Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 1.9 tdi 110KM - trzęsie silnikiem po wymianie wtrysków

pasztetb5 08 Sty 2014 21:34 17607 33
  • #1 08 Sty 2014 21:34
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Witam wszystkim, jestem swieży wiec z góry przepraszam co do nieścisłości w moich pytaniach czy odpowiedziach
    Moje auto, Passat b5 110km 1.9 tdi, chyba AFN 1998r. 12 Tys.km temu wymieniany rozrząd. Filtr powietrza jakieś 3 miesiące temu wymieniony wraz z filtrem paliwa i pompą wtryskową, od sprawnego samochodu śmigał jak przecinak.
    Jadąc samochodem przy przyspieszaniu znacznie stracił na mocy, po zjechaniu na pobocze i otworzeniu maski, silnikiem telepało jakby miał zerwaną poduszkę. Ale raczej nie, wszystko było ok z zawieszeniem silnika, jeżeli się to tak nazywa.
    Po scholowaniu do domu i dalszych oględzinach doszedłem aż do wtrysków, wymontowałem i zawiozłem do warsztatu gdzie pracuje.
    Końcówki były wstawiane nowe, tylko chyba ustawiali je na tyle co mają mieć ciśnienia. Tylko sterujacy ,,nie lał''miał tylko zaniżone ciśnienie.
    Po powrocie do domu instaluje wtryski na nowych podkładkach, przelewy też nowe i filtr paliwa.
    Filtr paliwa napełniony, z poluzowanego przewodu na wtrysku po chwili zaczęło już tryskać.Co może być przyczyną ciężkiego odpalenia? bez plaka ani rusz, nawet nie załapie.
    Po długich męczarniach jakoś już chodził ale nadal kuleje, trzęsie przy przyśpieszaniu. Odpala trochę lepiej. Brak mu mocy :cry: Panowie pomocy. Nie wiem co to może być. Z góry dziękuje i przepraszam za nieścisłości.

  • #2 08 Sty 2014 22:32
    kwantor
    Poziom 38  

    Jak się nie zapowietrza, paliwo nie cofa, to zn. że pompa ma za małe ciśnienieach na wolnych obrotach (do roboty/ sprawdzenia).

  • Pomocny post
    #3 08 Sty 2014 22:39
    gacek161
    Poziom 17  

    A ciśnienie sprężania mierzyłeś ???

  • #4 08 Sty 2014 22:55
    kwantor
    Poziom 38  

    Tak prozaiczną sprawę, jak przeskok rozrządu wykluczyłeś?

  • #5 08 Sty 2014 23:07
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Pompa raczej dobra ale się nią jutro zajmę.Nie mierzyłem ale jutro się tym zajmę,dam odp. Pojeździłem chwile jeszcze dzisiaj zajechałem do garażu i widzę natomiast takie zjawisko, luzując przewód na wtrysku2 od przodu patrząc,
    nie ma najmniejszej reakcji na silniku. Tylko na tym nic sie nie dzieje.
    Cos chyba tam jest nie tak. Mam też drugie pytanie, czy po odpięciu wtrysku sterującego komputer w samochodzie to zasygnalizuje kontrolką świec?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Co do paska rozrządu to się jutro bardziej przyjże, dzisiaj już nie było czasu zdejmować osłon. Moze i tam tkwi problem. Ale na pierwszy rzut
    oka był naciągnięty i cały.

  • #6 09 Sty 2014 01:58
    keepper45
    Poziom 8  

    Mam taki sam silnik w Audi.

    Jeżeli u mnie były by takie objawy to zacząłbym od najprostszych rzeczy:

    1) Sprawdź czy nie pomylono wtrysków, może poprostu zamieniłeś kolejność wtrysków i stąd cały ambaras, chociaż kształt rurek paliwowych powinien nie pozwolić na to

    2) sprawdź ustawienie rozrządu( być może pasek przeskoczył albo źle ustawiony-zsynchronizowany)

    3) jeżeli ustawisz już rozrząd to sprawdź koniecznie kąt wtrysku - jest to fizyczne ustawienie pompy wtryskowej w odpowiedniej pozycji. Jak sam u siebie to robiłem to wiem, że przesunięcie pompy np o 0.1mm w którąś strone (jedna dziesiąta milimetra) daje kolosalne różnice w pracy silnika. Kąt wtrysku można sprawdzić za pomocą komputera diagnostycznego. I tutaj: albo jedź do mechanika, albo na allegro kup kabel z programem typu VAG. Jak to sprawdzić za pomocą komputera czy pompa jest dobrze zamontowana, powiem Ci później.
    A dlaczego silnikiem telepie? Bo paliwo jest wtryskiwane w nieodpowiednim momencie wg położenia tłoków. Spalanie odbywa się źle a w niektórych cylindrach może i wogóle sie nie odbywa i stąd telepie motorem.

    4)Jeśli te 3 pierwsze punkty nie pomogą to wyciągnij wtryski i zawieź do sprawdzenia. Jeżeli dobre to montuj z powrotem i szukamy dalej przyczyn.

    Wykonaj sumiennie pokolei powyższe punkty i zobaczysz jakie będą efekty.

    A czy po odpięciu wtrysku zapali się kontrolka swiec to nie wiem (wg mnie nie).

  • #7 09 Sty 2014 10:30
    trans-serwis
    Poziom 39  

    pasztetb5 napisał:
    Mam też drugie pytanie, czy po odpięciu wtrysku sterującego komputer w samochodzie to zasygnalizuje kontrolką świec?

    Tak.

  • #8 09 Sty 2014 23:25
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Witam ponownie. Wtryski 100 % sprawne, nowe BOSCH. Rozrząd sprawdzony.Kont pompy był ustawiony na zegar, Tokarzem jestem to pomiarom wierze.Panowie, więc tak, nabyłem zegar do pomiaru ciśnienia wraz z oprzyrządowaniem. Po sprawdzeniu okazało sie że na drugim cylindrze stopień sprężania nawet z próbą olejową wynosi zero, mierzyłem kilka razy dla pewności. Reszta cylindrów ok. W sobotę zdejmuje głowice, opisze co i jak rozwaliło, bo to że na miarce oleju poziom się minimalnie podniósł od ropy w oleju to już porażka. Z odmy na pokrywie zaworów fuka jak ta lala.Dziękuje za podpowiedzi.

  • #9 12 Sty 2014 14:26
    automaniak28
    Poziom 11  

    Najprawdopodobniej któryś zawór wypalony.wałek ustaw krzywkami do góry zaciągnij ręczny, wsadż bieg wykręć świece i podaj ciśnienie powietrza tylko nie za duże. słuchaj w który kolektor dmucha jak w ssący to zawór ssący, jak wydech to wydechowy. Sądząc po tym co piszesz stawiam na wydech..Nieszczelny zawór jest powodem ubytku oleju i informuje o złym stanie uszczelniaczy zaworów.I sprężając wdmuchuje ropę do oleju. Uszczelki raczej nie wypaliło, raz że metalowa dwa,że prędzej by ją dmuchneło a tu już trochę inne objawy. Daj znać jak sprawdzisz

  • #10 13 Sty 2014 00:57
    janmarek61
    Poziom 2  

    Tak jak kolega wyzej pisze musisz znalezc cylinder na ktory nie chodzi, starczy odkrecac rurki po kolei na poszczególnych cylindrach brak reakcji oznacza dany cylinder sprawdzic kompresje ewentualnie zrobic probe olejowa zalac ten cylinder niewielka iloscia oleju i wtedy zmierzyc ciśnienie jezeli tłok albo pierścienie to ciśnienie wzrośnie jesli zawory i uszczelka to bez zmiany. Powodzenia i pisz

  • #11 13 Sty 2014 20:38
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Hej. Czapa ściągnięta :D , na drugim cylindrze pękła prowadnica w głowicy i poszło uszczelnienie, na moje szczęście tłoki całe i gładź cylindra nie naruszona,już dzisiaj wyjechała do regeneracji. Autoszlif Białystok już z nią zrobi porządek. Przy okazji zapytam Was o olej, czy 10 W40 Castrol diesel to trafiony wybór i gdzie można sprawdzić wałek rozrządu :?: ?

  • #12 13 Sty 2014 21:35
    automaniak28
    Poziom 11  

    wałek sam możesz sprawdzić na bicia jak jest ok i gładzie nie ruszone to wkładaj z powrotem . co do oleju to castrol jak najbardziej. Kiedyś zaraz jak kupiłem swoją borkę asv 110 była zalewana castrolem, chcąc trochę przyoszczędzić zalałem ją innym olejem jakim to nie chcę robić antyreklamy, ale powiem wam że niby też górna półka. do 7 tyś. było ok od 7 tyś olej ginął masakrycznie. Do wymiany co10- 12 tyś musiałem dolać litr oleju. Zalałem go z powrotem Castrolem 10W40 i diametralna zmiana. Zmieniam go teraz co 12-15tyś i nie weżmie połowy litra od wymiany do wymiany. olej nowy każdy taki sam,niby. ale wraz z upływem czasu traci właściwości tylko jeden szybciej drugi wolniej. sam po swoich doświadczeniach uważam,że kto smaruje ten jedzie, ja castrola mogę polecić. wracając do pękniętej prowadnicy, nasuwa się pytanie dlaczego pękła, sprawdzałeś zawór.Jeżeli nie to niech go sprawdzą. Nie sztuką usunąć usterkę lecz przyczynę.

  • #13 13 Sty 2014 22:07
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Tak jest, o ten olej to tak profilaktycznie pytałem. No pół litra to na 10 tys musiałem rozlać. Rozmontowałem sam ten zawór, tak na oko i przy suwmiarce to wygląda na dobry,raczej to nie jego wina, podejżewam zmęczenie materiału. Sprawdzą mam nadzieję wszystko, wałek też.

  • #14 20 Sty 2014 22:28
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Sprawa stoi tak, głowica jest w Auto szlif Białystok, kompletna regeneracja wynosi 350 zł. Troche długo to trwa, to normalne? Ale ma to plusy :D Przy okazji dopatrzyłem się wymiany osłony gumowej na przegubie i termostatu. Mam dylemat, czy warto wymienić katalizator na nowy czy stary usunąć bo jest tak jakby osadzony i czy przy montażu głowicy lepiej użyć nowych śrub, stare są na oko dobre.

  • #15 20 Sty 2014 22:51
    kwantor
    Poziom 38  

    pasztetb5 napisał:
    czy przy montażu głowicy lepiej użyć nowych śrub, stare są na oko dobre.
    ja nie wymieniam śrub i praktycznie nikt tego nie robi.
    Jak ktoś chce być perfekcjonistą i ma kasę, to kto mu zabroni?

  • #16 21 Sty 2014 19:05
    automaniak28
    Poziom 11  

    Śruby tylko nowe.Śruba pracuje na rozkurczanie i skurczanie wraz ze wzrostem i spadkiem temp. silnika jak każdy materiał pod wpływem temp.Wyobraż sobie co się może stać kiedy założysz stare śruby które są już wyciągnięte, doćiągniesz je z określonym momentem, silnik się nagrzeje a pierwsza głowica zacznie się rozszerzać gdyż jest z aluminium. na co stawiasz? urwie śrubę czy wyciągnie całe słupki z gwintem z bloku? w najmniej awaryjnym wypadku przeprasuje ci uszczelkę i zacznie mieć przedmuchy gdyż jak silnik ostygnie wszystko odnowa się skurcza i robi się luz. wiem co piszę przerabiałem wszystkie przypadki nawet z uwalonym blokiem. Zrobisz jak będziesz uważał 50 złotych za śruby, bo tyle mniej więcej kosztują np. z erlinga to nie tragedia finansowa a będziesz miał wszystko ok. i głowę spokojną. Może uda się bezawaryjnie to zrobić na starych śrubach ale to loteria i gra niewarta świeczki, policz koszta i pomyśl co będzie jak trzeba będzie czape ściągać jeszcze raz.

  • #17 21 Sty 2014 19:41
    pasztetb5
    Poziom 8  

    No jak tak pomyśle że jeszcze raz bym musiał zdemontować głowice.... Tak myślałem, z tego względu że nie wiem co kto jak robił z tymi śrubami, dla przykładu lepiej podmienię na nowe. Kupiłem już jakiś czas temu samochód ale wiem że musiały być kręcone te śruby. Jeszcze nie jedno pytanie mi się nasunie na umysł, ale do czego mogę jeszcze przywiązać uwagę? Jeżeli miałem paliwo w oleju, warto by było zaglądnąć pod spód, odkręcić misę? Licho nie śpi :D

  • Pomocny post
    #18 22 Sty 2014 09:05
    automaniak28
    Poziom 11  

    Jeżeli kontrolka oleju nie dała znać o sobie czyli ciśnienie było,panewek nie powinno ruszyć, ale jak masz rozbebeszony możesz zajrzeć tylko daj miskę z powrotem na dobry silikon mimo uszczelki albo są do tego specjalne kleje. Olej w paliwie miałeś z tąd,że wtrysk dawał paliwo a tłok zamiast sprężać wyganiał je przez walniętą prowadnicę do oleju. Dobrym rozwiązaniem byłoby kupić olej jakiś tani i po złożeniu go zalać tym olejem odpalić pojeżdzić parę dni i wylać, wtedy dopiero zalać porządnym olejem. W ten sposób wypłuczesz stary olej z ropą z silnika, bo w kanałach na pewno jest go jeszcze trochę i jak go odrazu zalejesz castrolem to trochę trochę go spaprzesz.

  • #19 28 Sty 2014 15:25
    duch28
    Poziom 12  

    kwantor napisał:
    pasztetb5 napisał:
    czy przy montażu głowicy lepiej użyć nowych śrub, stare są na oko dobre.
    ja nie wymieniam śrub i praktycznie nikt tego nie robi.
    Jak ktoś chce być perfekcjonistą i ma kasę, to kto mu zabroni?


    To ciekawe czym kolega dokręca te głowice??
    Ja tez nie jestem perfekcjonistą a śruby zawsze daje nowe.
    Uszczelkę tez można dać starą.
    Pozdrawiam.

  • #20 28 Sty 2014 21:34
    kwantor
    Poziom 38  

    duch28 napisał:
    To ciekawe czym kolega dokręca te głowice??


    Ja dynamometrem (klucz dynamometryczny) i co to za pytanie?
    Może coś bliżej na temat używania starych uszczelek?- człowiek widać jeszcze mało wie.
    Wymieniana śrub dotyczy Torque to Yield, które nie są elastyczne (sprężyste).
    Zależy również ile razy zostały użyte te, których wymiana nie jest obowiązkowa.
    Tak że kolego.. zapewniam cię, że jeszcze mało wiesz i tak samo znasz realia mechaniki Polskiej.
    Czasem stosuje się te same śruby TTY na wyraźne życzenie klienta (nie rozmawiamy tu o ASO)

    Czytałem na jakimś forum, że za wymianę rozrządu i uszczeliki w B5 gość zapłacił 3900 z robotą.
    Wszystko można jak widać. :D Kwestia zastraszenia.
    W książkach i instrukcjach jest napisane: wymieniamy śruby zawsze, bo to daje pewność i gwarancję- niech tak zostanie, ja sobie mogę robić co mi pasuje i moim klientom. Jakoś mnie nie omijają i druga wizyta nie dotyczy jakoś uszczelki pomimo krakania producentów śrub którzy z tego żyją.

  • #21 29 Sty 2014 19:58
    duch28
    Poziom 12  

    kwantor napisał:
    duch28 napisał:
    To ciekawe czym kolega dokręca te głowice??


    Ja dynamometrem (klucz dynamometryczny) i co to za pytanie?
    Może coś bliżej na temat używania starych uszczelek?- człowiek widać jeszcze mało wie.
    Wymieniana śrub dotyczy Torque to Yield, które nie są elastyczne (sprężyste).
    Zależy również ile razy zostały użyte te, których wymiana nie jest obowiązkowa.
    Tak że kolego.. zapewniam cię, że jeszcze mało wiesz i tak samo znasz realia mechaniki Polskiej.
    Czasem stosuje się te same śruby TTY na wyraźne życzenie klienta (nie rozmawiamy tu o ASO)

    Czytałem na jakimś forum, że za wymianę rozrządu i uszczeliki w B5 gość zapłacił 3900 z robotą.
    Wszystko można jak widać. :D Kwestia zastraszenia.
    W książkach i instrukcjach jest napisane: wymieniamy śruby zawsze, bo to daje pewność i gwarancję- niech tak zostanie, ja sobie mogę robić co mi pasuje i moim klientom. Jakoś mnie nie omijają i druga wizyta nie dotyczy jakoś uszczelki pomimo krakania producentów śrub którzy z tego żyją.


    Realia znam od niedawna bo od ok 30 lat-czyli niewiele.
    Widzę za to ,że kolega wie wszystko lepiej więc szkoda dyskusji.
    Proponuję jednak ciut więcej literatury .

    3900 za b5 możliwe , możliwe i więcej zależnie o jakim silniku mówimy.
    Pozdrawiam.

  • #22 29 Sty 2014 21:13
    kwantor
    Poziom 38  

    No to faktycznie spory kawał czasu- ja to dopiero tydzień w branży..
    Ale już wiem, że wywyższanie się wypada dość kiczowato.
    Zeby do tego dojść, to musiałem przeżyć 54 lata.
    Czyli z mechaniką zaczynałem wcześniej od kolegi.

    duch28 napisał:
    3900 za b5 możliwe , możliwe i więcej zależnie o jakim silniku mówimy.
    Pozdrawiam.

    Tak jaki by nie był, trzeba mieć nawalone w głowie, żeby w piętnastoletnim rzęchu wkładać 4 tyś w głowicę, za niewielką dopłatą można nabyć cały samochód, a co dopiero kompletny silnik.
    Tu już nawet nie winien właściciel, który jak najbardziej może i powinien być głupi, tylko pazerność mechanika, który nie "przemógł" się, by to odradzić, doradzić, zaradzić. (jakiś perfekcjonista).
    Chłopina płakał, jak to został wyrolowany- w pełni to podzielam.

  • #23 31 Sty 2014 20:53
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Witam ponownie, i tak zwana kiszka. Głowice wstawiał mi mechanik z pracy, ale przy próbie odpalenia nastawnik na pompie dziwnie burczał. Nie ukrywam stał kilka dni na mrozie. Mogło coś się stać z nastawnikiem w pompie?Coś z dawką rozruchową? Auto odpala tylko na plaka :cry: , faluje na wolnych i do ok 2,5 tys obrotów słabo się wkręca. Biały dym. Woda w paliwie? Nie rozumiem tego. Odłączałem wtrysk sterujący i po silniku prawie nic nie czuć. Nie wiem co mam zrobić.Pomocy Panowie, Śruby dałem nowe.

  • #24 31 Sty 2014 21:37
    kwantor
    Poziom 38  

    Biały dym, to brak paliwa, (zbyt niskie ciśnienie) trzeba zacząć od wymiany filtra, albo mierzyć ciśnienie.
    Letnie paliwo na mrozach -15 st. potrafi zakleić wkład filtra parafiną.

  • #25 31 Sty 2014 22:52
    keepper45
    Poziom 8  

    Zgadzam się z kolegą wyżej. Być może to filtr. Sprawdź najprostrze i najtańsze możliwe przyczyny. Czy masz w ogóle kabel diagnostyczny do tego samochodu? Jeśli masz to sprawdź czy są jakieś ewentualne błędy. (koszt kabelka na allegro to koszt jednego podłączenia u mechanika)

  • #26 31 Sty 2014 23:40
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Kabla nie mam bo w pracy mi za darmo zawsze podłączą. I jutro jadę to podłącze się. dodam jeszcze że z przelewów tak po 5 minutach nawet kropli paliwa nie ma. Filtr wymieniłem przy wymianie głowicy. Paliwo stawiam że jest dobre, dwa inne samochody bez problemu palą,

  • #27 01 Lut 2014 06:06
    kwantor
    Poziom 38  

    Albo zawory podparte ( znów mierzyć kompresje) Albo rozrząd źle złożony, albo winna pompa- coś dziwnie to zazębia z tematem który założyłeś, a niby już znalazłeś przyczynę..

  • #28 01 Lut 2014 08:44
    automaniak28
    Poziom 11  

    paliwo w pompie złapało, nastawnik ma problemy z przemieszczaniem się iglicy, lub pompa żle ustawiona, za pózny kąt wtrysku dużo, dużo. Najlepiej rozrząd na blokady napiąć skręcić pompa na czujnik z wyprzedzeniem odpowiednim dla silnika, pominąć filtr najlepiej z bańki na wieszaku. I odpał. Na wag trochę za wcześnie musisznajpierw go odpalić i rozgrzać by coś korygować. ale sprawdż błędy i temperatury

  • #29 01 Lut 2014 16:27
    pasztetb5
    Poziom 8  

    Pominąłem filtr, paliwo od razu zaciągnęło, po zgaszeniu pompa trzyma paliwo w przewodzie. Odłączałem przepływomierz, żadnej reakcji na silniku. Po podłączeniu tylko błąd czujnika temperatury, ale był odłączany. Wtryski sprawdzone i ok. Podmienię dzisiaj przepływomierz sprawdzę rozrząd. zegara nie mam teraz to w poniedziałek ustawie, jeżeli to nie pomoże to wyjmę pompę i na stół do spr.

  • Pomocny post
    #30 02 Lut 2014 10:20
    automaniak28
    Poziom 11  

    pompy bym raczej nie ruszał jeżeli wcześniej było wszystko ok. przyczyny szukaj tu gdzie było robione. Przepływka walnięta charakteryzuje się utratą mocy ale nie kopceniem. falujące obroty i biały dym to kąt wtrysku, miałem tak samo sprawdż rozrząd i pompe ustaw dokładnie . odpal ,rozgrzej pow. 80 st.C blok 00- basic seting-tdi timing tam wybierasz silnik i wykresik pięknie narysuje ci twój kąt. jak najbliżej niebieskiej linii jest idealnie niebieska linia to kąt jaki musi być. ale temp silnika w bloku pom 01 poz 4 pow 80 st.C i poz 09 w bloku 00 pow 120 j.m.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME