Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN LE 18-280 - Nie odpala ...

07 Sty 2014 17:03 2790 21
  • Poziom 8  
    Witam ! Mam problem z Manem . W czasie jazdy zapaliła się kontrolka EDC i silnik przeszedł w stan awaryjny zaczął kopcić na biało . Po zgaszeniu, silnika nie dało się już uruchomić , nawet dymka nie puścił . Jest to Man LE 18-280 z 2006 r. EURO 3 na pompie rozdzielaczowej i ze zwykłymi wtryskiwaczami .Można go tylko odpalić przy użyciu plaka . Filtry czyste , paliwo ok ,bezpieczniki całe . Proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję i pozdrawiam .
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Podłączyć pod komputer typu MAN CAT'S, Texa, Jaltest itp.
  • Poziom 29  
    Ciśnienie paliwa sprawdzałeś?
  • Poziom 8  
    Padła pompa wtryskowa . Wiozę jutro na serwis , zobaczymy co jej się stało. Komputer nic nie wykazał . Brak błędów .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jacek_dd napisał:
    W czasie jazdy zapaliła się kontrolka EDC i silnik przeszedł w stan awaryjny
    jacek_dd napisał:
    Komputer nic nie wykazał . Brak błędów .
    A to dziwne.... nawet zapamiętanych ?
  • Poziom 8  
    Był tylko jakiś stary błąd ABS i pozostałość po awarii zegarka w tacho . Pompa w serwisie ,zobaczymy co wykryją .
    Koledzy mam jeszcze prośbę . Wymontowaliśmy pompę z tego Mana razem z kołem zębatym i teraz bedzie trzeba to jakoś zegrać z resztą . Na kole zamachowym jest słabo widoczna podziałka do ustawień zapłonu . Jak zegrać pompę z kołem rozrządu ? Nie ma tam zbytniego dostępu aby zegrać znaki (koło pośrednie-koło rozrządu).W którym miejscu zablokować pompę do montażu .
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Dziwne, że zapaliło się EDC podczas jazdy a w pamięci nie ma żadnych zapamiętanych usterek...

    To jak wy wyciągaliście tą pompę?? Tak jak się silnik zatrzymał??

    O zablokowanie pompy nie musisz się martwić.Pompa przyjdzie już zablokowana.
  • Poziom 8  
    To było tak . Przyjechali goście z komputerem podpieli się do auta i nie mogli się połączyć ze sterownikiem silnika . Przyjechał drugi gość który się połączył ze wszystkimi punktami w samochodzie i błędu nie znalazł .Był tylko błąd ABS i coś tam przy tacho .Sterownik pompy wtryskowej przyjmował wszystkie sygnały podczas testu czyli będzie chyba jakieś uszkodzenie mechaniczne pompy. Pompę wyjeliśmy tak jak zatrzymał się silnik i teraz pytanie czy ustawić tylko wał na kole zamachowym tam gdzie trzeba i włożyć pompę później regulacja zapłonu >
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Nie. Najpierw ustawić wał tam gdzie trzeba, później włożyć pompę i sprawdzić zapłon. Jak nie będzie banglać to doregulować zapłon i jeszcze raz sprawdzić. I tak do skutku.

    Swoją drogą to kto wyciąga pompę w stanie tak jak się silnik zatrzymał?? W dodatku że nie wie jak to później poustawiać??
  • Poziom 8  
    Wyciągneli na szybko , ponieważ auto potrzebne już (to jest auto pod solarko-piaskarką ). Teraz jak zrobią pompę to trzeba to poskładać .Ja robię tylko osobowe od czasu do czasu . Ciężarówkami się nigdy nie zajmowałem dlatego szukam wszędzie danych na temat tego pojazdu , ponieważ w firmie takich danych nie posiadamy.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Warsztat wyciągał??
  • Poziom 8  
    Nie ma warsztatu . Mamy jedno takie auto . To jest firma panstwowa .Trzeba o wszystkim myśleć samemu :)
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    A to zmienia postać rzeczy. Bo jakby warsztat wyciągał to niech się warsztat martwi.
    Czyli sami narobiliście bigosu. Podaj symbol silnika to ci powiem jak to ustawić.
  • Poziom 8  
    Jest to chyba silnik D 836 . Pompa wtryskowa Bosch 0470506009.Pojemność 6,9l.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Nie ma takiego silnika jak D 836 . Jak już to D0836 ale jest jeszcze dalszy ciąg numeru, który ma w tym przypadku kluczowe znaczenie.
  • Poziom 8  
    Możliwe ,że D0836 .Dalszego numeru na razie nie posiadam , muszę poszukać na silniku lecz podejrzewam ,że będzie ciężko
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    No to w takim razie ciężko będzie to poustawiać. Jak na silniku nie ma tabliczki to można jeszcze spróbować ustalić nr silnika po VIN pod warunkiem, że siedzi tam fabryczny silnik.
  • Poziom 8  
    Silnik fabryczny . Jutro spróbuję ustalić cały numer .Na razie dzięki za pomoc , jutro się odezwę .

  • Poziom 19  
    Lub zdiagnozuj sterownik tam jest numer silnika
  • Poziom 8  
    To jest silnik D0856LPL03. Pod nim był jeszcze 15512425461246.
  • Pomocny post
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Oj coś słabo odrabiasz zadanie domowe...

    Nie ma takiego silnika jak D0856LPL03

    Podaje ci początek tłoczenia dla silnika D0836LFL03 który wynosi 4°-1° za GMP.
    Pompa tak jak wspominałem przyjdzie zablokowana.
    Jeśli moje domysły są błędne i masz tam jakiś inny silnik to już jest twój problem.
    Pozdrawiam i powodzenia!
  • Poziom 8  
    Dzięki na razie kolego . Koledzy odczytywali tabliczkę ze silnika . Możliwe , że pomylili jedną cyfrę , jest tam ciężko się dostać . W środę będzie pompa .W serwisie stwierdzili , że rozsypany sterownik i parę rzeczy w środku . Koszt 3,5 tyś .