Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mondeo mk4 2.0tdci - czujnik walu p0336

jambajump 09 Sty 2014 17:11 6678 18
  • #1 09 Sty 2014 17:11
    jambajump
    Poziom 10  

    witam mam problem z mondeo mk4 2.0tdci, wywala mi blad p0336 nieprawidlowy sygnal z czujnika obrotow walu korbowego A,czujniki wymieniaone {walu i walkow},
    rozrzad sprawdzony, instalacja przeswietlona miernikiem a auto jak nie palilo tak nie pali dodam jeszcze ze jak zapale na plaku to obrotosciomiez nie pokazuje obrotow.
    Jakies pomysly? bo mi juz rece opadaja
    pozdrawiam
    jacek

    0 18
  • #2 09 Sty 2014 20:21
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    P0336 czujnik wału sybnał poza zakresem.

    Jezeli rozrzad ok. To zmierz rezystancje czujnika. Ma byc około 500Ω. Ponadto. jakie wartosci? Cisnienie paliwa? Pompa podająca. Regulator cisnienia?

    0
  • #3 09 Sty 2014 21:44
    jambajump
    Poziom 10  

    ok ale czy pompa ma cos wspolnego z czujnikiem?

    0
  • #4 10 Sty 2014 08:01
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    nie, ale moze wywala ci bład czujnika wału bez powodu?

    np nie zapala bo masz brak cisnienia paliwa. krecisz do bólu, a wywala czujnik. zrób diagnostyke. nie odczyt błedów tylko.

    2
  • #5 10 Sty 2014 15:22
    jambajump
    Poziom 10  

    Ok, jakie cisnienie na rozruszniku pawinno byc na listwie, dodam jeszcze ze zostala zmieniona pompa wysokjego cisnienia na nowa , czekam jeszcze na wyniki testu przelewowego.

    0
  • #6 10 Sty 2014 23:29
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    cisnienie okolo 120 bar min zeby zapalił.

    podaj dokładnie co robiłes (było robione)

    0
  • #7 10 Sty 2014 23:32
    majsster
    Poziom 22  

    Sprawdź jeszcze przewody pod obciążeniem min. żarówka 21w

    0
  • #8 11 Sty 2014 00:57
    jambajump
    Poziom 10  

    auto ciezko palilo a po 3 dniach zaniemowilo calkiem.
    sprawdzilem zbiornik, wymienilem pompe wysokjego cisnienia, wymienilem czujnik walu i walow, sprawdzilem instalacje do komputera zasilanie na czujnikach 5v, cisnienie na listwie 20 bar i rosnie jak krece rozrusznkiem, dodam ze na plaku nie dziala obrotosciomierz i wywala blad p0336 i nie ma synchronizacji rozrzadu a rozrzad sprawdzony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    przepraszam cisnienie 20MPa czyli 200Bar

    Dodano po 51 [sekundy]:

    dodam jeszcze ze wlasciciel probowal odpalac na bosterze

    0
  • #9 11 Sty 2014 01:18
    panam
    Poziom 29  

    fuelinyourblood napisał:
    cisnienie okolo 120 bar min zeby zapalił.
    W nim minimum to 320 przy odpalaniu, 0brotów nie pokarze, bo to durny system( musi odpalić) Błąd czujnika, ??? tylko rozrząd (brak zgodności góra z dołem). Przy 200 powinien odpalić chociaż nie koniecznie, powinien łapać( na wolnych obrotach jest około 250)

    1
  • #10 11 Sty 2014 10:33
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    panam napisał:
    fuelinyourblood napisał:
    cisnienie okolo 120 bar min zeby zapalił.
    W nim minimum to 320 przy odpalaniu, 0brotów nie pokarze, bo to durny system( musi odpalić) Błąd czujnika, ??? tylko rozrząd (brak zgodności góra z dołem). Przy 200 powinien odpalić chociaż nie koniecznie, powinien łapać( na wolnych obrotach jest około 250)


    panam czytaj ze zrozumieniem. 120 bar minimalnie zeby zapalił. Nieraz mialem sytuacje, ze wtryski puszczały i podczas krecenia było 110 bar i w tedy niechcial palic. A wszystko ponad to i juz palił. Wiadomo ze na wolnych ma miec około 250 bar.

    jambajump pasowało by sprawdzic synchronizacje góry z dołem przy pomocy oscylosklopu 2 kanałowego. napisz jeszcze jak sprawdziłes rozrzad jak tam jest łancuch?

    0
  • #11 12 Sty 2014 21:17
    panam
    Poziom 29  

    fuelinyourblood napisał:
    panam czytaj ze zrozumieniem. 120 bar minimalnie zeby zapalił
    Nie odpali poniżej 250, o copiszemy , test przelewów i to wszystko. Pozdrawiam

    0
  • #12 12 Sty 2014 22:17
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    panam napisał:
    fuelinyourblood napisał:
    panam czytaj ze zrozumieniem. 120 bar minimalnie zeby zapalił
    Nie odpali poniżej 250, o copiszemy , test przelewów i to wszystko. Pozdrawiam


    ponizej 120 bar kolego. wtedy masz pozwolenie na otwarcie wtrysku.

    0
  • #13 12 Sty 2014 22:23
    panam
    Poziom 29  

    Tdci nie odpali poniżej 250, chyba że ma 500 obtotów przy rozruchu i ciśnienie skoczy więcej

    0
  • #14 13 Sty 2014 18:19
    jambajump
    Poziom 10  

    wiec tak cisnienie skacze na rozruszniku do 300bar, dodam tylko ze rozrusznik nowy a dziwnie sie zachowuje bo kreci z 5sec i rozlancza przekaznik.Rozrzad sprawdzalem z blokadami jedna w walek druga w dwumas a synchronizaci niem miedzy gura a dolem podejrzewam ze przegrzana jest instalacja chos sprawdzalem miernikiem i przejscie jest albo siadl pcm.

    Dodano po 1 [minuty]:

    caly czas mam ten blad P0336

    Dodano po 1 [minuty]:

    dodam ze blad powraca nawet jak nie krece rozrusznikiem tylko jak zrobie test elementow silnika

    0
  • #15 13 Sty 2014 19:43
    jurekk55
    Poziom 34  

    Mierzyłeś co masz na kablach ? Porównaj oscyloskopem prawidłowy układ z tym który Ci szwankuje

    0
  • #17 25 Sty 2014 14:15
    jambajump
    Poziom 10  

    cos nowego o fordzie kupilem vcma bo chcialem sprawdzic wszystko i okazalo sie ze pompa daje tylko 56bar nie 200bar , kupilem uzywana pompe z auta z przebiegiem 50000 km i dalej mam cisnienie do 60bar dodam ze w miedzy czasie wymienilem wtryski na NOWE, co moze byc, czy ta druga pompa tez jest uszkodzona czy moze sterowanie zaworem albo istalacja jakie napiecia powinny byc na zaworwch przy pompie

    0
  • #18 13 Maj 2014 07:41
    ARTEMIAN
    Poziom 16  

    Zrobiłeś to auto ? Ja podejrzewam sterownik .

    0
  • #19 15 Cze 2014 23:43
    jambajump
    Poziom 10  

    tak klon stera i po problemie

    0