Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

atmega16 - Podłączenie wyświetlacza cyfrowego 7seg.

07 Sty 2014 20:01 867 3
  • Poziom 2  
    Witam,
    jestem amatorem w temacie mikrokontrolerów i dopiero zaczynam z nimi zabawę. Problem brzmi następująco. Znalazłem gdzieś już nie pamiętam gdzie dokładnie schemat podłączenia wyświetlacza cyfrowego 7-segmentowego WA do mikrokontrolera. Z tymże w wyświetlaczu jest 8 diod a ja podłączyłem pod piny jednego z portów tylko 7 diod. Dioda odpowiadająca za podświetlenie kropki została sprowadzona do masy. Wcześniej nie zauważyłem tej subtelnej różnicy, że cały port powinien być wypełniony (8 pinów). Nie wiedziałem jednak że jest 8 diod, myślałem że jest ich tylko 7. Pytanie brzmi czy po podłączeniu całego układu i odpowiednim zaprogramowaniu wszystko będzie śmigać jak należy z wyjątkiem jednej diody (kropki), czy cały wyświetlacz nie będzie działał? Jeżeli wyświetlacz nie będzie działał to co można zrobić aby to naprawić, bo płytka jest już wytrawiona :/? Odciąć ścieżkę?

Dodaję fragment schematu:
    atmega16 - Podłączenie wyświetlacza cyfrowego 7seg.
  • Pomocny post
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie
    Będzie działał, po prostu nie będzie możliwości sterowania kropką. Wyświetlacz 7-segmentowy to po prostu 7 LEDów (+ kropka) połączonych anodami lub katodami, pozostałe elektrody mogą być sterowane indywidualnie.
    BTW, ponieważ zazwyczaj stosuje się więcej niż jeden wyświetlacz poczytaj o wyświetlaniu multipleksowym.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Przy takim podłączeniu dioda odpowiedzialna za kropkę ulegnie wypaleniu. Jaki będzie miało to wpływ na cały wyświetlacz, trudno powiedzieć (czy kropka zczernieje, czy pęknie wyświetlacz,...). Odłącz kropkę od masy.

Pozdr!
  • Poziom 2