Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wskaźnik temperatury wzrasta i opada. Laguna I 1.6 16V

Adrianooo1994 09 Sty 2014 19:11 8814 15
  • #1
    Adrianooo1994
    Poziom 8  
    Witam
    Posiadam Renault Laguna I 1.6 16V po lifcie.
    Problem jest taki że podczas pracy silnika lub jazdy wskaźnik coraz bardziej rośnie, wskaźnik rośnie do maksimum i potem spada tak do 3/4 i spowrotem rośnie i tak cały czas. Wcześniej wymieniłem w nim termostat bo tamten był zepsuty ( praktycznie go nie było bo się rozleciał ) i wskaźnik nawet się nie podnosił, dopiero po wymianie termostatu wskazówka zaczęła reagować. Czy może ktoś mi pomóc z tym problemem, czytając na forach wyczytałem że może to być problem z masą która idzie od błotnika do skrzyni biegów, tylko nie mogę znaleść tego przewodu może ktoś mi jakieś zdjęcie pokazać gdzie on się znajduje.
    Wielkie dzięki.
    Pozdrawiam
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • #2
    manta
    Poziom 39  
    Zacznij od dobrego odpowietrzenia układu.
  • #3
    Adrianooo1994
    Poziom 8  
    Układ został odpowietrzony
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • #4
    Adrianooo1994
    Poziom 8  
    I cały czas tak jest
  • #5
    Pójdę boso
    Poziom 20  
    Temperaturę sprawdzamy termometrem. Wachlowanie tych wskaźników to norma. Masa do poprawy.
  • #6
    Adrianooo1994
    Poziom 8  
    A gdzie ten przewód mogę znaleźć ?
  • #7
    Pójdę boso
    Poziom 20  
    Poczytaj co to masa w samochodzie...
  • #8
    Adrianooo1994
    Poziom 8  
    Wiem co to masa, tylko skądś na musi iść tak.
  • #9
    Pójdę boso
    Poziom 20  
    Z akumulatora. Tam jest główny punkt masowy.
    Gratuluje wiedzy... heh "wiem co to masa" a mimo to nic nie wiesz.
  • #10
    Adrianooo1994
    Poziom 8  
    W niektórych masą jest sama obudowa, a w niektórych urządzeniach masa jest podłączona np do karoserii.
  • #11
    Pójdę boso
    Poziom 20  
    Gdyby Ci się chciało wsadzić głowę pod maskę... Ale ty czekasz aż ktoś z forum do Ciebie przyjdzie i Ci zrobi. A najlepiej jak dopłaci za to.
  • #12
    Adrianooo1994
    Poziom 8  
    Wiele razy zaglądałem pod maskę... Nie potrzebuje żeby ktoś coś za mnie robił, tylko wole to zrobić raz a porządnie, a nie bawić się co chwila, lepiej zapytać kilka razy i być pewnym, niż robić coś na o*******l s*ę...
  • #13
    cegla5
    Poziom 8  
    KOLEGO połóż sie pod auto z przodu głową do tyłu auta zaraz za zdezakiem PO TWOJEJ LEWEJ STRONIE na skrzyni biegów jest taki korek plastikowy wlew oleju skrzyni biegów obok tego jest miedziana plecionka jak oryginalna to powleciona czarnym plastikiem przykrecona jest do skrzyni biegów i pociągnieta do góry zderzaka jezeli plecionka wyglada w miare to wyczysc papierem sciernym wyczyścić obie końcówki az beda sie swiecić i to samo zrób z miejscem na skrzyni biegów i błotkiku az bedzie sie swiecic i śruby tak samo i polecam jeszcze wd 40 popsikac lub innym odrdzewiaczem a nowa plecionka kosztuje ok 15 zł jak byś wolał nowa kupic no i jest jeszcze jedna masa pod filtrem oleju tez wyczyść papierem sciernym i popsikaj. U MNIE TEZ TAK MIAŁEM WYDAŁEM 250 NA NOWY TERMOSTAT I CZYJNIK WKOŃCU SAM SIE WZIĄŁEM POCZYTAŁEM I ZROBIŁEM WSKAZNIK DZIAŁA JAK NALEZY POZDRAWIAM
  • #14
    cegla5
    Poziom 8  
    witam!!!

    dodaje małą wzmiankę po wyczyszczeniu plecionki miedzianej w gotujacym sie occie która znajduje sie na skrzyni biegów i połączona z lewym błotnikiem wskazówka od temperatury cieczy nie wariuje juz góra dół i stoi w czasie jazdy na 1 małej wskazówce za drugą dużą nie licząc pierwszej gdzie leży wskazówka powód zasniedziała plecionka powoduje spadek napięcia. Można dodać jeszcze jedną masę prosto od klemy akumulatora - do łapy skrzyni biegów bo są tam dwa otwory gwintowane nie używane a i jak ktoś ma gaz to polecam dobrze zrobic mase mi po tym zabiegu spalanie spadło o 1 l pozdrawiam :)
  • #15
    Alfred_92
    Poziom 33  
    cegla5 napisał:
    witam!!!
    Można dodać jeszcze jedną masę prosto od klemy akumulatora - do łapy skrzyni biegów bo są tam dwa otwory gwintowane nie używane a i jak ktoś ma gaz to polecam dobrze zrobic mase mi po tym zabiegu spalanie spadło o 1 l pozdrawiam :)

    A jak dodam 10 plecionek to gazu zacznie przybywać? :D To raczej efekt placebo, albo jakiś zbieg okoliczności.
  • #16
    cegla5
    Poziom 8  
    bez przesady ale idąc tropem masy wiadome ze bez tego nie pojedziesz i od masy zaczynaja sie więkrzości problemów el. a gaz na wtryskach i el. to podstawa a ja opisałem swoja sytuacje i czy chcąc czy nie odpalanie jest o niebo lepsze wskazówka od temp. nie skacze na maxa i na dół tylko stoi tam gdzie powinna i swiatła które mi przygasały przy wiekrzym obciążeniu el. ustały a jak wiadomo laguna i el. to fajna zabawa wiec masa to podstawa zeby co kolwiek dalej robic z el.