Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polacy kupują Smart TV, by z nich później nie korzystać

cefaloid 10 Sty 2014 12:34 14559 76
  • #61
    Koolo
    Poziom 17  
    Mam BluRay LG BD660 ale nie chce mi się ciągnąć LAN-u czy też zaliczam się do "ciemniaków" co mają SmartTV a nie korzystają ?
  • #62
    Tommy82
    Poziom 40  
    Ludzie kupują smart po pierwsze a nóż się przyda.
    Po drugie, bo jest to czemu by nie kupić.
    Po trzecie, bo nie wiedzą, że to smart TV.
    Po czwarte, bo sąsiad mówił, że fajne.

    A czemu nie używają?
    A to proste jak ktoś ma problem z YouTube na kompie, to na telewizorze ogarnie?

    Przynosi kowalski telewizor do domu, podpina antenę, podpina prąd, neta nie podpina. No to jak ma się w smart TV bawić.
  • #63
    TyPeczek
    Poziom 23  
    Ciekawe jak były robione te badania. Czy korzystają rzadko, czy w ogóle?
    Ja np kupiłem sobie telewizor z funkcją 3D. Niby wydatek 200-300 zł więcej i korzystam z tego sporadycznie. Jest to może luksus, ale warto na niego wydać. Bo gdzie indziej obejrzysz film 3D; w kinie - trzeba tam iść, zapłacić, a i tak nie czujesz się komfortowo jak we własnym domu.
  • #64
    d-t-x
    Poziom 21  
    Dokładnie, ja mam to samo. A gdyby wartościowych filmów 3D było więcej, to i częściej bym korzystał.
  • #65
    Urgon
    Poziom 36  
    AVE...

    A czy to 3D w telewizorze nie męczy Ci wzroku? Swoją szosą z 3D na kilka sposobów próbowali od lat 60tych, średnio co 20 lat, i się jakoś nie przyjęło nigdy...
    Valve przewiduje, że za 10-20 lat obraz i dźwięk będzie przesyłany do mózgu. Ja na to liczę, bo to jedyna szansa dla mnie i ludzi mnie podobnych by doświadczyć prawdziwego trójwymiaru...
  • #66
    TyPeczek
    Poziom 23  
    Urgon napisał:
    A czy to 3D w telewizorze nie męczy Ci wzroku?

    Pasywne np nie męczy, ale i głębia jest słabsza. Ja mam aktywne, i przy wyłączonym świetle też nie jest najgorzej. Półtorej godziny idzie wytrzymać.
  • #67
    d-t-x
    Poziom 21  
    Sam jestem tym zaskoczony, ale nie męczy. Mało tego, po kilkunastu minutach oglądania, zapominam w ogóle, że mam okulary na nosie - może też dzięki temu, że są lekkie i poręczne, w przeciwieństwie do okularów kinowych.
    Ja również zaciemniam pokój do projekcji w 3D, daje to namiastkę kina ;)
  • #68
    Sam Sung
    Poziom 31  
    Tommy82 napisał:
    Ludzie kupują smart po pierwsze a nóż się przyda.
    Po drugie, bo jest to czemu by nie kupić.
    Po trzecie, bo nie wiedzą, że to smart TV.
    Po czwarte, bo sąsiad mówił, że fajne.

    A czemu nie używają?
    A to proste jak ktoś ma problem z YouTube na kompie, to na telewizorze ogarnie?

    Przynosi kowalski telewizor do domu, podpina antenę, podpina prąd, neta nie podpina. No to jak ma się w smart TV bawić.

    Ale nie odpowiedziałeś, dlaczego akurat w Polsce tak jest, a w innych krajach nie.
    Poza tym te wszystkie przyczyny wyglądają na wyssane z palca. Aż tak gardzisz "kowalskim", że go napisałeś małą literą?

    Krzysiek99 napisał:
    morock napisał:
    Ja także kupiłem telewizor smart tv firmy LG i teraz żałuję, po roku czasu i aktualizacji LG zaczęło inwigilować co, kiedy, gdzie oglądasz/przeglądasz bez żadnej zgody itp. Teraz po aktualizacji nie mogę korzystać w ogóle z funkcji smart o ile nie zgodzę się na ich inwigilację, dodam że regulamin kilka stron, tylko w języku angielskim.

    NIE KUPUJCIE TELEWIZORÓW SMART FIRMY LG



    Masz pretensję do LG że powiedzieli wprost, "MY CIĘ INWIGILUJEMY!" Gdy inne korporację inwigilacja ale nie mówią o tym, a na pytanie o to wprost kłamią ?


    Chyba nie zrozumiałeś. Gdyby to mówili przed zakupem w sklepie (i dawali do przeczytania cały ten regulamin), to by było OK. Ale nie - sprzedali coś, co potem nie działa, jeśli nie zgodzisz się na znienacka przedstawione dodatkowe warunki, spisane na wielu stronach i to jeszcze w obcym języku. Dlaczego cię dziwi, że klienci nie lubią być robieni w konia?
  • #69
    Wrather
    Poziom 12  
    Kupiłem tv LG ze smartem, była aplikacja vtuner - można posłuchać różnych stacji/gatunków muzycznych. Korzystałem z tego :) Po którejś aktualizacji oprogramowania tv zniknęła ta aplikacja i już jej nie ma w repozytoriach do pobrania :( LG ma niestety bardzo mało aplikacji, nawet nie ma tvnplayera, niedawno dodali tvpplayera. 99% aplikacji to syf, gry lepsze na telefonie miałem 5 lat temu.
    W Samsungach apków na smarcie jest o wiele wiele więcej.
    Rodzice mają Samsunga ze smartem i korzystali z tych dobrodziejstw do momentu jak dostali tablet - szybciej chodzą aplikacje, net i przede wszystkim mobilne to jest.
  • #70
    Tommy82
    Poziom 40  
    Sam Sung
    U nas "winna" jest cyfryzacja
    Na strzał wymieniono wiele telewizorów dla tego jest duży udział smart.
    Tam gdzie wymienili wcześniej lub jeszcze nie udział smart jest niższy ale będzie rósł bo cześć była kupiona w okresie gdy smart się rozwijał a są jeszcze dobre i ludzie wymieniają telewizory w normalnym trybie cześć kupuje smarty bo chce i to jest pewnie znaczna część wymieniających w "normalnych warunkach" dla tego większy jest odsetek korzystających ze smart bo smart może być przesłanką podjęcia decyzji o wymianie no i cześć kupuje smart bo kupuje i nie korzysta.

    Jest to związane z krzywą życia produktu. A dokładniej z tym ze wraz z życiem i dojrzewaniem zmienia się klientela. W pierwszej fazie najczyściejszej kupują ludzie którzy stanowią prekursorów powiedzmy w tym przypadku będą to takie "smart geeki" zainteresowani nowinkami normalne jest ze wśród tych ludzi będzie wysokie wykorzystanie tej technologi. Potem startuje druga grupa kupujących którzy potrzebowali chwili na przekonanie. Potem startuje 3-cia grupa bo już wszyscy mają. I na koniec startuje grupa ludzi którym to jest do niczego niepotrzebne ale też kupują bo tak albo nie mają wyboru.

    Dam prosty przykład mój brat lubi nowinki i zabawki i jest najczęściej w pierwszej grupie ja najczęściej jestem w drugiej lub 3 ciej ale dla niektórych produktów w pierwszej a mój ojciec do nowinek musi być końmi ciągnięty. To tez zmienia się z wiekiem. Kiedyś ojciec był bardziej otwarty jak jego szwagier a mój chrzestny. Niestety ojca trzeba na siłę najpierw uszczęśliwić a potem stwierdza o jakie to fajne. Natomiast wujo jest dalej entuzjastą wszystkiego co mruga i świeci.

    Chodzi o to ze u nas na zakupy wyruszyło kilka grup na raz ze względu na cyfryzacje dla tego udział ludzi korzystających z funkcjonalności jest mniejszy bo od razu poszły na zakupy dalsze grupy bo musiały.

    A co do kowalskiego to jakoś tam mam że jeśli chodzi o everymana pisze z małej.
  • #71
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #72
    DominTR3B
    Poziom 26  
    Kupują aby się chwalić a nie potrafią internetu podłączyć do TV i ładnie toto wygląda na półce.
  • #73
    skaktus
    Poziom 37  
    Widzę że temat poruszył ludzi na forum.

    Moim zdaniem większość Polaków kupuje sloganami z reklam i wpychaniem głupich tekstów od sprzedawców niż tym co naprawdę potrzebuję. Jakieś dwa lata temu kupowałem LCD 32 cale. Sprzedawca za wszelką cenę starał się wcisnąć mi smarta od Samsunga za 1399 zł mimo że mnie interesował tylko Funai za 999 zł i to główne z 2 powodów - klepany w Polsce i 5 lat gwarancji. Na to sprzedawca - ale to smart, 100 razy lepszy itd...

    Teraz szukam TV z 3D w okolicach 55 - 60 cali, pochodziłem po marketach i znów to samo - wciskanie LG lub Samsunga za 7999 zł bo to smart z Skype i jutube a obok stoi nie smart, Sharp, dużo lepsza jakość obrazu i kosztuje 3999 zł. Ale sprzedawca swoje.

    Dlatego moim zdaniem tylu ludzi ulega magii sprzedawców.
  • #74
    mattuk81
    Poziom 2  
    Ja kupywałem Tv pod konsole no i z parametrów potrzebnych musiał być smart bo inne były za słabe ale też korzystam z youtube i paru innych więc jednak sie przydaje.
  • #75
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #76
    my41s
    Poziom 32  
    Przyznam, że wyjątkowo z wynikami tego badania się zgadzam. Sam jestem też przykładem. Mam SmartTV, ale służy mi tylko jako 'wyświetlacz' i 'głośnik' do dekodera. A dlaczego tak? Bo:
    elektronik999 napisał:
    Nie ma dobrych Tv teraz których nie dało by się podłączyć do internetu

    Zależało mi na obrazie, a co lepsze jest Smart...
    Jeszcze jakiś czas temu oglądałem sobie filmiki z YT lub ipla... A w sumie to i tak bardzo ciekawych rzeczy dużo nie ma. Tak samo jak czasu na ich oglądanie.
  • #77
    goralpm
    Poziom 15  
    Wydaje mi się, że troche zgubiliście koncept.
    Moim zdaniem brak wykorzystywania "smart" wynika nie z braku wiedzy ale z braku serwisów.
    YouTube, FB czy przeglądarka - to w UK dodatek, z którego korzysta mała ilość użytkowników smart TV.
    Głównym motorem smart TV w UK jest BBC iPlayer czyli dostęp online do materiałów bbc wyemitowanego w ciągu ostatnich 7 dni na wszystkich kanałach. To samo z ITV Player czy Channel4. Do tego Netflex - to 90% czasu używania smart TV.

    W Polsce z tego co wiek nie ma podobnego serwisu, stąd i użytkownikowi "smart" pozostaje YouTube czy FB.
    W Polsce przeprowadzono cyfryzację prawie na dziko. Bez zaplecza, bez odpowiedniej medialnej akcji edukacyjnej. Na chybcika. Byle już.
    W UK przejście z analogowego nadawania TV na cyfrowe trwało ponad 6 lat (ostatni nadajnik analogowy wyłączono w Londynie na jesień 2012), przy czym pierwsze dostępne sygnały cyfrowe były już w 2002 roku.
    W Polsce do dziś nie wszystkie multipleksy są gotowe a już nie ma analogowego sygnału. Po prostu nie zawsze szybko oznacza dobrze.
    Dotyczy to całej gamy "smart" urządzeń. Dla przykładu, BBC od kilku miesięcy wypuściło nowy kanał online zwany BBC sport, posiadacze smart TV będą mogli np. wybierać sobie co chcą oglądać podczas Igrzysk Olimpijskich z Soczi. To jest właśnie "smart".

    Samrtfony - tu winę operatorów w Polsce. Samrtfon bez mobilnego internetu, jest tylko wielkim i niewygodnym telefonem.
    W UK operatorzy od dawna dorzucają do smartfonów "gratisowe" megabajty na normalne funkcjonowanie takiego urządzenia, dwoje z nich (three oraz t-mobile) dają nielimitowany internet w telefonie. Dlatego korzystanie z wifi w smartfonie w UK to odsetek. Wynika to z pazerności operatora w Polsce oraz - niestety, od samych Polaków, którzy są wręcz reklamożercami. Polacy robią, kupują to co się reklamuje, i to bezkrytycznie.