Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nagła podwyżka opłat w Simplus

Htomas 07 Jan 2014 12:07 4401 29
Eltrox Hurton
  • #1
    Htomas
    Level 18  
    Od kilku lat mam w Simplus taryfę Twój Profil ze stałą opłata 29 gr/min do wszystkich sieci. Od niedawna zauważyłem, że nagle zaczęli mi naliczac ok. 70 gr za minutę. A konto zasilam regularne przed upływem jego wazności. Sieć zresztą przypomina mi o tym przysyłając SMS, że "Twoje konto musi być aktywne aby nadal mieć 29 gr/min do wszystkich sieci". Wysłałem maila do BOK Plusa, ale chciałbym też poznac Wasze opinie i ewentualnie przestrzec przed niemiłymi niespodziankami.
    Na stronie Plusa informacje na temat taryf sa podane w taki sposób, że człowiek zaczyna się gubic.
    http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow.cfg/php.exe/enduser/popup_adp.php?p_faqid=3695&p_created=1236951134
    http://nakarte.plus.pl/v.do?idx=836348
    wysłałem krótki kod *136# i otrzymałem odpowiedź "aktywne promocje to 29 gr do wszystkich dużych sieci"

    PS. To, że sieć nalicza nam opłaty gdy dzwonimy pod zajety numer uwazam za skandal!!!
  • Eltrox Hurton
  • #2
    Lukaszys
    Level 12  
    A nie myślałeś o zmianie taryfy bądź sieci komórkowej?
    W BOK w 90% przypadków po prostu się wykpią. To wygląda tak jakbyś nie miał włączonego profilu "tanio do wszystkich dużych sieci". Proponowałbym zmianę taryfy na "Więcejdo wszystkich" tam masz 29 gr/min i 19 gr z sms, za doładowanie masz jakieś bonusy. Chyba, że korzystasz z jakichś pakietów.
  • #3
    0ceanborn
    Level 25  
    Możliwe, że dzwoniłeś do playa lub cyfrowego polsatu. Korzystający z playa często wykazują się perfidią, kupują kartę sim np w Plusie lub T-mobile, a następnie przerejestrowują do playa by dzwoniący nie zorientowali się do jakiej sieci naprawdę dzwonią. Na mnie to nie działa bo sprawdzam w internecie do jakiej sieci numer należy :-> W książce telefonicznej numery playa oznaczam literką p. Oprócz tego doładowuje telefon tylko niewielkimi kwotami, co w przypadku gdy dzwonię do playa grozi jedynie tym, że mnie rozłączy. Wtedy ta osoba oddzwania, bo po to w końcu ma playa :-D
    Duże sieci znaczy 3 największe sieci, co się nie tyczy podsieci jak heyah i inne, tam jest trochę drożej.
    Htomas wrote:
    PS. To, że sieć nalicza nam opłaty gdy dzwonimy pod zajety numer uwazam za skandal!

    Z tym się nie spotkałem, jednak musisz wiedzieć że sygnał zajętości w twoim głośniczku wcale nie musi oznaczać stanu zajętości. Może zamiast tej osoby odebrał jakiś automatyczny system który odtwarza sygnał zajętości. Operatora to nie interesuje i nie może interesować. Jeśli bardzo cierpisz z tego powodu załatw sobie telefon, który odpowiednim sygnałem powiadamia o nawiązaniu połączenia.
  • Eltrox Hurton
  • #4
    Htomas
    Level 18  
    0ceanborn wrote:
    Możliwe, że dzwoniłeś do playa lub cyfrowego polsatu. Korzystający z playa często wykazują się perfidią, kupują kartę sim np w Plusie lub T-mobile, a następnie przerejestrowują do playa by dzwoniący nie zorientowali się do jakiej sieci naprawdę dzwonią.


    No fakt to był Play. Ale sprawdzam i sprawdzam na stronie Plusa i dopiero tutaj http://simplus.pl//images/profil_tanio_do_wszystkich_regulamin_promocji.pdf znlazłem, że " Od momentu wysłania przez Polkomtel Sp. z o.o.do Abonenta Simplus zwrotnej wiadomośc i SMS potwierdzającej Aktywację Profilu,
    opłaty za minutę połączenia głosowego do abonentów lub użytkowników
    wszystkich dużych sieci komórkowych (Plus, Orange, T-Mobile)
    oraz doabonentów lub użytkowników sieci stacjonarnych wynosi 0,29 zł (z VAT)
    . Opłata za minutę połączenia głosowego do sieci pozostałych operatorów sieci komórkowych naliczana jest zgodnie z cennikiem taryfy Twój Profil.". Czyli np. do Play 0,73 zł/min. Strasznie to jest pokomplikowane i poukrywane. Zresztą nie tylko w przypadku Plusa. Nawet zakładając zwykła lokate w banku klienci podpisują umowy napisane drobnym druczkiem z gwiazdkami i zastrzeżeniami, z interpretacją której nawet prawnik ma kłopoty. Co za chory kraj...

    Quote:
    Z tym się nie spotkałem, jednak musisz wiedzieć że sygnał zajętości w twoim głośniczku wcale nie musi oznaczać stanu zajętości. Może zamiast tej osoby odebrał jakiś automatyczny system który odtwarza sygnał zajętości. Operatora to nie interesuje i nie może interesować. Jeśli bardzo cierpisz z tego powodu załatw sobie telefon, który odpowiednim sygnałem powiadamia o nawiązaniu połączenia.

    U mnie (mam Sony Xperia Neo V) to wygląda tak, ze dzwonie do kogoś i włącza sie poczta glosowa, wiec sie rozłaczam, dostaje SMS, że koszt rozmowy to 1...5 groszy za chwile dostaję info, że "abonent do którego dzwonisz własnie zakonczył rozmowę". Dzwonie, ten odbiera i mówi mi że rzeczywiście z kimś gadał. Czyli sprawa jasna - ktoś rozmawia to tak jak by mia wyłączony telefon. W tym kraju jak widac strzyże się ludzi dosłownie na wszystkim. W opisywanym wypadku to grosze, ale jak się je pomnoży przez ilośc połaczeń w sieci to wyjdzie pewnie całkiem pokaźna suma

    Dodano po 4 [minuty]:

    Lukaszys wrote:
    A nie myślałeś o zmianie taryfy bądź sieci komórkowej?
    W BOK w 90% przypadków po prostu się wykpią. To wygląda tak jakbyś nie miał włączonego profilu "tanio do wszystkich dużych sieci". Proponowałbym zmianę taryfy na "Więcejdo wszystkich" tam masz 29 gr/min i 19 gr z sms, za doładowanie masz jakieś bonusy. Chyba, że korzystasz z jakichś pakietów.


    Profil mam właczony, co potwierdził otrzymany SMS - poczytaj dokładnie mój post.
    Przeczytałem o tej taryfie Wiecej do wszystkich
    http://www.nakarte.plus.pl/prepaid_new/wiecej_do_wszystkich.html
    Czyli rozumiem, że po miesiącu od doładowania (kiedy płace 9 - 25 gr zależnie of kwoty doładowania ) płace 29 gr /min do wszystkich sieci, w tym Play?
    http://www.nakarte.plus.pl/prepaid_new/files/Cennik_taryfy_Plus_na_Karte_Wiecej_Do_Wszystkich.pdf I mogę przejść na te taryfe jako "stary" klient" Nie ma żadnych haczyków?
  • #5
    0ceanborn
    Level 25  
    Htomas wrote:
    Czyli sprawa jasna - ktoś rozmawia to tak jak by mia wyłączony telefon. W tym kraju jak widac strzyże się ludzi dosłownie na wszystkim. W opisywanym wypadku to grosze, ale jak się je pomnoży przez ilośc połaczeń w sieci to wyjdzie pewnie całkiem pokaźna suma

    Twoje pretensje są zupełnie bezpodstawne. Gdy do kogoś dzwonisz i załóżmy ten ktoś w danym momencie rozmawia, to co się stanie czy nawiąże połączenie czy też nie albo czy włączy się poczta głosowa zależy od tego jak to sobie ten ktoś ustawił w swojej sieci.
    Poniekąd zależy to też trochę od sieci i możliwości ustawień ale to nie jest już twoja sieć (chyba że dzwonisz do plusa) więc jest to niezależne ani od ciebie ani od twojej sieci.
    To tak jakbyś miał pretensje do poczty, że jakiś urząd nie chce odebrać twojego pisma przesłanego listem poleconym bo nie podobała im się koperta.
  • #6
    sq9cwd
    Level 27  
    0ceanborn wrote:
    Twoje pretensje są zupełnie bezpodstawne.

    Czy aby na pewno? Mam wyłączoną pocztę głosową (Play), osoba spoza sieci dzwoni, odrzucam, aby oddzwonić. Efekt? Pobiera od niej ok 4gr. informując iż jestem poza zasięgiem. Drogi komunikat, pomimo braku nawiązania połączenia.
  • #7
    Htomas
    Level 18  
    0ceanborn wrote:

    Twoje pretensje są zupełnie bezpodstawne. Gdy do kogoś dzwonisz i załóżmy ten ktoś w danym momencie rozmawia, to co się stanie czy nawiąże połączenie czy też nie albo czy włączy się poczta głosowa zależy od tego jak to sobie ten ktoś ustawił w swojej sieci.
    Poniekąd zależy to też trochę od sieci i możliwości ustawień ale to nie jest już twoja sieć (chyba że dzwonisz do plusa) więc jest to niezależne ani od ciebie ani od twojej sieci.
    To tak jakbyś miał pretensje do poczty, że jakiś urząd nie chce odebrać twojego pisma przesłanego listem poleconym bo nie podobała im się koperta.


    Sorry ale nie do końca rozumiem Twoje wywody. Pamiętam jak było kiedyś w telefonach stacjonarnych TPSA. Dzwoniło się pod zajęty numer - było slychac przerywany sygnał i nie były pobierane żadne opłaty. Teraz jak widać jest inaczej (dzieki za informację bo nie wiedziałem)
    https://www.plus.pl/indywidualna/Uslugi/AktualniKlienci/PocztaGlosowa/
    "Nie możesz lub... nie chcesz odebrać połączenia. Zdarza ci się z kimś rozmawiać i przerwać w pół słowa aby odebrać telefon?
    Już nie musisz się wszędzie spieszyć. Dokończ oglądać mecz lub przymierz bluzkę, którą chcesz kupić. Poczta Głosowa odbierze za Ciebie, a następnie przekaże pozostawioną wiadomość, dając gwarancję, że o niczym nie zapomni."
    - zapomnieli jeszcze dodać , że Poczta Głosowa spowoduje naliczenie opłat na korzyśc operatora sieci, bo chyba to tak naprawde jest najważniejsze, nie? :D

    Sprawdziłem ustawienia w swoim telefonie. Domyslnie było właczone przekierowanie na pocztę gdy numer jest zajęty. Gdy chciałem to wyłaczyc to wyskoczył komunikat "Twój operator nie umozliwia przekazywania połączeń gdy numer jest zajety". Tak samo w przypadku gdy nie odbieram połaczeń lub jestem nieosiągalny. Wniosek można chyba wyciągnąc samemu...Ale co sie dziwić w kraju, gdzie banki pobieraja od ludzi opłaty za to, że ktos ma u nich konto ROR...
    PS to "przymierz bluzkę" mógłby ktos cwany zaskarżyc jako seksizm, zwłaszcza że ostatnio głośno jest o tzw. ideologii "Gender" :D (mecze oglądają nie mężczyźni :D )

    Dodano po 45 [minuty]:

    No i co z tą taryfą?
    W międzyczasie poszukałem w necie i znalazłem to
    http://mobtech.interia.pl/operatorzy/plus/news-wiecej-w-plus-na-karte,nId,951567,th,60455465,strona,1#thread60455465
    a szczególnie to jest ciekawe
    "Właśnie dostałem sms że za 3 dni mi wyzerują konto!!!!! jak nie doładuję"

    no to juz tylko w złodziejskim kraju jest mozliwe. Chyba napiszę skargi do Urzedu Ochrony Konsumenta i Urzędu Kontroli Elektronicznej http://www.cik.uke.gov.pl/index.php. Takie praktyki trzeba naglaśniac i tępić!!!
  • #8
    0ceanborn
    Level 25  
    sq9cwd wrote:
    Czy aby na pewno? Mam wyłączoną pocztę głosową (Play)

    To wystarczy. Takie sieci (podsieci) jak play nie polecam. Ciągle wycinają jakieś wałki, gubienie zasięgu - często w sytyacji gdy to ta osoba dzwoni do nas w nadziei na to że my oddzwonimy. Zakłócenia w czasie rozmowy. Słaby zasięg w wielu miejscach.
    Ja raz z ciekawości miałem kartę w gadu air i jak miałem wyłączony telefon to osobom dzwoniącym mówili że numer nieprawidłowy albo że w ogóle nie ma takiego numeru.
    sq9cwd wrote:
    osoba spoza sieci dzwoni, odrzucam, aby oddzwonić. Efekt? Pobiera od niej ok 4gr

    Pretensje ? Zmień sieć.
    sq9cwd wrote:
    Drogi komunikat, pomimo braku nawiązania połączenia.

    To jest właśnie nawiązanie połączenia. Po raz drugi powtarzam nie ważne czy odbierze osoba, automatyczna sekretarka z kasetą, czy automat w sieci, to już jest nawiązanie połączenia. Może są niektóre automaty które nie pobierają opłat ale w tym wypadku jak widać nie. Swoją drogą sprawdzę jak jest u mnie i dam wam znać.
    Htomas wrote:
    Sorry ale nie do końca rozumiem Twoje wywody. Pamiętam jak było kiedyś w telefonach stacjonarnych TPSA. Dzwoniło się pod zajęty numer - było slychac przerywany sygnał i nie były pobierane żadne opłaty.

    Tak było i tak jest chyba do dziś. Bo to nie jest nawiązanie połączenia z innym numerem czy siecią tylko sygnał pochodzący z samej sieci TPSA.
    Htomas wrote:
    Poczta Głosowa odbierze za Ciebie, a następnie przekaże pozostawioną wiadomość, dając gwarancję, że o niczym nie zapomni.

    Dlatego mówię ludziom by wyłączyli pocztę głosową w telefonie. Po pierwsze denerwuje ludzi a po drugie większość tak naprawdę nie nagrywa wiadomości tylko się rozłącza od razu.
    Htomas wrote:
    zapomnieli jeszcze dodać , że Poczta Głosowa spowoduje naliczenie opłat na korzyśc operatora sieci, bo chyba to tak naprawde jest najważniejsze, nie?

    Po co dodawać coś co jest oczywiste ? Czy jak się nagrywało na automat z kasetą to było darmowe ? Niby z jakiej racji miałoby być ?
    Htomas wrote:
    Sprawdziłem ustawienia w swoim telefonie. Domyslnie było właczone przekierowanie na pocztę gdy numer jest zajęty. Gdy chciałem to wyłaczyc to wyskoczył komunikat "Twój operator nie umozliwia przekazywania połączeń gdy numer jest zajety". Tak samo w przypadku gdy nie odbieram połaczeń lub jestem nieosiągalny.

    Nie jestem żadnym ekspertem od telefonów. Jednak z tego co zauważyłem to te wszystkie ustawienia przekierowań (w ustawieniach telefonu) a miałem ich wiele i w wielu byłem sieciach nigdy nie działają. Nie są jednak potrzebne bo wystarczy wejść do ustawień twojej sieci - w plusie *110# i tam wszystko działa.
  • #9
    Htomas
    Level 18  
    Quote:
    Nie jestem żadnym ekspertem od telefonów. Jednak z tego co zauważyłem to te wszystkie ustawienia przekierowań (w ustawieniach telefonu) a miałem ich wiele i w wielu byłem sieciach nigdy nie działają. Nie są jednak potrzebne bo wystarczy wejść do ustawień twojej sieci - w plusie *110# i tam wszystko działa.


    Tak, mozna tu co najwyżej zdeaktywowac pocztę głosową. A jak Ci się telefon rozładuje albo bedziesz poza zasięgiem (w lesie, piwnicy, górach) i nie odsłuchasz waznej informacji?
    Powinno byc tak, że poczta sie włacza tylko gdy jesteś poza zasiegiem albo telefon jest wyłączony. Jak rozmawiasz - nie. A brak możliwości wyłaczenia tego uważam za zwykłe naciągactwo. I zdania nie zmienię.
    A skoro się tak dobrze znasz na sieciach to moze napisz co sądzisz o tej taryfie Plus na kartę? Mnie interesuje tylko tanie dzwonienie do wszystkich , w tym Play. No i ten darmowy internet LTE jest kuszący. Natomiast to kasowanie środków na koncie to już przegięcie. Z tym że nie bardzo rozumiem kiedy to dokładnie się odbywa bo wzburzeni internauci nie doprecyzowali
  • #10
    0ceanborn
    Level 25  
    Htomas wrote:
    Tak, mozna tu co najwyżej zdeaktywowac pocztę głosową. A jak Ci się telefon rozładuje albo bedziesz poza zasięgiem (w lesie, piwnicy, górach) i nie odsłuchasz waznej informacji?
    Powinno byc tak, że

    No właśnie. Wiele rzeczy powinno tak być, że ... ale to już jest inny temat pod tytułem naprawianie świata.
    W plusie tak już jest że albo masz włączoną pocztę albo wyłączoną, a w innych sieciach może są większe możliwości konfiguracji. Mi wystarczy sms - kto dzwonił, oddzwaniam i wszystko gra.
    Htomas wrote:
    A skoro się tak dobrze znasz na sieciach to moze napisz co sądzisz o tej taryfie Plus na kartę?

    Wcale się nie znam dobrze na sieciach tylko służę swoją skromną wiedzą.
    Htomas wrote:
    Mnie interesuje tylko tanie dzwonienie do wszystkich , w tym Play.

    Nie ma czegoś takiego jak tanie dzwonienie do play. W tym celu kup sobie dowolny dodatkowy telefon, kartę play i możesz tanio dzwonić.
    Htomas wrote:
    Natomiast to kasowanie środków na koncie to już przegięcie.

    Tzn ? Możesz coś więcej napisać ?
  • #11
    Htomas
    Level 18  
    0ceanborn wrote:
    No właśnie. Wiele rzeczy powinno tak być, że ... ale to już jest inny temat pod tytułem naprawianie świata.

    Naprawianie złego świata powinno byc naszym obowiązkiem. Przeciętny Polak potrafi tylko narzekac , że jest źle. Ale coś zrobić juz sie nie chce. Niech jacyś tajemniczy "oni" to za niego zrobią. A wbrew pozorom wiele można zrobić, trzeba tylko działać. weźmy dla przykładu sprawę NC+. Zrobiła sie awanturza,wrzawa medialna, powstała strona https://www.facebook.com/antyncplus i jakoś pomogło
    Jak nic nie będziemy robić to ciągle jakieś cwaniaczki będą nas dymac i strzyc jak przyslowiowe barany.

    Quote:
    Nie ma czegoś takiego jak tanie dzwonienie do play. W tym celu kup sobie dowolny dodatkowy telefon, kartę play i możesz tanio dzwonić.

    Chodziło mi o to, że w tej nowej taryfie jest 29gr/min wo wszystkich sieci , w tym Play, natomiast w starej 29 gr do Plus, Orange, T-Mobile i stacjonarnych i 72 gr do Play. Niestety mam znajomych w tej sieci

    Quote:
    Tzn ? Możesz coś więcej napisać ?


    Wrzuciłem linki, poczytaj :D
  • #12
    0ceanborn
    Level 25  
    Kasowanie środków na koncie - gdyby chcieli tak zrobić sam bym wcześniej wyzerował dzwoniąc do kogoś.
    Natrętny SMS wyrażający ich niepokój (wali mnie to) z powodu braku wpływów gotówki na ich konto = brak zasilenia przez tydzień lub dwa.
    Likwidacja numeru = zmiana operatora.
    Wszystko na temat.
  • #13
    Lukaszys
    Level 12  
    Oceanborn ta perfidia o której pisałeś.. Po prostu ludzie nie chcą zmieniać numeru a sieć. I na pewno ktoś specjalnie kupi starter w plusie i przeniesie się do pleay, żeby akurat Ciebie naciągnąć na rozmowe... eh żałosne. A tak w ogóle, teraz play należy do dużych sieci i nie naliczają żadnej większej opłaty za rozmowy do play. Chyba, że ktoś ma starą taryfę, lub kogoś operator robi w wała. I po co kupowąć kilka numerów z każdej sieci? Teraz to już nie modne. Aktualnie za 29 zł miesięcznie można gadać ile się chce i z kim się chce. I te Twoje mity na temat play.. eh, brak słów.
  • #14
    0ceanborn
    Level 25  
    Lukaszys wrote:
    Oceanborn ta perfidia o której pisałeś.. Po prostu ludzie nie chcą zmieniać numeru a sieć.

    Po części tak. Ja jednak spotkałem się z takimi właśnie poradami, że tak można właśnie zrobić - zawczasu kupić kartę np orange tylko po to by przerejestrować. Nie zacytuję ani też nie pamiętam dokładnie gdzie bo nie gromadzę takich rzeczy w pamięci. Więc na pewno część osób tak właśnie robi by starać się zniwelować poważną wadę tej sieci - to że ludzie niechętnie dzwonią.
    Swoją drogą dobre to by było jakby była taka sieć lub taka opcja, że każdy kto dzwoni choćby nie wiem skąd i jak płaci 1zł w za minutę w tym doładowuje konto za np 29gr. Ja bym zaraz coś takiego od razu wziął i to by był mój oficjalny numer, bat na tych wszystkich telefonicznych naciągaczy. Znam szereg osób które wybrało play ze względu na wysokie opłaty po to by dzwonili do nich tylko tacy ludzie którzy mają jakiś konkretny interes. Niestety ci telemarketerzy korzystają z takich sieci które potrafią ominąć wysokie opłaty.
  • #15
    sq9cwd
    Level 27  
    Była kiedyś dostępna taka usluga. Za pełne 2 minuty przychodzące dostawało się minutę wychodząca. Jednak po wprowadzeniu symetrycznych stawek nie da się jej aktywować. Kto się załapał ten ma szczęście.
  • #16
    Htomas
    Level 18  
    Quote:
    Znam szereg osób które wybrało play ze względu na wysokie opłaty po to by dzwonili do nich tylko tacy ludzie którzy mają jakiś konkretny interes. Niestety ci telemarketerzy korzystają z takich sieci które potrafią ominąć wysokie opłaty.


    Na jakims forum czytałem, że telemarketerzy korzystają z telefonii internetowej
    Ale są na nich sposoby. I techniczne (smartfon z aplikacjami blokującymi niechciane połaczenia) i prawne (mówimy, ze wycofujemy wszystkie zgody na przetwarzanie naszych danych osobowych) i inne - złosliwe pytania . Tak w ogóle to w Polsce powinno zostac zmienione prawo, bo w tej chwili to dzika dżungla. Rejestrujemy sie na jakiejś stronie, np. Plusa czy Polsatu Cyfrowego i musimy wyrażać zgodę na przetwarzanie naszych danych do celów marketingowych. A to oznacza, że nasze nazwiska, maile i numery telefonów wyciekają do róznych firm typu call center i potem dostajemy niechciane telefony czy maile. I jest to sprzeczne z ustawa o ochronie danych osobowych. Dlaczego tak jest? Mozna się tylko domyślac, że chodzi o duże pieniądze i ktoś przymyka oko na takie praktyki. Ale z drugiej strony i my zwykli obywatele jesteśmy zbyt bierni.
    W Google znalazłem to
    www.giodo.gov.pl/plik/id_p/985/j/pl/‎
    Quote:
    Firmy marketingowe naruszają przepisy ustawy o ochronie danych osobowych
    1) Nielegalna działalność niektórych firm marketingowych polega na:
    a) nieudzielaniu osobom, do których przesyłają ulotki marketingowe
    podstawowych informacji o firmie.
    Ustawa o ochronie danych osobowych zobowiązuje do poinformowania o pełnej
    nazwie firmy i adresie jej siedziby oraz o celu i zakresie zbierania danych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych, źródle pozyskania danych, prawie dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Często firmy marketingowe podają jedynie adres swojej skrzynki pocztowej zamiast podawać ww. informacje, przez co nie wypełniają lub nierzetelnie wypełniają obowiązek informacyjny z art. 24 lub art. 25 ustawy o ochronie danych osobowych;
    b) wymuszaniu zgody na wykorzystywanie danych osobowych w celach
    promocyjno-handlowych, jak też na przekazywanie ich innym podmiotom.
    Firmy marketingowe często uzależniają realizację zamówienia określonego produktu od wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych, np. Wprowadzają w formularzach zamówienia produktu jedną klauzulę zawierającą w swojej treści potwierdzenie woli otrzymania zamawianej przesyłki z jednoczesną zgodą na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Na gruncie ustawy o ochronie danych osobowych istnieje natomiast wymóg zapewnienia każdej osobie swobodnego,
    nieskrępowanego podjęcia decyzji i wyrażenia woli w sprawie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu udostępnienia innym podmiotom lub marketingu produktów i usług podmiotów trzecich;
    c) nieuwzględnianiu sprzeciwu skarżących wobec wykorzystywania ich danych
    w celach marketingowych.
    Ustawa o ochronie danych osobowych daje każdemu prawo do złożenia sprzeciwu
    wobec przetwarzania jego danych (zgodnie z art. 32 ust. 1 pkt 8 ustawy każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych w przypadkach wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 4 i 5, gdy administrator danych zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania jej danych osobowych innemu administratorowi danych). Po złożeniu sprzeciwu dalsze przetwarzanie danych osobowych w celach objętych sprzeciwem jest niedopuszczalne.
    d) nieudzielaniu informacji na wniosek osoby, której dane dotyczą, bądź jej
    nierzetelne informowanie.
    Mimo wniosku osoby, której dane dotyczą, o realizację jej uprawnień kontrolnych,
    firmy nie informują o tym, jakie dane osobowe zawiera prowadzony przez nie zbiór, w jaki sposób zebrano dane, w jakim celu i zakresie dane są przetwarzane bądź teŜ komu zostały udostępnione. Jest to niezgodne z art. 33 ustawy o ochronie danych osobowych.
    2) Jak nie paść ofiarą nieuczciwych firm marketingowych?
    a) czytajmy dokładnie przesyłane informacje, w tym treść klauzul zgody na
    przetwarzanie danych osobowych, aby wiedzieć dokładnie na co się godzimy;
    b) gdy podpisujemy jakąkolwiek umowę mamy prawo nie zgodzić się na
    wykorzystywanie naszych danych w celach marketingu produktów i usług innych
    podmiotów;
    c) pamiętajmy, że nie można uzależniać realizacji umowy od naszej zgody na
    przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych;
    d) zwracajmy uwagę na to, czy dana firma informuje o pełnej nazwie i adresie swojej siedziby, o źródle pozyskania danych oraz o przysługujących nam uprawnieniach wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych;
    e) otrzymując od nieznanych podmiotów ulotki informujące o wygranych nagrodach mamy prawo żądać zaprzestania wykorzystywania naszych danych przez ten podmiot oraz zwrócić się do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych z zapytaniem, czy wskazany podmiot działa legalnie;
    f) jeśli złożyliśmy sprzeciw wobec przetwarzania naszych danych i jest on jak
    najbardziej uzasadniony, a dany podmiot nadal przetwarza nasze dane osobowe możemy złożyć skargę do Generalnego Inspektora Danych Osobowych (www.giodo.gov.pl(
  • #17
    markoz7874
    Level 31  
    0ceanborn wrote:
    ..Korzystający z playa często wykazują się perfidią, kupują kartę sim np w Plusie lub T-mobile, a następnie przerejestrowują do playa by dzwoniący nie zorientowali się do jakiej sieci naprawdę dzwonią..

    Kolega pisze bzdury. Powody dla których ludzie zmieniają obecnego operatora na play są raczej spowodowane chęcią zatrzymania dotychczasowego numeru oraz profitów związanych z tym związanych.
    Kolega jest trochę nie na bieżąco. Obecnie jest możliwość aby za 19zł/mc rozmawiać z każdą siecią bez limitu.
    Po co kombinować?
  • #18
    Lukaszys
    Level 12  
    0ceanborn wrote:
    Lukaszys wrote:
    Oceanborn ta perfidia o której pisałeś.. Po prostu ludzie nie chcą zmieniać numeru a sieć.

    Po części tak. Ja jednak spotkałem się z takimi właśnie poradami, że tak można właśnie zrobić - zawczasu kupić kartę np orange tylko po to by przerejestrować. Nie zacytuję ani też nie pamiętam dokładnie gdzie bo nie gromadzę takich rzeczy w pamięci. Więc na pewno część osób tak właśnie robi by starać się zniwelować poważną wadę tej sieci - to że ludzie niechętnie dzwonią.
    Swoją drogą dobre to by było jakby była taka sieć lub taka opcja, że każdy kto dzwoni choćby nie wiem skąd i jak płaci 1zł w za minutę w tym doładowuje konto za np 29gr. Ja bym zaraz coś takiego od razu wziął i to by był mój oficjalny numer, bat na tych wszystkich telefonicznych naciągaczy. Znam szereg osób które wybrało play ze względu na wysokie opłaty po to by dzwonili do nich tylko tacy ludzie którzy mają jakiś konkretny interes. Niestety ci telemarketerzy korzystają z takich sieci które potrafią ominąć wysokie opłaty.

    Powiem Ci dlaczego tak robią. Bo jak kupią numer w w np. orange i przeniosą go do play to dostają na start za przeniesienie 60 zł o ile pamiętam. Tylko przeniesienie numeru wiąże się z jego rejestracją na daną osobę. Więc to skórka za wyprawkę. I przestań siać opinie o play, że ma zły zasięg czy rozłącza, bo to nie ma miejsca w rzeczywistości. A zobacz jaką obsługę klienta masz w play a jaką w pozostałych sieciach... i tak jak kolega pisał wcześniej 19 gr/min. Do play za free za doładowanie np 50 zł - 100 dni do play za darmo internet 1 GB 10 zł na miesiąc.

    Swoją drogą Oceanborn widziałeś nowe numery telefonu? Plus już nie zaczyna się od 6, a jeśli już to żadko;) i wątpię w Twoją spiskową teorię, że ktokolwiek zmienia numer telefonu po to żeby wyglądał jak z plusa. I pamiętaj, okres karencji minął i play już nie jest zaliczany do "małych sieci" i stawka za minutę do play jest taka jak do innych sieci np. z plus do orange.
  • #19
    tino2003
    Admin of GSM Group
    Lukaszys wrote:
    i tak jak kolega pisał wcześniej 19 gr/min. Do play za free za doładowanie np 50 zł - 100 dni do play za darmo internet 1 GB 10 zł na miesiąc.


    Jeżeli już to 29 gr/min doładowanie. 50zł to 50 dni za free w sieci, ale tak czy inaczej jeżeli chodzi o ofertę na kartę to play ma najlepszą.
    Malkontentów nigdy nie braknie i zawsze coś nie będzie im pasować.

    Czasem mam dość klienta który pół godziny zajmuje mi czasu na pogaduszki co będzie najtańsze i rozmowę zazwyczaj kończę stwierdzeniem, że posiadanie telefonu nie jest obowiązkowe i najtaniej będzie nie dzwonić. :D
  • #20
    Lukaszys
    Level 12  
    Za 30 zl to 30 dni. Za 50 zl to 100 dni.
  • #21
    tino2003
    Admin of GSM Group
    Lukaszys wrote:
    Za 50 zl to 100 dni.


    Zależy w jakiej taryfie, fresh to 50zł = 50 dni. ;)
  • #22
    Samuraj
    Level 35  
    Lukaszys wrote:
    I przestań siać opinie o play, że ma zły zasięg czy rozłącza, bo to nie ma miejsca w rzeczywistości. A zobacz jaką obsługę klienta masz w play a jaką w pozostałych sieciach..


    Choć to wycięte z kontekstu to z kolega się nie zgodzę.
    8 lat byłem w PLUSIE lecz taryfy mieli takie słabe, rachunki duże i zero promocji więc przeniosłem się do PLAY'a i wyszło tak że zamienił stryjek siekierkę na kijek.
    Nowy telefon i pierwszego dnia okazało się że zasięg jest tak słaby że łapie tylko przy oknie. Zmieniłem w ustawieniach aby telefon korzystał z sieci PLUS i zasięg od razu full. Długo to nie trwało po około miesiącu mam taką sytuację:
    - brak zasięgu bo telefon przełączony na sieć PLAY, przełączam na PLUS'a i zasięg mam do pierwszego połączenia. Po tym połączeniu telefon automatycznie sam przełącza się na druga sieć w której oczywiście nie ma zasięgu. Zgłaszałem tę sytuację do operatora sieci i stwierdzili że to nie ich problem i najprawdopodobniej wina telefonu. Tez tak myślałem do chwili gdy pracownik zrobił ten sam numer z zmianą sieci. Przełącza się na PLUS'a pierwsze połączenie a zaraz po nim wyrzucenie z sieci i przełączenie na PLAY i zero zasięgu.
    Teraz mam tak że nie noszę telefonu przy tyłku tylko kładę przy oknie albo po każdym połączeniu muszę przełączać z powrotem na sieć PLUS'a.
  • #23
    markoz7874
    Level 31  
    Samuraj wrote:
    ..Nowy telefon i pierwszego dnia okazało się że zasięg jest tak słaby że łapie tylko przy oknie..

    To nie sprawa zasięgu ale ekranowania w budynku.
    Jeżeli budynek jest z żelbetonu a do tego w oknach masz metalowe żaluzje, to sygnał nie dociera do wewnątrz budynku. Tak będzie z każdą siecią.
    Prawdopodobnie akurat nadajnik plusa jest bliżej lub tak usytuowany, że odbicia sygnału trafiają do Twojego mieszkania i z tego powodu sygnał plusa jest u Ciebie mocniejszy.
    A z tym przełączaniem, to faktycznie jest rożnie zależnie od telefonu.
    W jednym ustawisz i operator się nie zmienia, w drugim tak jak napisałeś.
  • #24
    0ceanborn
    Level 25  
    markoz7874 wrote:
    To nie sprawa zasięgu ale ekranowania w budynku.
    Jeżeli budynek jest z żelbetonu a do tego w oknach masz metalowe żaluzje, to sygnał nie dociera do wewnątrz budynku. Tak będzie z każdą siecią.
    Prawdopodobnie akurat nadajnik plusa jest bliżej lub tak usytuowany, że odbicia sygnału trafiają do Twojego mieszkania i z tego powodu sygnał plusa jest u Ciebie mocniejszy.

    Z tego co czytałem na wikipedii, Play korzysta głównie z pasma 1800MHz i to jest jeden z powodów dla których mają słabszy zasięg niż T-mobile, czy Plus.
    Pamiętam jeszcze jak była Idea Centertel (1800), Era GSM i Plus GSM. Era chwaliła się najlepszym zasięgiem - nawet w górach. Plus był nieco gorszy za to Idea ciągle obiecywała, że się poprawi.
  • #25
    Lukaszys
    Level 12  
    0ceanborn wrote:
    Z tego co czytałem na wikipedii, Play korzysta głównie z pasma 1800MHz i to jest jeden z powodów dla których mają słabszy zasięg niż T-mobile, czy Plus.
    Pamiętam jeszcze jak była :idea: Centertel (1800), Era GSM i Plus GSM. Era chwaliła się najlepszym zasięgiem - nawet w górach. Plus był nieco gorszy za to :idea: ciągle obiecywała, że się poprawi.

    Idea, zawsze miała gorszy zasięg od plusa, wrecz najgorszy.

    Kolego a play korzysta z każdej sieci w roamingu, czyli np złapie antenę plusa.. to masz zasięg plusa, złapie orange to orange. I przestań siać w końcu te mity na temat play. Bo nie masz o tym zielonego pojęcia.

    A jeśli chodzi o pasma to nie wiesz co mówisz, każda sieć korzysta z każdego pasma (bez wyjątków). Poza LTE, jak narazie CP(plus) i PLAY zaczyna.
    2G o którym mówisz, to pasmo o najniższej przesyłowości i odchodzi powoli do lamusa. I właśnie w 2g jakość rozmów jest najniższa.
  • #26
    sq9cwd
    Level 27  
    Lukaszys wrote:
    2G o którym mówisz, to pasmo o najniższej przesyłowości i odchodzi powoli do lamusa. I właśnie w 2g jakość rozmów jest najniższa.

    Małe sprostowanie. Odróżnijmy 2G/3G od 900MHz/1800MHz. 900MHz jest stosowane na obszarach o mniejszym zagęszczeniu abonentów, natomiast 1800MHz w bardziej zaludnionych rejonach. Generacja sieci nie wiąże się z pasmem, a pasmo nie musi być powiązane z generacją. Wyjątkiem jest LTE, które w ogóle nie jest wykorzystywane do transmisji rozmów.
  • #27
    Lukaszys
    Level 12  
    sq9cwd wrote:
    Małe sprostowanie. Odróżnijmy 2G/3G od 900MHz/1800MHz. 900MHz jest stosowane na obszarach o mniejszym zagęszczeniu abonentów, natomiast 1800MHz w bardziej zaludnionych rejonach. Generacja sieci nie wiąże się z pasmem, a pasmo nie musi być powiązane z generacją. Wyjątkiem jest LTE, które w ogóle nie jest wykorzystywane do transmisji rozmów.

    nie pisałem o paśmie, a o szybkości transferu danych itd. określiłem jako przesyłowości, może nie fachowo ;)
  • #28
    krzywaj
    Level 25  
    Lukaszys wrote:
    Kolego a play korzysta z każdej sieci w roamingu, czyli np złapie antenę plusa.. to masz zasięg plusa, złapie orange to orange. I przestań siać w końcu te mity na temat play. Bo nie masz o tym zielonego pojęcia


    Jak telefon widzi Playa to stara się go trzymać tak długo jak to możliwe. Jeszcze nie trafiłem na telefon który wybierałby operatora o najmocniejszym zasięgu co jest dla mnie problemem, bo na automacie nie mam zasięgu nigdy, bo cały czas jestem na granicy zasięgu Playa który albo co chwile się gubi, albo jest tak słaby, że nie można rozmawiać, a na manualnym trybie w pracy muszę wybierać Orange (Plus ledwo działa), a w domu Plus (Orange ledwo działa). T-Mobile jeszcze nie testowałem.

    Pomijając duże aglomeracje w których Play się postarał i zrobił duże pokrycie terenu swoimi nadajnikami najlepiej korzystać z Manualnego wyboru sieci i trzymać się od nadajników Playa jak najdalej.
  • #29
    siudziu
    Level 27  
    Nie wypowiem się fachowo bo nie interesuje mnie strona fachowa ale miałem 2 numery na abonament w play 1 osiem lat drugi 2 lata do lipca 2013 nie było żadnych problemów z zasięgiem ale od sierpnia zaczeły się kłopoty nagłe gubienie zasiegu rozłanczanie połaczeń problemy wystąpiły na obu numerach po wymianie telefonów i kart sim z półrocznej walce z operatorem zmieniłem sieć i problemy znikneły od razu. W firmie również przenieśliśmy kilka numerów do play i czasem wystepują straszne problemy z łacznością. Ja osobiście do play sie raczej szybko nie przekonam.
  • #30
    markoz7874
    Level 31  
    Tak w ogóle to po co ta dyskusja który operator lepszy?
    Wystarczy kupić za kilka zł starter każdego z operatorów, przetestować działanie na swoim terenie i używać lub nie.
    Jak komuś pasuje play - to niech używa. Pasuje orange - używa orange.
    Kłótnia, że czy coś jest lepsze lub gorsze nie ma znaczenia, bo każdy z nas ma inne doświadczenia i nikt mnie nie przekona, że operator X jest lepszy od Y skoro moje osobiste doświadczenia tego nie potwierdzają.
    Jeżeli mam nadajnik za oknem w zasięgu wzroku, to nawet najgorsza sieć będzie u mnie działać w piwnicy. I to, że u kogoś się nie sprawdza - mało mnie obchodzi - u mnie działa :)
    Moderated By jever 23:

    Na tym uważam temat za wyczerpany - zamykam.