Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega8 - Podłączenie przekaźnika do kitu AVT 5489

urzedas 07 Sty 2014 09:47 3141 10
  • #1 07 Sty 2014 09:47
    urzedas
    Poziom 14  

Witam

Jestem laikiem w tej dziedzinie.
    Chodzi mi o taki układ http://serwis.avt.pl/manuals/AVT5489.pdf
    Czy zamiast buzzera mogę wstawić przekaźnik pod nóżkę 23 (PC0) z cewką na 5V?
    Czy coś trzeba zmienić/dodać np. diodę zabezpieczającą, zmienić/usunąć rezystor R3 ???

pozdrawiam

0 10
  • Relpol
  • #2 07 Sty 2014 10:00
    perlon
    Poziom 19  

Zamiast buzzera wstaw tranzystor npn, który załącza cewkę przekaźnika. Cewkę zabezpiecz przeciwosobnie diodą prostowniczą.

0
  • Relpol
  • #3 07 Sty 2014 10:07
    excray
    Poziom 39  

perlon napisał:
    Cewkę zabezpiecz przeciwosobnie diodą prostowniczą

A jak się zabezpiecza cewkę przekaźnika diodą "PRZECIWOSOBNIE"? I po co? Coś się cewce stanie?

0
  • #4 07 Sty 2014 10:10
    urzedas
    Poziom 14  

perlon napisał:
    Zamiast buzzera wstaw tranzystor npn, który załącza cewkę przekaźnika. Cewkę zabezpiecz przeciwosobnie diodą prostowniczą.

perlon - jeśli to nie jest wielki problem dla Ciebie - czy mógłbyś napisać jaki tranzystor wybrać i rozpisać jak go podłączyć :D
    Sorki, że idę trochę na łatwiznę, ale z moją wiedzą zajmie mi to możne cały dzień zanim zajarzę o co chodzi, a Tobie pewnie z 5 min.
    pzdr

0
  • Pomocny post
    #5 07 Sty 2014 10:21
    perlon
    Poziom 19  

Przeciwosobnie tzn. odwrotnie do umownego przepływu prądu przez uzwojenie przekaźnika. Dioda zabezpiecza tranzystor a nie cewkę ok. ale myślę kol. Excray, że wiesz o co chodzi tylko się czepiasz słownictwa.
    Schemat podłączenia :
    Link

0
  • #6 07 Sty 2014 10:26
    urzedas
    Poziom 14  

super
    wielkie dzięki za błyskawiczną pomoc
    pozdrawiam
    urzedas

0
  • #7 07 Sty 2014 10:27
    excray
    Poziom 39