Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ZBX-7 - brama się nie otwiera - tylko zamyka

07 Sty 2014 17:07 2514 5
  • Poziom 7  
    Witam. Sterowanie do bramy działało kilka lat bez awarii, a teraz po naciśnięciu pilota zamyka bramę. Po ponownym uruchomieniu pilota - nie otwiera jej. Sprawdziłem na płycie (po jej demontażu) wszystkie przekaźniki - podłączając 24v i styki się przełączają. Przy zamykaniu bramy - jeśli uruchomi się fotokomórkę to brama się zatrzymuje (wcześniej się otwierała).
    Co może być przyczyną usterki?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 23  
    Witam,

    Na początek warto sprawdzić mikroswiche krańcówek.

    Pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 7  
    Dzięki za info, ale wydaje mi_sie, że krańcowki są OK - brama przy przesunięciu się do słupka (zamykanie) zatrzymuje się. Po ponownym uruchomieniu pilota słychać tylko przekaźnik ale nie otwiera się. Robiłem eksperyment - zamykałem bramę do połowy. Po naciśnieciu sterowania pilota zatrzymuje się, ale po ponownym uruchomieniu nie otwiera się jak poprzednio było - tylko znów słychać przekaźnik (chwilowo przełącza). Przychodzi mi do głowy sprawdzenie silnika - tzn. wg instrukcji zmiana kierunku następuje po przestawieniu zasilania (faza z 0) na zaciskach U i W (jest to prawdopodobnie 1 fazowy silnik)...
    Może jeszcze jakieś pomysły - oprócz zakupu nowej płyty (pewnie ok. 350 zeta)?
    Przydałby się schemat ideowy płyty ZBX-7, albo dobra instrukcja serwisowa.
  • Poziom 23  
    Witam,

    Zmiana kierunku obrotów następuje po zamianie zacisków U i V, silnik na pewno jest jednofazowy. Mimo wszystko podejrzewam krańcówki. Zawrzyj ze sobą zaciski FC,FA i bodajże F i sprawdź zachowanie napędu.

    Pozdrawiam.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Tak dla porządku silnik jest dostosowany do zasilania jednofazowego a w środku jest trójfazowy z 2 fazami sprzężonymi kondensatorem.
    Mnie się zdarzyło (w sprzęcie innej firmy) że było urwane jedno z wyprowadzeń tuż przy stojanie (bardzo blisko uzwojeń), jednak wtedy działający kierunek też nie za dobrze działa (wyraźnie wolniej i silnik "buczy"). Pomierz oporności pomiędzy wyprowadzeniem wspólnym po kolei oboma kierunkowymi - powinny być takie same.
    Poza krańcówkami (jak napisał yarpen) może być uszkodzony przekaźnik danego kierunku (a dokładnie wypalone styki).
  • Poziom 7  
    Bardzo dziękuję za udzieloną pomoc! Oczywiście yarpen86 oraz kotbury mieliście rację: poszła krańcówka - a dokładnie po rozkręceniu jej - był zablokowany jeden z mikroprzełączników. Udało mi_sie go odblokować i teraz wszystko superowo pracuje.
    Można jeszcze liczyć na pomoc fachowców - bezinteresowną.
    Gratuluje i jeszcze raz serdeczne podziękowania ;-)