem po szkole czy tak samo z sb ?
    kloego to z uszczelką to podstawy teorii mechanicznej
  • Poziom 11  
    No powiem ci że jestem po szkole ale błędów konstrukcyjnych nas nie uczyli a składam silniki od 10 lat i takiego gówna jeszcze nie robiłem i nie zdarzyło mi się tak jeszcze

    Dodano po 2 [minuty]:

    zrobiłem też wiele rozrządów na łańcuchach i nie było też problemu
  • Poziom 12  
    no wiec to jest młode autko i tak się robi z uszczelką
    zrób próbę olejową tak jak powiedziałem potem ciśnienie paliwa
    jaki ma układ wtryskowy Common Raill ?
  • Poziom 11  
    nie sprawdzałem jaki ale odpinałem końcówki przelewowe i jak sie włączy zapłon to nie puszczają czyli przelewowo nie są uszkodzone
  • Poziom 12  
    sprawdź ciśnienie paliwa jeśli ma wspólną szynę zasilającą to układ CR
    jest tam pompka zasilająca załącza się to jest 16v 2 wałki popychacze (szklankowe)tak
  • Poziom 11  
    Chyba myślisz o innym silniku tj grande Punto 2010 rok 1.3 jtd czyli disel tam jest cr
    i to jest 16 v ale nie szklanki tylko popychacze hydrauliczne
  • Poziom 12  
    tak to są szklanki potocznie mówiąc
    czyli tam nie ma mowy o przestawieniu rozrządu używając blokad
    W komorze korbowej nie ma dużego ciśnienia ?
  • Poziom 11  
    no nie robi się tam ciśnienie ale słychać jakby w kolektorze ssącym ale nie pcha tylko ciągnie czyli właśnie czyli co ?
  • Poziom 12  
    a są tam na kołach zębatych oznaczone miejsca prawidłowego ustawienia rozrządu ? jeśli tak to sprawdź