Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGA 360 D28 - Błąd 1087

Yoda1988 09 Sty 2014 18:44 1818 6
  • #1 09 Sty 2014 18:44
    Yoda1988
    Poziom 5  

    Siemka ludzie pracy.

    Mam problem z czujnikami ciśnienia 3-4 dokładnie.

    chodzi o brak odczytu z nich,komp(texa) wskazuje 21 bar heh.

    Ktoś majstrował w elektryce całego zespołu tych czujników.

    Kostki 1-2 przewaliłem do 3-4 w celu sprawdzenia czy coś się zmieni z odczytów i w drugą stroną ale zero reakcji,więc jeśli chcę to dobrze ugryźć,to na moje wina leży dalej w kablach??

    Ma może ktoś schemat tych czujników i rozpiskę samego czujnika,który PIN za co odpowiada?

    Bo widzę że to bardzo ,,krótki,, kabelek,chciałbym widzieć gdzie się kończy :)


    Pomożecie? :?:

    1 6
  • Pomocny post
    #2 09 Sty 2014 19:17
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Pin1 (+) przewód nr. 15006 -zasilanie czujników.
    Pin4 (-) przewód nr. 31002 -masa czujników.
    Pin3 (s) przewód nr. 16101 -sygnał z czujnika obwodu 1 ,biegnie poprzez złącze X2409/1 kabiny do ZBR pin R1/11.

    1
  • #3 09 Sty 2014 19:57
    Yoda1988
    Poziom 5  

    ahh Daro pięknie Ci dziękuje :) jutro dam znać jak wyszło :) Pozdrawiam

    0
  • #4 10 Sty 2014 17:02
    Yoda1988
    Poziom 5  

    Informuję że walka wygrana.<------------błąd 1087

    Natomiast mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie,mam błąd FFR 1045-06 texa pokazuję w ogóle jakiś kosmos,a kody MAN-a co innego.Szczerze powiedziawszy nie mam zielonego pojęcia,gdzie wsadzić ręce przy tym błędzie.

    Maże jakieś wskazówki gdzie szukać przyczyny?

    Dziękuje i pozdrawiam :D

    0
  • Pomocny post
    #5 10 Sty 2014 17:15
    daro111
    Poziom 31  

    Yoda1988 napisał:
    FFR 1045

    Stopień końcowy blokady drogi połączeniowej
    Priorytet: 5
    Wskazanie podczas jazdy lub postoju; tylko wskazówka dot. błędu.
    Wskazanie błędu:
    Centralna lampka ostrzegawcza (H111) świeci na żółto w trakcie jazdy i postoju.
    Przyczyna błędu:
    Na wyjściu blokady drogi połączeniowej (stopień końcowy) bloku zaworów elektromagnetycznych (Y307) zostało stwierdzone zwarcie. Na skutek błędu blokada drogi połączeniowej nie może być już wysterowywana.
    Usuwanie błędu:
    Przeprowadzić test nastawników przy pomocy MAN-catsŸ II, sprawdzić przewody, sprawdzić połączenia wtykowe, dla przekładni ZF 16S151 / ZF 16S181 sprawdzić blok zaworów elektromagnetycznych (Y307).
    Kroki kontroli:
    Wykonać test nastawników:
    Test nastawników "blokada drogi połączeniowej" przeprowadzić przy pomocy MAN-catsŸ II.
    Jeżeli blok elektromagnesów (Y307) nie jest sterowany przeprowadzić pomiar oporności.
    Przeprowadzenie pomiaru oporności:
    Komputer kierujący pojazdem - między Pin X4/13 (+) a Pin X3/5 (-): Po stronie FFR: ok. 8,9 kΩ, po stronie pojazdu: ok. 135 Ω.
    Komputer kierujący pojazdem - między Pin X4/13 (+) a Pin X1/3 (-): Po stronie FFR: ok. 8,3 kΩ, po stronie pojazdu: ---
    Przeprowadzenie pomiaru napięcia:
    Komputer kierujący pojazdem - między Pin X4/13 (+) a Pin X3/5 (-): Zawór elektromagnetyczny włączony: ok. 27,5 V, przy sygnale pojedynczym High co 6 sek.; zawór elektromagnetyczny wyłączony: 0 V.

    0
  • #6 10 Sty 2014 18:27
    Yoda1988
    Poziom 5  

    Daro dziękuje za mega obszerne info po raz kolejny !

    Już chyba nawet się domyślam gdzie jest problem :) Jeśli będzie to co myślę byłoby super.

    Dzięki jeszcze raz.

    O naprawie poinformuję w najbliższym czasie :)

    0
  • #7 16 Sty 2014 19:15
    Yoda1988
    Poziom 5  

    Sprawa ogarnięta ale były problem z kompem i wiązką. :D

    Jeszcze raz dzięki za info :)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo