Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Einhell LG 18-1H - Wysiadajace transformatory

06 Sty 2014 11:49 3201 6
  • Poziom 7  
    Witam.
    Jestem szczęśliwym posiadaczem wkrętarki akumulatorowej Einhell AS18-2G. Sprzęt działa u mnie już ponad 10 lat (na obudowie jest naklejka, która wskazuje na rok produkcji 2002), kupiona za 30 marek bądź euro w Niemczech. Działa bez zarzutu choć akumulatory już lekko zużyte. Zawsze wystarczyło podładować i można było proste prace w domu wykonać :) Ale do rzeczy...

    Jakiś czas temu przestała działać ładowarka. Po prostu zrobiła się gorąca po czym wysiadła. Udało mi się dorwać od znajomego podobną ładowarkę z Einhella (taką z żółtym przyciskiem SET) - niestety ładowarka nie reagowała na moje akumulatory (choć biegunowość ta sama, także trzy styki baterii itp...). Przełożyłem więc transformator z tej dobrej ładowarki do tej mojej - działa! :) Ucieszony dałem się do skręcania wszystkiego do kupy w międzyczasie pozwalając ładowarce ładować już akumulatory. Po 20 minutach byłem mocno zdziwiony jak się okazało, ze ładowarka już przestała działać. Była bardzo gorąca...

    Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Dlaczego obydwa transformatory wysiadły? Czy przyczyną jest wadliwa elektronika samej ładowarki, która doprowadza do przegrzania transformatorów, czy może wina być po stronie zużytych już akumulatorów?
    Co powinienem sprawdzić, gdzie przemierzyć?

    Dodam jeszcze, ze obydwa akumulatory udało mi się podładować (były rozładowane do zera), a wiec przez chwile wszystko było w normie.

    Nie chciałbym kupować nowej wkrętarki, ponieważ wiem, ze ta posłużyłaby mi jeszcze kolejne 10 lat. Problemem jest tylko ta ładowarka.
    Chcę kupić na allegro drugą taką samą wkrętarkę z jednym akumulatorem oraz ładowarką za ok 40 zł, ale boję się, że po próbie ładowania akumulatorów znów się coś może spalić...

    Szkoda mi jej! Pomocy! ;)
  • Poziom 31  
    W transformatorach zadziałały bezpieczniki termiczne. Można je wymienić. Po wymianie bezpieczników podłącz ładowarkę bez akumulatorów. Sprawdz czy się nagrzewa. Akumulatory należy rozkręcić i pomierzyć wszystkie ogniwa. Ogniwa uszkodzone wymienić.
  • Poziom 24  
    Witam.
    Powinieneś mieś w ładowarce bezpiecznik odpowiednio dobrany do prądu ładowania, musisz zmierzyć prądy jak ładuje i jak nie ładuje. Przed i za elektroniką ładowarki w momencie ładowania.
  • Poziom 7  
    Właśnie pozbyłem się chwilowo tego bezpiecznika.

    Pomiar na stykach + i - bez obciążenia wskazuje mi 0.07A, natomiast po założeniu akumulatorów:

    1 akumulator - ładuję (świeci się czerwony Led), podłączam miernik (czerwony gaśnie, zapala się zielony) i wartości na amperomierzu spadają od mniej więcej 1A do 0,4A i tak już zostaje.
    2 akumulator - ładuję (świeci się czerwony Led), podłączam miernik (czerwony świeci nadal, zapala się także zielony) a na amperomierzu 16A i kable z miernika gorące...

    Na razie podczas testów transformator się zagrzał cały. Odczekam trochę aż będzie chłodniejszy po czym spróbuję podładować akumulator numer 1 i zobaczę jak się ma sprawa grzania. Myślę, że będzie ok.

    Podejrzewam, że wina leży po stronie akumulatora numer 2. Rozbiorę w celu sprawdzenia ogniw.

    Myślicie, że problemem będzie owy akumulator?
  • Poziom 31  
    Akumulator składa sie z kilku...kilkunastu ogniw. Aby taki pobór prądu na poziomie 16A był to raczej gdzieś jest zwarcie. Albo dużo ogniw jest na zwarciu. Pomyśl pózniej o tym bezpieczniku....;)
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    gynsior84 napisał:
    Pomiar na stykach + i -

    Trochę dziwnie to opisałeś bo wydaje mi się, że wiesz jak się mierzy prąd?
    Amperomierz ma być wpięty szeregowo z odbiornikiem a z Twoje opisu wynika, że zwarcie robisz.
  • Poziom 7  
    ALE WSTYD... Masz rację... Przepraszam.
    Czyli wszystkie pomiary były błędne, ale mimo to zachowanie obydwu akumulatorów jest odmienne nawet przy takich błędnych pomiarach...
    Przyznam się, że moja przygoda z miernikiem zawsze kończyła się na jakichś pomiarach napięcia w samochodzie. 10 lat temu w szkole ostatnio używałem amperomierza...

    Bezpiecznik bardzo ważna rzecz. Widząc jak bardzo się grzeje wszystko przy zwarciu o pożar nie ciężko ;) Na pewno od razu jutro kupie kilka i ten drugi transformator też od razu naprawię.

    Ładowarka znów gorąca po ponad godzinie ładowania. Akumulator naładowany do 21V (ładowanie chyba powinno się już jakiś czas temu zakończyć oraz powinna się zapalić zielona dioda) - odłączyłem. Nie będę czekać na pożar. Przez ponad pół godziny temperatura ładowarki była w porządku. Pewnie dopóki nie zaczęła ładować "ponad stan".