Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtryskiwacze Delphy Ford Focus - Gdzie regenerują dobrze wtryskiwacze?.

08 Sty 2014 17:46 5109 8
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jak w temacie tzn. gdzie najlepiej oddać wtryskiwacze firmy delphy do regeneracji?.
    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 20  
    "Delphy" to nie wiem ale Delphi swego czasu najlepiej robił zakład w Piekarach Śląskich - wszyscy na forum forda zawsze go polecali.
    Ja nie wiem bo swoje od mondeo sam regenerowałem:)
  • Poziom 10  
    Sprecyzuj kolego co oznacza sam regenerowałem?.
  • Poziom 20  
    Dokładnie to co napisałem :)
    Zrobiłem dokładnie to co panowie w serwisie, z tą różnicą, że nie na profesjonalnym sprzęcie i z wiadomych przyczyn bez późniejszej próby na maszynie Delphi...

    We wtryskiwaczach masz dwa newralgiczne elementy - rozpylacz z iglicą oraz zaworek przelewowy. Czasem padnie jeszcze cewka ale to rzadkość.
    Bolączką w mondeo i większości wtrysków Delphi jest właście zaworek przelewowy.

    Wszystko zależy ot tego jakie masz objawy, czy wykonywałeś jakieś testy ( np. próbę przelewową ?)
    Na jakiej podstawie uważasz, że masz wtryski padnięte ?
    Na magików z dziwnych warsztatów ( w tym najbardziej ASO) uważaj bo potrafią pierniczyć farmazony i naprawiają medotą kolejnych iteracji .. czyli .. wymiana wtrysków - nie pomogło ? - to wymania pompy - nie pomogło ? to kolejna wymiana... a klient płaci :)
  • Poziom 27  
    Czybyszew napisał:
    Bolączką w mondeo i większości wtrysków Delphi jest właście zaworek przelewowy.
    Tak się uważa, bo najczęściej po wymianie zaworków znika zjawisko wchodzenia w tryb awaryjny.
    Problem polega jednak na tym, że znika na krótko - czasem na rok, czasem... na miesiąc.

    Przelewające nadmiernie wtryskiwacze - owszem - powodują nadmierne spadki ciśnienia na szynie i wchodzenie w tryb awaryjny. Ale przede wszystkim dlatego, że wypracowana jest już pompa wysokiego ciśnienia. Kilka razy spotkałem się z przypadkiem, kiedy przelewy były wręcz tragiczne (raz trzeba było nawet przerwać próbę bo z przepełnionego pojemniczka paliwo lało się już na ziemię) - a mimo to silnik nie wchodził w tryb awaryjny (podczas nawet mocnej jazdy) gdyż pompa była świeżo po regeneracji i miała nominalną wydajność.

    Dlatego: jeżeli silnik wchodzi w tryb awaryjny i występują błędy bliźniaki P0251 i P1211 - to jeżeli chce się tym autem pojeździć dłużej (czyli robi się go dla siebie) - trzeba zająć się także regeneracją pompy. Tu w rachubę wchodzi raczej już wyspecjalizowany zakład posiadający odpowiedni sprzęt pomiarowo-kontrolny.

    Niezależnie od tego - jeżeli już wyjmuje się wtryskiwacze, rozkręca i wymienia zaworki, to po przebiegu rzędu 200 kkm warto wymienić końcówki rozpylacza. Owszem - to jest dodatkowy koszt ponad ok 1000 zł - ale się opłaca. Całkiem inny silnik, zwłaszcza w zakresie największych dawek wtrysku, czyli 2000-3000 obrotów.

    Generalnie taka całościowa regeneracja układu wtryskowego Delphi to koszt rzędu 5 - 6 tys zł. A jeżeli pojawia się dodatkowo problem opiłków w układzie i konieczność jego płukania - to jeszcze więcej. To bardzo dużo i dlatego okazyjny zakup używanego diesla z tym układem często kończy się finansową porażką... :sm37:
  • Poziom 20  
    Problem z sypiącą pompą występował w motorach przed liftem. Potem wadę usunięto.
    Ale mimo to zaworki w przelewach sypią się - tak było u mnie. Po regeneracji ( wymiana przekładek, czyszczenie w ultradźwiękach) zrobiłem już pond 50 000km i wszystko elegancko. Po 40 000 zrobiłem próbę przelewową i przelewy idealne.

    Przy zabieraniu się za wtryski koniecznie trzeba rozciąć stary filtr paliwa w poszukiwaniu opiłków - jeśli są to faktycznie wymiana pompy.
  • Poziom 2  
    regenerowałem w Katowicach i jestem pozytywnie zaskoczony, a mianowicie po tych wszystkich negatywnych opiniach o regeneracji wyczytanych na necie , nie mając innego wyjścia postanowiłem naprawić układ paliwowy w swoim mondeo , które od dłuższego czasu
    miało problemy z odpalaniem po regeneracji autko ożyło nabrało wigoru a spalanie jestem w szoku trasa katowice wrocek 5,1 l mam to nagrane na komórce jeśli ktoś nie wierzy , po naprawie zrobiłem już 40tyś i nadal sobie chwale osiągi , jesli jest ktoś zainteresowany to mogę podać namiar na diesel serwis z Katowic mój mail to marecki1322(malpa)wp.pl
    --
    Wiadomość powiązana z
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=13153277#13153277
  • Poziom 10  
    Temat rozwiązałem, bo wysłałem wtryskiwacze do czyszczenia i jest ok.