Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8 TD 90KM 96r. Pompa wtryskowa Lukas

Krzysiek23.pl 10 Sty 2014 01:50 2907 9
  • #1 10 Sty 2014 01:50
    Krzysiek23.pl
    Poziom 6  

    Witam wszystkich na forum.
    Jak w temacie posiadam escorta z 96 roku silnik 1.8 TD 90KM
    Od dłuższego czasu mam pewien problem mianowicie źle mi pali na zimnym silniku.
    Po pierwsze długo kręci zanim odpali, nie równo pracuje i z tyłu kłęby takiego siwego albo biało niebieskiego dymu. Jeżeli silnik nabierze temperatury chodzi jak lala.
    Dzisiaj sprawdziłem wtryski u pompiarza powiedziałem, ze są w najlepszym porządku i żebym ich nie wymieniał, świece grzeją równo, ciśnienie ok.
    Dziwnym objawem jest tez to ze czasmi jak jade np 60 km/h 2 tyś obrotów 4 bieg dodajac minimalnie gazu auto wyrywa do przodu i to przyspieszenie znika (takie gwałtowne szarpniecia ale bardzo rzadko) Dzisiaj przy odpaleniu auta na zimnym silniku oderzyłem w pompe i chodził tak równo jak nigdy.
    Może jest tutaj ktos na forum kto mogłby mi pomóc i jakoś to zdiagnozować albo podpowiedzić jutro chce jechać do gliwic do pompiarza żeby zobaczył pompę ale jestem zielony w mechanice i nie wiem ile mogłaby mnie kosztować teoretyczna reperacja. Pozdrawiam Was i liczę na jakąś szybką odpwoiedź

    0 9
  • #2 10 Sty 2014 06:50
    tomek70
    Poziom 20  

    Wykręć booster z pompy i wyczyść. Myślę że blokuje się tłoczek. Możesz znależć w necie fotorelacje na ten temat. Pozdrawiam.

    0
  • #3 10 Sty 2014 14:22
    mawi2
    Poziom 25  

    Tak jak kolega wyżej pisał obstawiam boster. Jeśli już rozbierzesz go sprawdź dodatkowo membrany. Mam mundka z tym silnikiem, i u mnie problemem była membrana bostera.Na forum forda są namiary na Tucholę. Sprzedają same membrany komplet ok 50 PLN. Do wymiany samemu w garażu. Wcześniej sprawdź przewód gumowy łączący turbinę z bosterem. Zdejm go z bostera na pracującym silniku i przytkaj palcem powinno dmuchać. Ten przewód może być przetarty lub pękniety. Kolejna sprawa - czy działa regulator wolnych obrotów (silnik krokowy lub termostat woskowy nie wiem co zastosowano w eskorcie). Jak odpalasz daj mu trochę gazu - czy będzie lepiej? jeśli tak to wolne obroty. Dodatkowa sprawa uszkodzenie bostera to mniejsza moc, jak nie chce iść powyżej 130-140 to właśnie z nim problem. Pozdrawiam

    0
  • #4 10 Sty 2014 19:10
    Krzysiek23.pl
    Poziom 6  

    Dziękuje za zainteresowani tamatem. Ja jestem laikiem w motoryzacji ale dzisiaj podjechalem do mechanikanw Gliwicach który się tym zajmuje. Poogladal posluchal . na czwartek jestem z nim umówiony. Powiedziałem ze ja sprawdzi bez wyciaganiani to niby kwestia samej regulacji. Powiedziałem mu o tym boosterze i do tego tez ma zagladac. Ogólnie facet się na tym zna i powiedział ze to kwestia samej regulacji plus czyszczenie lub wymiana tego boostera. Teraz mam jeszcze pytanie mechanik za sprawdzenie całej pompy regulacje i ustawienie wszystkiego wola Miedzyń 200 a 300 zł. Czy to jest normalny cennik pompiarza za taka usługę na popie Lukasa? Samochód się rozpędza normalnie nawet do tych 150 ale szybciej nie jezdze. Pompa jest suchutka wiec powiedział ze nie będzie jej na razie wyciągał.

    0
  • #5 10 Sty 2014 19:58
    tomek70
    Poziom 20  

    Ciekawe co on chce sprawdzić w tej pompie. Boostera nie wymieniaj , ewentualnie membrany jeżeli będą uszkodzone. Wg. mnie powinno wystarczyć czyszczenie tłoczka. Ok. 30 minut pracy. Jeżeli dalej będą problemy z porannym odpaleniem , trzeba zerknąć na łopatki pompki paliwowej. W razie wymiany membran należy kupić odpowiednie do twojego silnika. Wychodziły dwa rodzaje.

    0
  • #6 10 Sty 2014 20:07
    Krzysiek23.pl
    Poziom 6  

    Bo boostera nie będę wymieniał tylko ewentualnien membranę jaknp będzie taka potrzeba. Tylko jak to wygląda to cenowo w sensie sprawdzenie ustawienie tej popy. Chodzi mi tylko o to zeby mnie gościu nie wyhustal. Pozdrawiam

    0
  • #7 11 Sty 2014 05:58
    tomek70
    Poziom 20  

    Kolega może Ci zrobić to za flaszkę , zakład specjalizujący się w naprawach pomp wtryskowych może to zrobić za np. 300 pln. Naprawa boostera nie jest skomplikowana , ale np. do sprawdzenia ustawienia rozrządu potrzebny jest specjalny trzpień ustalający , a tego ''kolega'' może już nie mieć.

    0
  • #8 14 Sty 2014 00:04
    Krzysiek23.pl
    Poziom 6  

    W czwartek z rana oddaje samochód w piątek do odbioru. Mechanik skromnie powiedział, że mam sie nie martwić, że się na tym zna i wszystko ustawi. Tak więc w piątek Wam napisze czy jest odczuwalna jakaś różnica i ile mnie kosztowała ta przyjemność.

    0
  • #9 21 Sty 2014 23:21
    Krzysiek23.pl
    Poziom 6  

    Koledzy odebrałem samochód od mechanika. Byłem w ciężkim szoku jak go odpaliłem. Zero dymy równa praca silnika. Więc jest wszytko zrobione tak jak chcałem do tego zauważyłem mniejsze spalanie. Mogę polecić tego mechanika bo widać ze sie facet zna na rzeczy, a skasował 250 zl.. Pozdrawiam

    0
  • #10 25 Sty 2014 22:16
    krzych1-b
    Poziom 21  

    A co mechanik zrobił .Nie pytałeś? Dokończ temat jak zacząłeś

    -1