Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator - Czy jest zużyty

08 Sty 2014 17:44 1842 13
  • Poziom 28  
    Witam,
    Dzisiaj kupiłem sobie nowy akumulator, gdyż poprzedni nie był w zbyt dobrym stanie (służył już kilka lat).
    Po wymianie na nowy pan z obsługi sprawdził napięcie na nowym aku(przy włączonym silniku) i powiedział, że jest niskie napięcie ładowania... i prawdopodobnie mogły się zużyć szczotki alternatora..

    I teraz tak przyjechałem do domu i sam zmierzyłem sobie napięcia na tym nowym akumulatorze(ponoć do 3 dni może się on formować).
    Poniżej przedstawiam wyniki.

    Silnik wyłączony -napięcie na aku 12,75V

    Silnik włączony (wszystkie inne odbiorniki wyłączone) - 14.00V
    Silnik włączony (wszystkie inne odbiorniki wyłączone) + dodawanie gazu(ok 3-4tys obrotów) - 14.02V

    Silnik włączony + zapalone światła mijania 13.88V
    Silnik włączony + zapalone światła mijania + dodawanie gazu(ok 3-4tys obrotów) - 13.95V


    Czy rzeczywiście te napięcie jest za małe?? Czy wszystko wygląda OK?
  • Poziom 25  
    To jakim napięciem ma ładować alternator wedle pana z obsługi? Masz wszystko O.K
  • Poziom 28  
    Prawidłowe napięcie w czasie pracy silnika i przy wyłączonych odbiornikach to 14.2 - 14.4 V. Twoje jest trochę niskie ale gdy będziesz jeździł odpowiednio długie odcinki to też da radę.
  • Poziom 39  
    Poza tym za napięcie to bardziej odpowiada regulator napięcia. Ale on jest tańszy niż alternator więc może w tym rzecz.
  • Spec od sprzętu Unitra
    Włącz razem z światłami jeszcze dmuchawę lub ogrzewaną szybę i wtedy pomiar.
  • Poziom 28  
    Waldemar z Kaszub napisał:
    Prawidłowe napięcie w czasie pracy silnika i przy wyłączonych odbiornikach to 14.2 - 14.4 V. Twoje jest trochę niskie ale gdy będziesz jeździł odpowiednio długie odcinki to też da radę.

    No właśnie ten pan też mówił, że powinno być troszkę wyższe.

    excray napisał:
    Poza tym za napięcie to bardziej odpowiada regulator napięcia. Ale on jest tańszy niż alternator więc może w tym rzecz.

    A da się jakoś sprawdzić, czy ten regulator jest zepsuty?
    Chyab gdyby się posuł, to w ogóle nie byłoby nic ładowane?

    marian1981.02 napisał:
    Włącz razem z światłami jeszcze dmuchawę lub ogrzewaną szybę i wtedy pomiar.

    Ok, włączę wszystkie odbiorniki i dam jutro znać co i jak.
  • Spec od sprzętu Unitra
    xamrex napisał:
    Chyab gdyby się posuł, to w ogóle nie byłoby nic ładowane?
    Niekoniecznie.
    xamrex napisał:
    Ok, włączę wszystkie odbiorniki
    Nie muszą być wszystkie. Spadek zawsze jakiś będzie, tylko właśnie zależy jaki...
  • Poziom 39  
    Tak się produkujecie a to może być nawet f126p z alternatorem...
  • Poziom 28  
    decybel91 napisał:
    Tak się produkujecie a to może być nawet f126p z alternatorem...


    Seat Corodba 1.4 16V 75KM
    Produkcja 2004

    Za godzinę zmierzę te napięcie wraz z odbiornikami włączonymi
  • Poziom 39  
    W takim razie nie szukaj dziury w całym
    Ew. jeśli zależy to sprawdź, czy po pracy z odbiornikiami śruba fi8 alternatora oraz rozrusznika nie robi się ciepła.
  • Poziom 28  
    Ok. mam wyniki.
    Przed chwilą włączyłem auto(silnik)

    i tak:
    -przy wyłączonych wszystkich odbiornikach 14.20V
    -przy włączonych światłach 14.10V
    -przy włączonych świtach i ogrzewaniu tylnej szyby 13.9V

    Jak widać teraz trochę napięcie poszło w górę (bo 14.10V przy włączonych światłach, a ostatnio było 13.88V)
  • Spec od sprzętu Unitra
    To masz ok.
  • Admin grupy Samochody
    Szału nie robi to ładowanie ale przyczyna może leżeć w nowym nienaładowanym do 100% akumulatorze.
  • Poziom 28  
    Ok, To w przyszłym tygodniu pomierzę i powiem co i jak :)