Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

WSK 125 - Zalewa świecę

09 Jan 2014 19:43 12360 28
  • Level 10  
    Witam mam problem z wsk125 a mianowicie ciężko jest ją po raz pierwszy odpalić np z nocy...a do tego zalewa swiece często gęsto... co to moze być?? zły zapłon swieca czy może gaznik???? prosze o podpowiedzi ...
  • Level 12  
    A jak odpali to normalnie chodzi, nie dymi na siwo?
  • Level 10  
    Jak odpali to chodzi ,dymi na dużym gazie..ale potem normalnie juz odpala tylko zdaje mi sie ze czesto za czesto ją zalewa i nie wiem czemu...
  • Level 12  
    Sprawdź, czy nie ma pływaka dziurawego.
  • Level 12  
    Prawdopodobnie w gaźniku jest za wysoki poziom paliwa - wyreguluj go albo sprawdź, tak jak pisze kolega wyżej, czy pływak nie jest dziurawy i przez to nie tonie.
    Ewentualnie zaworek którym steruje pływak przepuszcza paliwo na postoju i powoduje podniesienie się poziomu paliwa - jak silnik zapali to tą za dużą ilość paliwa wypali i później przez jakiś czas jest w miarę OK.
  • Level 39  
    Witam
    Jeżeli masz kranik zakręcony,i paliwo nie dochodzi do gaźnika,to niekoniecznie musi być wina pływaka.Czy pływak jest szczelny ,to łatwo sprawdzić,a przyczyną może być przedostający się olej ze skrzyni biegów,oczywiście jego znikoma ilość.
  • Level 12  
    nikusert wrote:
    Witam
    Jeżeli masz kranik zakręcony,i paliwo nie dochodzi do gaźnika,to niekoniecznie musi być wina pływaka.Czy pływak jest szczelny ,to łatwo sprawdzić,a przyczyną może być przedostający się olej ze skrzyni biegów,oczywiście jego znikoma ilość.


    pytałem czy dymi na siwo ,,nie" więc nic podobnego
  • Level 13  
    Świece zapłonowa była wymieniana na nową?
  • Level 10  
    Śieca była kupowana nowa ma jakies 5 mies i dodam jeszcze ze jak juz zpali motor to strzela w gaznik i tłumik...
  • Level 30  
    Zapłon wyregulowany ?
    Sprawdź wyprzedzenie oraz przerwę.
  • Level 10  
    Co do zapłonu to ustawiał go gosciu co sie niby na tym zna tak ze chyba jest ok ja osobiscie nie wiem jak sie ustawia....
  • Level 29  
    Stefek 206 wrote:
    Śieca była kupowana nowa ma jakies 5 mies i dodam jeszcze ze jak juz zpali motor to strzela w gaznik i tłumik...


    Ewidentnie masz źle ustawiony zapłon. Wykręć świecę w jej miejsce włóż śrubokręt , kręć ręką kołem magnesowym a drugą ręką trzymaj śrubokręt aż wyczujesz, że tłok doszedł do GMP , obserwuj moment otwarcia przerywacza ( ja tam między platynki wkładałem pasek papieru i dokładnie wiedziałem kiedy następuje przerwa.
  • Level 10  
    A co to jest to GMP ? :D
  • Level 13  
    GMP chodzi o maksymalne górne położenie tłoka.
    Jak strzela w gaźnik i tłumik to na 90% jest kwestia ustawienia zapłonu.
  • Level 29  
    GMP to górne martwe położenie czyli moment gdy tłok jest w najwyższym położeniu i powinien nastąpić zapłon mieszanki.
  • Level 30  
    Waldemar z Kaszub wrote:
    GMP to górne martwe położenie czyli moment gdy tłok jest w najwyższym położeniu i powinien nastąpić zapłon mieszanki.


    Wybuch mieszanki powinien nastąpić 3 mm przed GMP !
  • Level 10  
    Pomału coś zaczynam łapać. :)
  • Level 29  
    bartosz789 wrote:
    3 mm przed GMP !


    Nie w każdym akurat 3 . Myślę, że jak na początek ustawi na około 1 mm to będzie dobrze. Potem ewentualnie będzie mógł dalej kombinować i szukać mocy.
  • Level 10  
    panowie ustawiałem ten zapłon po raz pierwszy tak jak tu pisane było i jest juz duzo lepiej niż było ale dalej swiece zalewa nie tak czesto jak wczesniej no i czarna strasznie swieca sie robi...??
  • Level 10  
    Myślę, że powinieneś jeszcze wlać nowe paliwo. Dawno temu lało się litr oleju mixol albo lux na 25 l etyliny 78. Teraz mamy etylinę 95. To bym zrobił na tą chwilę. Iglica w gaźniku ma 3 położenia i tam regulowałem dawkę paliwa i moc silnika.
  • Level 29  
    testerr13 wrote:
    Teraz mamy etylinę 95


    Etyliny to już od dawna nie mamy jest za to benzyna. Poszukaj, poczytaj sobie jaka jest w tym różnica to więcej bzdur nie będziesz pisał.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Stefek 206 wrote:
    jest juz duzo lepiej niż było ale dalej swiece zalewa


    Mógłbyś opisać to lepiej ? Jak jest ze "strzelaniem"- tylko w tłumik czy też i gaźnik ?
  • Level 10  
    Jeśli strzela w gaźnik, zapłon zbyt "wyprzedzony".
  • Level 10  
    W gaźnik strzela...No i tak swieca jest zalewana to raz a dwa po jakims czasie robi sie strasznie czarna tak jak by spalania czy iskry nie było ale iskra jest i to dobra... Tylko to mnie dziwi z tym strzelaniem w gaznik ze to sie dzieje raz na jakiś czas a potym incydencie wska normalnie chodzi ...a moze być tak ze to wina gaznika bo jest tam np dziura i podaje za duzo paliwa i zanim nadmiar paliwa przepali to tak bije po gazniku a jak juz nadmiar wypali to chodzi normalnie..moze tak być???bo moze to wina gaznika..sam juz nie wiem..Silnik był dawany do kapitalnego remontu wał do regeneracji wszystkie cześci zostały zmienione na nowe tylko kartery i cylinder są stare i nie wiem co jest..
  • Level 29  
    To strzelanie w gaźnik próbuj zlikwidować lekkim opóźnieniem zapłonu. Natomiast czarne, osmolone elektrody świecy mogą być spowodowane:
    - Zbyt bogatą mieszanką - za dużo paliwa - do regulacji/ wymiany gaźnik
    - Świecą o niewłaściwej wartości cieplnej , złą przerwą między elektrodami.
    - Niskim poziomem sprężania spowodowanym wyeksploatowaniem silnika. Można zmienić pierścienie tłokowe ale to działanie na " krótką metę". Lepiej zmienić cały zestaw - tłok cylinder, pierścienie.
    Po za tym staraj się zrobić mieszankę paliwo- olej we właściwych proporcjach.

    Na tej mieszance którą teraz masz mocno dymi z rury wydechowej ?
  • Level 10  
    Dymi tak średnio, ale na dużych obrotach dużo bardziej.
  • Level 10  
    Witam!
    Polecam sprawdzić kondensator, platynki, luzy kowadełka i młoteczka na przerywaczu. Na przerywaczu nie może pojawiać się iskrzenie, a bywa. Wtedy kondensator do wymiany. Luzy na przerywaczu to też przyczyna strzelania w gaźnik.
  • Level 10  
    A mam takie pytanko bo przy silniku wsk 125 swoim nie mam cewek od swiateł ..i zeby mi swiatło z przodu swieciło to muszą być dwie cewki swietlne czy jedna????????