Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ustawienie zapłonu w 126 BIS

TWK 28 Mar 2005 15:54 2105 6
  • #1 28 Mar 2005 15:54
    TWK
    Specjalista elektryk

    Witam!

    Jak ustawić zapłon w PF 126 BIS? Nie chodzi mi o teorię, bo to umiem, ale widzę tu następujące problemy:

    1. Koło ze znakami do ustawiania jest zasłonięte tylną belką, nie chce mi sie jej zdejmować do ustawiania.

    2. Wg. różnych książek różne są znaki na kole pasowym do ustawiania (nie wiem, który jest poprawny):
    - nadlew na pokrywie filtra odśrodkowego (takie "żeberko")
    - malutkie nacięcie na kole pasowym (taka mała ryska przy krawędzi)
    - nadlew na kole pasowym (o szerokości około 10 mm)

    Czy ktoś wie, jak to zrobić sprawnie i się nie narobić (bez ściągania belki)?

    Pozdrowienia TWK

    0 6
  • #2 28 Mar 2005 22:59
    Doktorr
    Poziom 34  

    W bisie jest tradycyjny aparat zapłonowy i z tego co pamiętam to na krawędzi koła pasowego jest ryska.
    Nadlewy występują wtedy gry zastosowany jest zapłon elektroniczny z czujnikiem położenia wału np Cinqecento.
    Przy pomocy lampy stroboskopowej nigdy nie miałem problemu z ustawieniem zapłonu w bisie

    0
  • #3 28 Mar 2005 23:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 29 Mar 2005 03:52
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    witam
    znak na kole pasowym to małe naciencie a drugi znak to kreska na pokrywie rozżadu tylkoo nie pamiętam czy jest tam jedna kreska czy 4 ale jeżeli jest wiecej niż jedna to liczy sie pierwsza jezeli krecimy silnik do przodu :) i teraz bardzo proste urządzonko bierzemy żaróweczkę na 12V i do niej dwa kabelki podłanczamy jeden wpinamy gdzieś do masy a drugi do kabelka który wychodzi z aparatu zapłonowego no i włancza,my zapłon i krecimy kołem pasowym do przodu oczywiście czyli zgodnie z ruchem wsakzówek zegara :) i jezeli wycięcie na kole pasowym dojdzie do kreski na obudowie zatrzymujemy koło i w tym momencie powinna zaświecić sie zarówka jezeli jezeli zaświeciła sie zarówka wczesniej niż na kresce to zapłon opóźniamy czyli aparatem zapłonowym krecimy zgodnie z ruchem krzywki aparatu zapłonowego przy kreceniu kołem pasowym (czyli w prawo) jezeli natomiast nie zaświeciła siezarówka to kręcimy w przeciwną stronę.
    Tylko oczywiście przed przystapieniem ustawiania zapłonu ustawiamy przerwę na przerywaczy w aparacie zapłonowym zaleznie od rodzjau aparatu zapłonowego wynosi ona: aparat typu Magneti Marelli s314A przerwa od 0,39......0,48, aparat typu zelmot 3459A przerwa 0,47....0,55.
    Nie pamiętam juz dokładnie ale trzeba odkręcić tylko jakąś osłonę żeby ustawić zapłon ale napewno nie trzeba odkrecqać belki :)
    Chyba dobrze wytłumaczyłem jeżeli ktoś ma jakieś watpliwości to pisać :)
    Pozdrawiam

    0
  • #5 29 Mar 2005 08:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 29 Mar 2005 10:22
    pawelsiara74
    Poziom 22  

    Witam wszystko możliwe dawno juz w bisie ustawiałem zapłon ale pozatymi znakami jest wszystko tak jak napisałem :) no cos mi sie teraz przypomina o jakiejś blasze :) dzięki za poprawienie mnie :)

    0
  • #7 29 Mar 2005 14:43
    TWK
    Specjalista elektryk

    Dzięki - wszystko OK. Zapłon już ustawiony. W pytaniu dokładnie chodziło mi o znak na kole - jest to ta ryska, o której mówił elektrit, bo książki różnie podają (w "Autoryzowanej instrukcji napraw" jest ok, ale w "Jeżdżę 126" już nie...)

    Dziękuję i pozdrawiam
    TWK

    0