Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TGA 26 430 - Nie odpala na ciepłym silniku.

TGA26430 08 Jan 2014 15:41 2949 11
  • #1
    TGA26430
    Level 9  
    MAN TGA 430 Silnik D20.na zimnym pali od kopa a gdy jest ciepły po przejechaniu około 300km nie odpali.
    Kręci ale nic z tego, pomaga jedynie plak.
    Żadnych błędów nie pokazuje ..filtry i obsługa robiona miesiąc temu łącznie z komputerem..EDC czyste.
  • #2
    saron22
    Trucks specialist
    Mierzyliscie ciśnienie paliwa gdy silnik nie chce podpalić??
  • #3
    TGA26430
    Level 9  
    KOLEGO nie mierzyłem stało się to w trasie i nie miałem zegara..odpaliłem na plaku i na baze ..a sugerujesz coś..???pompa by sie rozszczelniała jak złapie temperatóre??czy coś z jakimiś czujnikami..
  • #4
    wit-trans
    Level 11  
    Kolego z Bochni rozwiązałeś problem ?, mam dokładnie taki sam objaw jak opisałeś, już w 2 manach, jeden to 18.430, drugi 18.440,też pomaga plak, też błędów nie ma , filtry oryginał.
  • #5
    kakibara
    Level 34  
    Pompa + hydraulika do sprawdzenia.
  • #6
    wit-trans
    Level 11  
    Pompa CR, ok. rozumiem, dam do sprawdzenia ale hydraulika ???
  • #7
    gregorio27
    Level 31  
    Komputer i podgląd parametrów na zimnym jak i ciepłym podczas rozruchu prawdę powie. Coś dla mnie dziwne by w przypadku problemów ze sprężaniem paliwa Maniek nie wypluł błędu.
  • #8
    wit-trans
    Level 11  
    oba wypluwają ten sam błąd EDC 00094 czyli brak paliwa w filtrze , (filtry separa , paliwa nowe - oryginały) , pod pompuje ręczną pompką + plak - odpali i błędów nie ma .
  • #9
    kakibara
    Level 34  
    Hydraulika to wszystko co związane z twoim układem CR. przy tym błędzie separ plus filtr diesla = ciśnienie przed filtrem - spełnione? Jeżeli po 20 - 30 minutach po zgaszeniu nie możesz odpalić obstawiam pompę.
  • #10
    wit-trans
    Level 11  
    przed filtrem przewody drożne , ciśnienie 5,5 bara pokazuje czujnik w filtrze, separ + filtr jak pisałem nowe i oryginały, w 440 podmienie pompę (dałem inną posiadaną do sprawdzenia w Boschu) , ale w 430 jest pompa nowa (nie regenerowana) pracuje w nim od roku , chyba nie możliwe żeby padła , ale .... Z opisu kierowców : czym auta mają ciężej i dłużej pracują to występuje ten objaw, gdy jadą na krótkich odcinkach auta zapalają bez problemu , innych błędów nie ma, tylko ten 00094
  • #11
    TGA26430
    Level 9  
    Kolego tak rozwiązałem problem niestety była to pompa gdy dostała temperatury rozszczelniała się .Wymieniliśmy na nówke nie regenerowana!!!jak narazie śmiga ... i przy okazji był wymieniony czujnik położenia wału.
  • #12
    wit-trans
    Level 11  
    ok. dzięki za Twoją podpowiedz , mam pompę po sprawdzeniu w Boschu - wyszły parametry nowej - wydruk ze stołu , w najbliższym czasie zamontuję . a wspomniałeś o regenerowanej
    - regenerowanie jest niemożliwe do wykonania oprócz fabryki Boscha gdzie są produkowane , info pewne. W warunkach diesel serwisu można wymienić : pompę zębatą, dozownik i zaworek.