Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel vectra b FL - wysoki pobór prądu na postoju przez oświetlenie kabiny

tasek 09 Jan 2014 17:12 6678 11
NDN
  • #1
    tasek
    Level 13  
    Witam

    Mam nowy akumulator varta silver dynamic 74 Ah. Po dwóch dniach postoju z ciekawości sprawdziłem napięcie na aku i wyszło 11,8V
    Ładowanie mam dobre 14,3V Sprawdziłem pobór pradu na postoju i wyszło mi 0,5A wiem ze ma być ponoc 0,05 - 0,06
    dziś wziąłem się za sprawdzanie poboru prądu. Wczoraj wieczorem było 0,5A (praktycznie przez całe popołudnie) dziś po południu podłączyłem amperomierz i o dziwo jest 0,2A
    Zacząłem wyciągać bezpieczniki i przy bezpieczniku nr 13 (10A) "oświetlenie wnętrza główne" po wyciagnięciu jest 0,02A (brak oświetlenia wnętrza, bagażnika, schowka, podświetlenie drzwi od dołu) a po włozeniu bezpiecznika 0,2A pomimo że nic w środku nie świeci (wyciągnąłem nawet wszystkie żarówki, z żarówkami czy bez bez znaczenia) Przy otwartych drzwiach jest pobór 2,0A zamykam drzwi swiatła się ściemniają gasną i jest 0,02A bez bezpiecznika a z 0,2A,
    Nie wiem co robic Może to ten ukłąd od ściemniania tylko gdzie on jest, jak go sprawdzić lub usunąć

    wypiąłem bezpiecznik 31 i pobór nie spada, tylko po wyjeciu 13 spada do 0,03. Wyciągnąłem dziś jeszcze raz wszystkie lampki (bagaznik, nad głowami, z drzwi, ze schowka) i nic to nie daje! Nawet bez lampek po otwarciu drzwi pobór wzrasta do ok 1,5A i spada powoli do 0,2-0,18
    Zauwazyłem że jak wkładam bezpiecznik nr 13 to jakiś przekaźnik pyka gdzieś pod nogami pasażera. Od czego jest ten przekaźnik?

    Jak najprościej odłączyć sciemniacz oświetlenia kabiny? Zależny mi tylko na usunięciu usterki obędę sie bez sciemniacza byle oświetlenie się włączało Ten ściemniacz to multimetr w skrzynce?
  • NDN
  • #2
    tasek
    Level 13  
    przekaźnik który się załączał po wsadzeniu bezpiecznika nr 13 znajduje się centralnie za schowkiem od strony pasażera. wymacałem go od spodu wsadzając rękę za schowek od strony podłogi.
    Problem poboru rozwiązałem można powiedzieć przypadkowo. na zamkniętych drzwiach pobór wynosi 0,2A Zamykam drzwi z pilota i dalej wynosi 0,2A Ale jak zamknę drzwi z kluczyka (przekręcając go) to pobór spada do 0,03A !!!
    Kiedyś na stacji nie otworzył sie siłownik od wlewu. Myslałem że siłownik padł więc go odłączyłem. Dop dziś bawiąc sie z tym centralnym podłączyłem ten siłownik od wlewu i odkryłem że jak otwieram drzwi lub zamykam z kluczyka to działają tylko 4 drzwi ale bez wlewu. Natomiast jak zamykam z kluczyka to nie dość że pobór jest odpowiedni 0,03A to jeszcze działa wlew paliwa! Bezpiecznik nr 13 odpowiada za oświetlenie główne kabiny, ale z centralnym równiez musi być powiązany bo jak otwieramy auto z pilota to zaswiecają sie lampki w środku.
    O co tu chodzi z tym kluczykiem?
  • NDN
  • #3
    tasek
    Level 13  
    naprawdę nikt nie jest mi w stanie pomóc?
  • #4
    eleczek
    Level 11  
    alarm fabryczny z pilotem czy też dokupowany ?
  • #5
    tasek
    Level 13  
    alarm fabryczny, radio fabryczne. zauwazyłem że jak zamknę auto z kluczyka nie z pilota to pobór spada do 0,03A
  • #6
    eleczek
    Level 11  
    a czy jak zamkniesz z kluczyka to alarm jest uzbrojony czy tylko zamki zamknięte ?
  • #7
    rob4028
    Level 25  
    tasek wrote:
    alarm fabryczny, radio fabryczne. zauwazyłem że jak zamknę auto z kluczyka nie z pilota to pobór spada do 0,03A

    dawno nie widziałem Vecrty B z fabrycznym alarmem ,bo go nie było!
    Alarm dokładany, bezpilotowy,odłącz centralkę alarmu ,Która powinna być na słupku "A" po lewej stronie,lub zrób sobie wycieczkę do Opla w N.S
  • #8
    eleczek
    Level 11  
    Tak jak pisze Rob4028, odłącz alarm i problem będzie rozwiązany. :) Temat zamknięty ?
  • #9
    darkomanta
    Level 15  
    Jeżeli ten dokładany alarm realizuje np. odcięcie zapłonu to po odłączeniu centralki Vectra może już nie odpalić. Gdyby tak się stało trzeba by umiejętnie wyciąć nowotwora, przywracając ciągłość rozłączanego przez niego obwodu (obwodów).
  • #10
    eleczek
    Level 11  
    wyciąć i złączyć :) W końcu kiedyś go tam nie było.
  • #11
    tasek
    Level 13  
    alarm w vectra B FL jest fabryczny,(mam wersję wyposażenia Zender: alarm, ksenony, telefon wbudowany z zestawem głośnomówiącym, nawigacja, skóra, tempomat, podgrzewane fotele) nie ma tu mowy o wycinaniu to nie maluch
    Chwilę już minęło od kąd założyłem temat, mam nowy aku Varta Silver ale widze że po weekendzie jak nie jeżdżę to napięcie spada na aku do 12,1 - 12,2 V
  • #12
    tasek
    Level 13  
    Witam
    Mam dalej przeboje z aku. Mam półroczny akumulator Varta silver dynamic 74 Ah jak pisałem wyżej.
    Akumulator nowy więc nigdy mnie nie zawiódł. Byłem tydzień na wakacjach i nie używałem auta Opel Vectra 2,2 DTI
    Po przyjeździe z ciekawości i z nudów sprawdziłem napięcie na aku bo jakoś wolno centralny otworzył drzwi i okazało się że napięcie na aku wynosi 8,8V !!!!!
    Coś musiało rozładować akumulator bo wątpie że sam od siebie się rozładował.
    Podpiąłem właśnie prostownik cetek msx 5.0 i napiecie powoli wzrasta i na aku miernik pokazuke już 11,8V po 5 min ładowania.
    Czy jeśli to wina samochodu a aku jest dobre to po rozładowaniu do 8,8V aku bedzie jeszcze żyło? Mam powód do smutku bo za Vartę dałem ponad 350zł czy po naładowaniu bedzie w pełni sprawny akumulator? Auto zamknąłem w sobotę równo tydzień temu i wszystko było w porządku. Dziś takie jaja się porobiły

    Pozdrawiam