Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford eskort 1,3 97r - brak ładowania

07 Sty 2014 20:52 1665 16
  • Poziom 17  
    Witam! problem zaczął się jakieś dwa miesiące temu znaczy ładowanie było prawidłowe ale kontrolka bardzo dziwnie się zachowywała raz świeciła po przekręceniu zapłonu raz nie świeciła ale ładowanie zawsze było do dziś. Auto zgasło podczas jazdy akumulator rozładowany do zera, po godzinie pod prostownikiem odpaliłem no i ładowania brak. Do alternatora dochodzi kabel plusowy, od kontrolki który jak się okazało nie słabo stykał stąd te dziwne zachowanie kontrolki, i kabel trzeci, który wychodzi z regulatora i idzie gdzieś w karoserię. Zdemontowałem alternator i podłączyłem go na stole kontrolka świeci, szczotki sprawne, wirnik sprawny zastanawia mnie ten trzeci kabel bo nie wiem od czego on jest. Po przekręceniu kluczyka ale bez alternatora na tym trzecim kablu pojawia się 8V po zwarciu kabla od kontrolki do masy kontrolka się zapala ale na kablu dalej jest 8V. Moje pytanie jaką rolę pełni ten trzeci kabel który wchodzi do regulatora, alternator fabryczny ford , przepraszam jeżeli jest to zbyt chaotyczny opis ale chciałem umieścić w poście jak najwięcej informacji. Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    Po przeczytaniu kilkunastu postów na temat alternatorów doszedłem do wniosku, że jest to alternator z mostkiem 6-cio diodowym w którym wzbudzenie poprzez stacyjkę czyli po przekręceniu kluczyka powinno się tam pojawić 12V, ale dlaczego jest 8V (akumulator oczywiście naładowany), podejrzewam że jest gdzieś w aucie jakiś przekaźnik bądź bezpiecznik i tam może nie być odpowiedniego kontaktu, tylko gdzie tego szukać co by nie rozkręcać połowy auta. Spróbuje podpiąć 12V na sztywno w celu sprawdzenia i zobaczymy mam nadzieję że niczego nie uwalę, jeżeli się mylę w swoich przemyśleniach to proszę mnie zganić co bym auta nie spalił. Pozdrawiam!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Nie tak.
    Kabel czerowny (b+) idzie któtko, bo do rozrusznika na jego górną śrubę.
    Kabel niebieski to (d+) kontrolka, idzie w wiązce pod akumulator - tam masz łączenie sprawdź to.
    Nie ma bezpiecznika, ani przekaźnika.
    Musisz mieć stały b+ oraz ciągłość kontrolki.
  • Poziom 17  
    Pierw napiszę jak jest teraz, więc poskładałem wszystko do kupy odpaliłem silnik i tak kontrolka świeci no może nie pełnym blaskiem ale świeci cały czas po odpaleniu silnika bez względu na ilość obrotów, ale ładowanie jest wręcz książkowe 14,4V na biegu jałowym około 850rpm spada do 13V przy obrotach około 1000rpm jest 14,4V przy włączonych odbiornikach 14,4V jest przy około 2300rpm a kontrolka wciąż świeci. Po odłączeniu kabla kontrolki podczas pracy silnika zupełnie nic się nie dzieje ładowanie na stałym poziomie tak jak z podłączoną kontrolką, odłączenie trzeciego kabla też nic nie zmienia.
    Z tego co Pan pisze wynika że ten trzeci kabel musi mieć stały (+) ten wchodzący do regulatora tak? podłączyłem go obejściem pod akumulator i to również nic nie zmieniało kontrolka świeciła a miernik wskazywał 14,4V, co do ciągłości kontrolki to raczej jest bo po odłączeniu gaśnie a po zwarciu do masy zapala się pełnym blaskiem, czy z takiego zachowania się alternatora można wywnioskować że uszkodzeniu uległ mostek prostowniczy?
  • Poziom 39  
    Jaki tam alternator masz?
  • Poziom 17  
    Fordoski z trzema wyprowadzeniami + kontrolka i trzeci nie wiem od czego ale po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim 8V. Dziś auto znowu nie odpaliło
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Masz w samochodzie obrotomierz?
  • Poziom 17  
    non e vero italiano napisał:
    SEED_29 napisał:
    Fordoski
    Srowski!
    Nie ma alternatorów "fordowskich", jasne? Może tam być abo Lucas albo Bosch. I jak nie potrafisz ich odróżnić od siebie to się nie bierz za ta robotę.
    Acha, Lucas z Forda pasuje do np. Rovera 214 albo poloneza z silnikiem Rovera, więc jaki jest, fordowski czy polonezowski?
    Tak to jest z wami lamerki....


    No proszę jaka agresja! i "mądrość" zarazem, jeżeli na alternatorze nie ma nic poza znakiem forda to napisałem że jest fordoski ale to dla ciebie chyba za trudne, nie jeden alternator już naprawiałem i nie było z nimi problemu, a taki widziałem pierwszy raz i dlatego pytam do czego jest trzecie wyprowadzenie o którym jak widać nie bardzo masz pojęcie. Dla sprostowania dodam iż już jest dobrze, udało mi się naprawić dioda w mostku, jeżeli kiedyś miałbyś jakiś problem to pisz na pw mogę ci udzielić kilku lekcji.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    non e vero italiano napisał:
    Czyli Lucas, bo tam tylko padały mostki.
    A alternatora to żadnego nie naprawiałeś, ten był pierwszy i mam nadzieję, że ostatni.
    Acha, zarówno i Boscha i Lucasa idzie poznać, jak nie po wierzchu to po napsach na nich.
    I ciekawi mnie to po co tam jeden pyta o obrotomierz.
    A trzecie wyprowadzenie to zacisk W, wyjście jednej fazy, al ety tego nie wiesz.

    Chłopczyku mnie nie interesuje wygląd alternatora tylko zasada jego działania, jakoś wcześniej się nie udzielałeś a teraz jak już problem sam rozwiązałem to jakieś swoje puste filozofie wpychasz, ja go naprawiłem nie ty, a co do ilości naprawionych to ja wiem swoje i nie będę się z tobą licytować bo napisać to można wszystko, bez odbioru!!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    SEED_29 napisał:
    Chłopczyku mnie nie interesuje wygląd alternatora

    1. Zdziwiłbyś się tym "chłopczykiem" akurat.
    2. Właśnie wygląd alternatora może dużo powiedzieć o jego producencie. A informacja o producencie może powiedzieć dużo o przyczynach problemu. Jak w powyższym przykładzie. Jakbyś podał markę, to byś od razu otrzymał odpowiedź, co sprawdzić. Bo jak widać, twój interlokutor, którego teraz obrażasz, a który miał pełną rację, co do "fordowskiego alternatora" (to tak samo, jakbyś twierdził, że masz fordowskie opony), od razu powiązał usterkę z marką. Zastanowiło cię, skąd ta wiedza?
    3. Policzyłeś ile diod w jest w tym alternatorze? Nadal twierdzisz, że sześć?
    4. Ja nie potrafiłeś podać marki alternatora, to wystarczyło zamieścić jego zdjęcia. Choć akurat wątpię, byś na to wpadł, bo w końcu fordowski, to fordowski...
    5. Następnym razem radzę też GRZECZNIEJ odnosić się do innych, bardziej doświadczonych!
  • Poziom 34  
    non e vero italiano napisał:
    I ciekawi mnie to po co tam jeden pyta o obrotomierz.

    A myślisz że ta twoja wypowiedż coś seed_29 dała?
    non e vero italiano napisał:
    A trzecie wyprowadzenie to zacisk W, wyjście jednej fazy

    on i tak nie wie po co jest wyjście W z alternatora i nie będzie wiedział, a naprowadzanie nic nie da, po prostu on za dużo wie i umie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Ludzie napisałem że naprawiłem po prostu rozkręciłem go i zobaczyłem jak działa i tyle mi wystarczyło, a temat założyłem tylko po to aby tego uniknąć, a co do wyglądu, jeżeli na rynek wprowadzono by jakiś nowy alternator którego żaden z was by jeszcze nie widział to co byście zastanawiali się czy to lucas, bosch. Ja takiego alternatora jeszcze nie widziałem, a to dlatego że naprawą pojazdów zajmuję się bardzo sporadycznie i raczej hobbystycznie.
    Tak na marginesie do czego służy to wyprowadzenie jednej z faz? bo czy to jest podłączone czy nie to i tak wszystko działa prawidłowo, pytam bo nie wiem
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Właśnie o taką informację chodziło mi od początku, dziękuję za wszystkie uwagi, i przepraszam jeżeli kogoś uraziłem auto jak pisałem wcześniej ładuje także zamykam