Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 FL - Nie można otworzyć tylnych drzwi - po zalaniu moduł komfortu ?

wojtas_master 08 Sty 2014 20:12 10347 11
  • #1 08 Sty 2014 20:12
    wojtas_master
    Poziom 10  

    Witam,

    Mam następujący problem... Po zalaniu modułu komfortu w moim Passacie B5 FL 2003r. 1,9 TDI AVB 101 KM, przestał działać centralny zamek, ale tylko na tył. Po ostatnich 2 dniach ulewy, moduł komfortu sobie pływał w puszcze. Jak najszybciej go osuszylem, wymyłem chemią do elektroniki i żyje. Działają szyby, lusterka , otwieranie klapy bagażnika i wlewu paliwa , oraz oświetlenie wewnętrzne

    Nie mogę w żaden sposób - poprzez przełącznik centralnego zamka na panelu , oraz zwyczajnie ciągnąc od wewnątrz za klamkę otworzyć 2 drzwi tylnych.

    Dodam, iż rozprogramowały się prawdopodobnie obydwa piloty - żaden nie reaguje na otwieranie i zamykanie.
    Sprawdzałem wiązkę elektryczna idącą w progu i wszystko jest ok. Nie ma nic zaśniedziałego.
    Komunikacja programem VAG - COM z modułem przebiega prawidłowo, jest wykrywany przez program.

    Co o tym sądzicie ?

    Mój moduł komfortu 1C0 959 799 A

    0 11
  • Semicon
  • #3 09 Sty 2014 07:13
    Pati
    Poziom 27  

    Pewnie masz z tyłu korby to albo przekaźnik w module jednak nie żyje albo ugotowały Ci sie już silniki w zamkach.

    1
  • Semicon
  • #4 09 Sty 2014 21:19
    wojtas_master
    Poziom 10  

    VW Passat B5 FL - Nie można otworzyć tylnych drzwi - po zalaniu moduł komfortu ?


    Witam, tak , moja wersja wyposażenia obejmuje tylko szyby elektryczne z przodu, natomiast z tyłu są na korbę.

    Który przekaźnik będzie odpowiedzialny za tylne zamki ? Raczej wykluczam możliwość spalenia obydwóch silników zamków jednocześnie. Foto mojego modułu w załączeniu.

    2
  • #5 09 Sty 2014 22:52
    Pati
    Poziom 27  

    To źle że wykluczasz, ale nie mówie że tak jest. Pewnie te dwa szare po lewej zdjęcia. Ale zobacz sobie po kablach jedna wtyczka jest od tylnych drzwi obu. Raczej jedna z tych dwóch po lewej. Zobacz jakie kable idą w słupek i znajdź je przy module.
    Czarne przekaźniki to raczej kierunki 1 szt i syrenka w sensie ten lichy klakson. Bo chyba rasz tu pilotówkę.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    a najlepiej zobacz na schematach jakie idą do silników daj na krótko to otworzysz drzwi albo i nie

    0
  • #6 11 Sty 2014 11:53
    wojtas_master
    Poziom 10  

    Witam,

    po podmianie na taki sam moduł jak mój wciąż nie można otworzyć tylnych drzwi, kable są wporządku, wyświetliło tylko błąd że moduł nie jest zaprogramowany. 2 szt. kluczyków są rozprogramowane i nie można ich w żaden sposób zaprogramować. Nawet gdy w VCDS się wciska przyciski od pilota to nie pokazuje aby się zmieniały cyfry.

    Także wersja z przekaźnikami nie wypaliła, wydaje się że są ok.

    0
  • #7 11 Sty 2014 13:52
    Pati
    Poziom 27  

    No to strzel drzwi na krótko, jak nie pójdzie to ugotowane silniki w zamkach.

    0
  • #8 13 Sty 2014 08:59
    wojtas_master
    Poziom 10  

    w który pin na kości w środkowym słupku podać 12V ?

    0
  • #9 13 Sty 2014 09:07
    Pati
    Poziom 27  

    Albo chybił-trafił wariacje czy co tam 2 z 6 albo schemat poszukaj. Wątpie aby ktoś pamiętał. Przy zamku na pewno 1i2

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Ale chybił trafił to na szybko abyś styków nie usmażył ;D a najlepiej przez żarówkę i słuchaj.

    0
  • #10 13 Sty 2014 09:42
    wojtas_master
    Poziom 10  

    nic z tego ;/ czyli chyba jednak usmazone silowniki / silownik ? pytanie w takim razie jak sie w miarę bezinwazyjnie dostać do środka do zamków (bez cięcia tapicerki, itp? )


    podaje rozpiske na kosci przy słupku :

    1- biało - zółty
    2 - pusty
    3- czerwono - czarny
    4- czerwono - żółty


    5- brązowo - żółty
    6- zielono - żółty
    7- niebiesko(szary) - żółty
    8- brązowy

    0
  • #11 13 Sty 2014 10:58
    Pati
    Poziom 27  

    Tapicerki pościągaj "jakoś" płytę "jakoś" i dłub zamek tak aby nie porobić szkód na zewnątrz. Po dłubaniu zawsze odpuszczają zależy tylko na ile skutecznie dłubiesz i jak długo ;) ogólnie da się to pościągać bez uszkodzeń, ale jak tego nie robiłeś kilka razy normalnie to mogą być problemy. Jeden torx 20 masz na środku pod tapicerką. Chyba jeden bo to w Golfie są dwa z tego co kojarzę. Cała tapicerka jest na kołkach rwiesz od dołu do siebie góra jest zahaczona na listwie przy szybie. Potem wybijasz kołka z szyby itd.

    1
  • #12 11 Mar 2014 17:36
    hebdul
    Poziom 9  

    Ja również mam ostatnio problemy z modułem komfortu, mam model 1C0 959 799 A ten co kolega u samej góry podaje, u mnie pobór prądu z modułem jest 0,3 a bez 0,08. U mnie wariuje alarm i zamek bagaźnika.
    Jakiś rok temu tez miałem go zalanego, pochodził chwile i problem wraca ;)
    Rozglądałem się na allegro za takimi modułami ale czemu one kosztują w granicach 500zł?
    Inne moduły tylko na dwie wtyczki koło 100, aż taka duża rożnica hmm ? o co chodzi ?

    Znacie może jakieś zamienniki tego modułu?

    0